• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • babytjejen

Mensen kom idag :( nästa bim i slutet av oktober, vid äl kommer vi använda consieve plus o hoppas det ger någon fördel, har ju aldrig några tydliga äl-flytningar så hoppas detta kan hjälpa en på traven...om inte så gör man något någorlunda iallafall...

• Lillva04
    Onlyme86 skrev 2018-10-03 16:07:45 följande:

För vår del gick det bra. Men vissa dagar var lite jobbiga då lusten inte alltid fanns. Jag hade ägglossning en dag senare än vad FLO trodde. Men vi lyckades ändå kämpa trots att vi fick mysa fyra dagar på raken haha.

Jag kommer att hålla mig till BIM den 13/10.

Hur mår du nu? Jag har själv haft svagt illamående hela dagen. Det känns lite tidigt...

Jag mår bra, känner ingenting faktiskt. Håller tummarna för oss. Vi har bim nästan samtidigt!

Enligt min app clue skulle jag haft ÄL tre dagar innan stickorna visade possitivt. Förra månaden tog jag 5 gravtester vars två visade possitivt (läste av ena 20 min senare då var det ett plus, det andra var säkert ett spöksträck). Är så rädd att de ska visa negativt o bli besviken för att ännu en gång inte blivit gravid. Så hoppas verkligen att detta funkar nu.
  • Ida3434
    Onlyme86 skrev 2018-10-03 16:07:45 följande:
    För vår del gick det bra. Men vissa dagar var lite jobbiga då lusten inte alltid fanns. Jag hade ägglossning en dag senare än vad FLO trodde. Men vi lyckades ändå kämpa trots att vi fick mysa fyra dagar på raken haha.

Jag kommer att hålla mig till BIM den 13/10.

Hur mår du nu? Jag har själv haft svagt illamående hela dagen. Det känns lite tidigt...
    har bim 11/10 och känner också illamående och minskad aptit.. men känns som du säger lite väl tidigt. 
  • Onlyme86
    Lillva04 skrev 2018-10-03 18:11:18 följande:

Jag mår bra, känner ingenting faktiskt. Håller tummarna för oss. Vi har bim nästan samtidigt!

Enligt min app clue skulle jag haft ÄL tre dagar innan stickorna visade possitivt. Förra månaden tog jag 5 gravtester vars två visade possitivt (läste av ena 20 min senare då var det ett plus, det andra var säkert ett spöksträck). Är så rädd att de ska visa negativt o bli besviken för att ännu en gång inte blivit gravid. Så hoppas verkligen att detta funkar nu.

Spännande! Håller tummarna för oss. Tråkigt att dagarna fram till BIM går lite väl långsamt bara.

Jag förstår. Är också rädd för det. Därav inget test förrän den 13:onde.
  • Onlyme86
    Ida3434 skrev 2018-10-03 18:15:18 följande:

har bim 11/10 och känner också illamående och minskad aptit.. men känns som du säger lite väl tidigt. 

Spännande. Då tycks vi vara några som testat SMEP som har BIM ganska nära varandra. Håller tummarna för oss alla :)

Jo lite tidigt kanske men man vet aldrig. Har du känt något annat? Jag hade fruktansvärt ömma bröst någon dag efter ägglossning.
  • Florence123

Ansluter till klanen, BIM 11/10

(hade ägglossning 25/9, och blev befruktad 28/9, fick nidblödning 30/9-1/10 och hoppas rackaren fortfarande hänger kvar)

• novemberregn

Är just nu på dag 28 i cykeln (normal längd är ca 27-28 dagar). Ägglossning skedde för 14-16 dagar sedan.

Negativa gravtest och mensen som ska komma idag har fortfarande inte dykt upp. Känner ingen antydan till den.

Tempar och min temp gick ned runt ÄL+7. Sen hastigt upp igen. Hållit sig uppe hela tiden tills igår då den sjönk. Idag gick den upp igen.

Så mensen kommer väl...tredje försöket till syskon. Nästa BIM är 31/10 så vi får väl se... suck, känner mig så ledsen över att alla test visar negativt hela tiden. Kan man ens få positivt så här sent eller är jag körd?

• mangon

Så spännande att komma in här och läsa om er som har bmi nu!

Här är det 13 dagar kvar och det känns som en haaaalv evighet.

• h0pe79
    novemberregn skrev 2018-10-03 20:34:26 följande:

Är just nu på dag 28 i cykeln (normal längd är ca 27-28 dagar). Ägglossning skedde för 14-16 dagar sedan.

Negativa gravtest och mensen som ska komma idag har fortfarande inte dykt upp. Känner ingen antydan till den.

Tempar och min temp gick ned runt ÄL+7. Sen hastigt upp igen. Hållit sig uppe hela tiden tills igår då den sjönk. Idag gick den upp igen.

Så mensen kommer väl...tredje försöket till syskon. Nästa BIM är 31/10 så vi får väl se... suck, känner mig så ledsen över att alla test visar negativt hela tiden. Kan man ens få positivt så här sent eller är jag körd?

Jag hoppas på att man kan det.. ÄL +15 idag och ingen mens och än så länge inget plus... :/

Håller tummarna!
  • Emsopemso
    h0pe79 skrev 2018-10-03 21:20:47 följande:

Jag hoppas på att man kan det.. ÄL +15 idag och ingen mens och än så länge inget plus... :/

Håller tummarna!

Hållen världens största tumme för dig !! :D
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018