• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-09-29 20:19:09 följande:

Jag blir så stressad av äl stickor.

Köper jag det blir jag besatt.

Visst borde man vara rätt safe om man får till det varannan dag?

Har enligt FLO äl nu på måndag.

Men det behöver ju inte alls stämma.

Du är inte ensam.. Fast jag blev som besatt bara av att börja räkna och gå efter appar. Vi kör samma metod, varannan dag. Men kunde inte låta bli och köpa ÄL-test så testade idag och fick äntligen glad gubbe men hann aldrig få till det. Hoppas på att sambon väcker mig när han slutar jobba. 

Heja Heja alla här inne!
  • Jagerika

BIM-lista oktober

30/9 Tasha82

1/10 Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28, JenniferBeckman

2/10 lw12, Miichaella, minnie768

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

8/10 carola18, teresee

9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson, Noanda

11/10 ero13

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887, johannamari

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia, Pixma

18/10 Snartså

19/10 Mia86a, SofieElise

21/10 Kinan

22/10 korvstroganoff, Issari

23/10 heilena

26/10 Skuggviol, Linneaa96

28/10 cassandra92

30/10 Jagerika

Mensen kom idag tyvärr så lägger in mig

• mangon
    Johannamari skrev 2018-09-29 20:42:17 följande:

Du är inte ensam.. Fast jag blev som besatt bara av att börja räkna och gå efter appar. Vi kör samma metod, varannan dag. Men kunde inte låta bli och köpa ÄL-test så testade idag och fick äntligen glad gubbe men hann aldrig få till det. Hoppas på att sambon väcker mig när han slutar jobba. 

Heja Heja alla här inne!

Ja man blir lätt besatt. Kikar in i appen varje dag för att få se siffrorna mot bmi minska haha. Som att det skulle gå fortare för det. Tiden går så långsamt!

Om jag har äl på måndag borde väl cb digitala visa glad gubbe imorgon? Har 5 st digitala äl test liggandes så kanske ska testa imorgon.....hmm....se nu börjar jag igen
  • SofieElise
    mangon skrev 2018-09-29 21:53:53 följande:

Ja man blir lätt besatt. Kikar in i appen varje dag för att få se siffrorna mot bmi minska haha. Som att det skulle gå fortare för det. Tiden går så långsamt!

Om jag har äl på måndag borde väl cb digitala visa glad gubbe imorgon? Har 5 st digitala äl test liggandes så kanske ska testa imorgon.....hmm....se nu börjar jag igen

Hej,

Om ÄL är på mån så testa absolut imorgon, du borde få utslag då om du har ÄL på måndag.
  • Manda25

Hade polistivt ägglossningstest den 27 och 28 september och har enligt NC ägglossning idag vilket kan stämma med tanke på de positiva ÄL testerna. Vi hade sex nu i tisdags 25/9 och igår kväll, så nu hoppas vi på ett plus framöver! :) Har BIM den 11/10 när vi är utomlands, tänkte ta med mig ett graviditetstest och ta då men är även sugen på att ta ett ?testa tidigt test? nästa helg då ja har svårt att hålla mig! :0

• Johannamari
    mangon skrev 2018-09-29 21:53:53 följande:

Jag fick efter FLO appen som egentligen visade ÄL igår, men har testat med ÄL-test som endast visat cirkel (clearblue), men imorse visade det en glad gubbe så antar att det är ett tecken på ÄL är på gång och har då inte haft den som appen visar.. 

Men sa till sambon att väcka mig när han kommer hem vid 05 så får vi hoppas att han orkar utan protest.. 
  • mangon
    Johannamari skrev 2018-09-29 23:10:56 följande:

Jag fick efter FLO appen som egentligen visade ÄL igår, men har testat med ÄL-test som endast visat cirkel (clearblue), men imorse visade det en glad gubbe så antar att det är ett tecken på ÄL är på gång och har då inte haft den som appen visar.. 

Men sa till sambon att väcka mig när han kommer hem vid 05 så får vi hoppas att han orkar utan protest.. 

Ja appen är nog onte helt tillförlitlig. Samtidigt känns det så svårt att lyckas pricka med tester. Men har ju 5 st. Borde ju ha äl inom dem närmsta 5 dagarna. Hoppas Vi!

Då borde vi ha bmi ganska nära varandra? När har du?

Håller tummarna för er haha!
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-09-29 23:52:39 följande:
    Ja appen är nog onte helt tillförlitlig. Samtidigt känns det så svårt att lyckas pricka med tester. Men har ju 5 st. Borde ju ha äl inom dem närmsta 5 dagarna. Hoppas Vi!

Då borde vi ha bmi ganska nära varandra? När har du?

Håller tummarna för er haha!
    Nä, den är nog inte det. Som sagt FLO-appen visade ÄL 28/9. 
    Pos. Clearblue 29/9 (antagligen ÄL nu 29/9-30/9).

Bim 13/10. 

Håller tummarna för er också! 
  • Blomma871

Hej!

Har inte skrivit men har följt tråden :) Idag plussade jag väldigt svagt på äl + 10, med tidig test från babyplan, ska testa fram till bim, försök 9, med dottern gick det på försök 2. Har inga symtom förutom fruktansvärt trött sen förra veckan... Hoppas det går hela vägen iaf :) Håller tummarna för er andra :)

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018