• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • becca90
    Nr2år2019 skrev 2018-09-30 08:57:32 följande:

Så spännande! Ömma bröst var mitt största symptom när jag väntade sonen, gick knappt att snudda vid bröstvårtorna ens, så ömt... När har du BIM? :)

Jag har inte ont i själva bröstvårtorna utan hela brösten.. däremot under bröstvårtorna hehe. Har bim den 4/10! Dudå?
  • Nr2år2019
    becca90 skrev 2018-09-30 08:59:43 följande:

Jag har inte ont i själva bröstvårtorna utan hela brösten.. däremot under bröstvårtorna hehe. Har bim den 4/10! Dudå?

Aha okej, håller tummarna att det har med graviditet att göra ^_^ Jag har också BIM den 4/10!
  • babytjejen

Fick lite blod på pappret idag så verkar som att mensen kommit tidigt,redan på äl+11 :( så trött på detta nu, längtar så efter ett plus att det värker i hela kroppen...

• Korvstroganoff
    Blomma871 skrev 2018-09-30 07:06:33 följande:

Hej!

Har inte skrivit men har följt tråden :) Idag plussade jag väldigt svagt på äl + 10, med tidig test från babyplan, ska testa fram till bim, försök 9, med dottern gick det på försök 2. Har inga symtom förutom fruktansvärt trött sen förra veckan... Hoppas det går hela vägen iaf :) Håller tummarna för er andra :)

Grattis!!!! <3
  • Korvstroganoff
    Canary skrev 2018-09-30 08:46:29 följande:

Nope, negativt imorse med. Bim måndag - onsdag ca (för äl var tidigare än jag trodde).

Jag är nu äl +13, då borde det ge utslag va?

Borde och borde, det kan men behöver inte visa + fastän du kanske är gravid :) vissa plussar ju inte förrän flera dagar efter bim! Håller tummarna iaf!!!
  • Korvstroganoff

Tog ett ältest i fredags, mitt första ever, som var tokblankt! Inte en tillstymmelse av två streck. Men jag tog ett till nyss där det började synas ytterligare ett streck!!!!! Känner mig pirrig och längtar redan lite till morgondagens test!!! Håller tummarna för alla härinne <3 <3 <3

• Miichaella

Då min mens dykt upp idag punktligt på äl+14 som förväntat eftersom jag redan tagit ett negativt test så flyttar jag mig i listan och blir kvar i denna tråd :) Kommer bli vårt tredje försök efter vårt MA.

BIM-lista oktober

30/9 Tasha82

1/10 Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28, JenniferBeckman

2/10 lw12, minnie768

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

8/10 carola18, teresee

9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson, Noanda

11/10 ero13

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887, johannamari

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia, Pixma

18/10 Snartså

19/10 Mia86a, SofieElise

21/10 Kinan

22/10 korvstroganoff, Issari

23/10 heilena

26/10 Skuggviol, Linneaa96

28/10 cassandra92, Miichaella

30/10 Jagerika

• Ardnas89

BIM-1.. haft molvärk i ca. 1 vecka. Testade mig på BIM-4, dock inte med morgonurin, visade helt blankt.

Varit fruktansvärt trött dom senaste dagarna och molvärken hänger fortfarande med. Ska in till stan och köpa test idag och testa efter jobbet. Borde ju visa idag, om jag håller mig några timmar?

• Babbiss
    Canama skrev 2018-09-30 08:27:54 följande:

Nån som tempar här eller som ha tempat vid tidigare graviditet? Sitter här och grubblar och letar symtom... men min temp har varit mycket högre än normalt i lutealfasen i några dagar nu. NC förutspår varje dag att tempen ska börja sjunka men den stiger bara... vågar man hoppas att detta betyder något? Genomsnitt temp lutealfasen för mig är 36,66 och idag hade jag 36,90. Kan inte komma ihåg att jag haft så hög temp förut om jag inte varit sjuk. Enligt NC är jag på ÄL+9 och BIM-3. I början av min cykel så var BIM 6/10 (idag BIM-6) men se har alltså NC ändrat vid ägglossningen.

Jag tempade innan jag blev gravid med sonen och precis som du skriver sjönk aldrig tempen.. Så det kan vara ett tecken :)
  • Ero13
    Blomma871 skrev 2018-09-30 07:06:33 följande:

Hej!

Har inte skrivit men har följt tråden :) Idag plussade jag väldigt svagt på äl + 10, med tidig test från babyplan, ska testa fram till bim, försök 9, med dottern gick det på försök 2. Har inga symtom förutom fruktansvärt trött sen förra veckan... Hoppas det går hela vägen iaf :) Håller tummarna för er andra :)

Grattis! :)
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018