• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Onlyme86
    Korvstroganoff skrev 2018-10-01 18:34:44 följande:

Ni som kör med ältest. Om det börjar stegra och sen dala utan att strecken blivit lik starka, har jag bara missat ägglossningen på stickan eller har den uteblivit? Eller kan det gå lite upp och ner innan ägglossningen sker? Det här är första gången jag testar med ältest!

Jag skulle nog köra med digitala test istället. De andra har jag inte heller blivit helt klok på.
  • Em0ma

Där kom mensen, en dag sent så nu joinar jag denna grupp!

BIM oktober

30/9 Tasha82 

1/10 Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Snöflingan28

2/10 lw12, minnie768 

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

4/10 kira16, brallison, nr2år2019 

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera 

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92 

7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

8/10 carola18, teresee 

9/10 sparv, idaisraelsson, Noanda

11/10 ero13

12/10 Lillva04, Babbiss

13/10 onlyme86, ksrg8887, johannamari 

14/10 småfossingar

15/10 Livethänder 

16/10 mangon 

17/10 AnnaOctavia, Pixma 

18/10 Snartså 

19/10 Mia86a, SofieElise

21/10 Kinan 

22/10 korvstroganoff, Issari 

23/10 heilena 

26/10 Skuggviol, Linneaa96, lw12 

28/10 cassandra92, Miichaella, JenniferBeckman

29/10 Albis

30/10 Jagerika, Ardnas89

31/10 Em0ma

• Norrlandsmorsa

Ni som kör med ältest. Om det börjar stegra och sen dala utan att strecken blivit lik starka, har jag bara missat ägglossningen på stickan eller har den uteblivit? Eller kan det gå lite upp och ner innan ägglossningen sker? Det här är första gången jag testar med ältest!

Första gången med ältester här också! Höll på att bli knäpp har ett tag. Trodde mig se en stegring och sen blev de blankt igen. Efter det blankt, blankt, blankt. Köpte clearblues digitala då jag intalat mig att det var fel på stickorna men nej, blankt där också.

Började ge upp när det visade tomt imorse men tog en sticka också, den visade stegring. Och test-galen som jag visst blivit tog jag även ett clearblue när jag kom hem efter jobbet, det visade gubbe! Tog även en sticka som visade starkt sträck. Från helt blankt till klart positivt.

Så vet inte riktigt hur det var där i början då jag såg stegring, om det var något eller inbillning. Men nu så! Hoppas du också får se positivt svar snart :)
  • Teresee

När tycker ni att jag kan ta första grav testet? Blir tokig på väntan... ÄL 25:e, BIM ca 8-10, vill så gärna bli gravid och letar mig galen på symptom nu.

• Ero13

Min stegring var jättekort. Tog mitt test varje dag i 10 dagar som var negativa. Sedan på dag 11 blev det lite starkare (inte alls pos) dag 12 var det positivt kl 15.30 och 19.30 var det mycket svagare. Jag bifogar en bild, uppifrån och ner blir det d10, d11 (ökning), d12 kl15.30 (pos), d12 19.30 (neg), d13(neg). Enligt NC så hade jag ägglossning på d12/d13 eftersom att stegring i temp kom kort efter. Fick även ont i äggstockarna och äl-flygning.

• Ero13
    Teresee skrev 2018-10-01 19:34:45 följande:

När tycker ni att jag kan ta första grav testet? Blir tokig på väntan... ÄL 25:e, BIM ca 8-10, vill så gärna bli gravid och letar mig galen på symptom nu.

Jag har också bim vid 10de. Ska försöka hålla mig tills dess :) eventuellt om jag testar på söndagen på bim-2 ;) Försök att hålla ut så länge du kan, om du inte har supertydliga gravsymtom vill säga:)
  • Teresee
    Ero13 skrev 2018-10-01 19:42:35 följande:

Jag har också bim vid 10de. Ska försöka hålla mig tills dess :) eventuellt om jag testar på söndagen på bim-2 ;) Försök att hålla ut så länge du kan, om du inte har supertydliga gravsymtom vill säga:)

Jag hade också tänkt mig söndag från början. Men nu känns det helt omöjligt att vänta så länge haha
  • Manda25
    Ero13 skrev 2018-10-01 19:42:35 följande:

Jag har samma problem som er, svårt att vänta! Hade ÄL den 27/9 och BIM 9/10. Har köpt tidiga tester ifrån testlagret som enligt dem kan testas så tidigt som 7 dagar efter befruktningen, dessa skulle jag gärna vilja testa med i helgen som kommer alt. på fredag men vet inte om de är bättre att vänta? Har ett clearblue digitalt också som ja tänkte ta vid BIM. Hur ska ni göra, ska ni vänta eller ta tidigt? Ja vet ju inte riktigt hur tidiga symptom är men är spänd i äggstockar/livmoder, som en ilande/molnande/stickande känsla men så kan de ju bli inför mens också?
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018