• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • gummsanmadde
    1995lj skrev 2018-10-03 12:50:01 följande:

Hej .. jag beklagar :( plussade den 26:e men började blöda igår .. och fortsatt idag .. så anar ett jätte tidigt missfall :( hade också gravid symptom som trötthet irration o illamående .. kram <3

Hej. Tack <3 fy va tråkigt, önskar att det tar sig snabbt igen för dig å håller sig kvar i magen i ca 9 månader <3
  • Jsv17
    kladdkaka82 skrev 2018-10-03 10:24:31 följande:

Aha, intressant.

Men vi hade sex senaste gången natten 21-22/9 ) då vi åkte utomlands den 22:a och inte hade möjlighet till mys. Så det känns ju konstigt om jag blivit gravid ändå då, eller? Hoppas in i det sista ändå:) Känns dock som jag har mensvärk nu...:( Dock i tidigaste laget kanske?

Det går ju simmarna kan ju leva några dagar där inne och ligga och vänta på ägget så omöjligt är det ju inte även om ägglossning skett senare än du trott (el. Ytterligare en gång då) hoppet är ju det sista som lämnar en
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • kladdkaka82
    Jsv17 skrev 2018-10-03 14:34:28 följande:

Det går ju simmarna kan ju leva några dagar där inne och ligga och vänta på ägget så omöjligt är det ju inte även om ägglossning skett senare än du trott (el. Ytterligare en gång då) hoppet är ju det sista som lämnar en

Ok...ja jag får hålla tummarna då, även om det känns långsökt:) Tack för ditt pepp<3
  • minnie768
    cassandra92 skrev 2018-10-03 14:05:27 följande:
    Har inte hunnit mejla. Men usch, jag fick också mensen för ett tag sen. Men oktober är inte klart så vi kan fortfarande bli gravida i oktober ;) <3
    tråkigt :( nej, än är inte hoppet ute för oktober! <3 :)
  • Persi91

Är det någon mer än jag som har jättelång cykel? 43 dagar...

• Onlyme86
    Lillva04 skrev 2018-10-03 13:12:11 följande:

Hur går det för er som gör SMEP?

Själv har jag ägglossning 29/09 och BD 29,30 men efter detta är min sambo väldigt trött och inte orkar köra efter BD varannan dag i mer än en vecka hahah.

Har BIM 12 oktober, när tycker ni man ska börja med grav test?

Förra månaden var jag VÄLDIGT skengravid vill inte att det ska hända igen

För vår del gick det bra. Men vissa dagar var lite jobbiga då lusten inte alltid fanns. Jag hade ägglossning en dag senare än vad FLO trodde. Men vi lyckades ändå kämpa trots att vi fick mysa fyra dagar på raken haha.

Jag kommer att hålla mig till BIM den 13/10.

Hur mår du nu? Jag har själv haft svagt illamående hela dagen. Det känns lite tidigt...
  • Canary
    gummsanmadde skrev 2018-10-03 12:25:49 följande:

Det gör vi, om det finns nån :) ha inte kollat än. Vi ska, mår mensen är slut, börja på försök nr 3 så vi ha ju bara precis börjat. Med sonen tog det 1 tidigt missfall och sen 8 månader. Med dottern tog det bara 5 månader. Så hoppas att det går lika fort som med dottern :) vilket försök är ni på?

Vi går in på fjärde försöket, så det är väl inte så länge alls. Men då det är vårt och mitt första så är man ju såklart orolig att det inte ska gå över huvud taget!

Då jag har BIM första nov så startade jag en novembertråd.
  • gummsanmadde

Asså min kropp. Jag vet inte vad jag ska tror!

Jag ha BIM imorgon. Fick vid elva tiden rosa/röda flytningar, precis som min kropp gör när min mens börjar men det dröjer inte länge innan det är bara rött blod.

Jag fick mina röd/rosa flytningar men nu typ 6 timmar senare så ha det fortfarande inte börjat utan nästan slutat! Ytterst lite rosa å jag känner hur det rinner hela tiden så jag tror att jag ha en massa blod i bindan men där är inget!

Såhär ha aldrig min mens gjort. Eftersom jag va så bensäker på att jag va gravid, negativt test igår, så kan jag ha lurtat min kropp så den inte riktigt vill släppa fram mensen??

Ha någon haft det såhär?? Jag önskar ju att jag är gravid å jag få positivt i dagarna men det är ju bara en dröm å känns totalt omöjligt.

Jag ha fortfarande sjukt ömma bröst, å det brukar släppa efter mensen startat, och jag ha en massa mensvärk/molvärk..

Jag vet ni ha inga svar om mig, men jag måste kräka av mig på någon.. å jag vill inte ge mannen falska förhoppningar..

• kladdkaka82
    gummsanmadde skrev 2018-10-03 17:32:29 följande:

Asså min kropp. Jag vet inte vad jag ska tror!

Jag ha BIM imorgon. Fick vid elva tiden rosa/röda flytningar, precis som min kropp gör när min mens börjar men det dröjer inte länge innan det är bara rött blod.

Jag fick mina röd/rosa flytningar men nu typ 6 timmar senare så ha det fortfarande inte börjat utan nästan slutat! Ytterst lite rosa å jag känner hur det rinner hela tiden så jag tror att jag ha en massa blod i bindan men där är inget!

Såhär ha aldrig min mens gjort. Eftersom jag va så bensäker på att jag va gravid, negativt test igår, så kan jag ha lurtat min kropp så den inte riktigt vill släppa fram mensen??

Ha någon haft det såhär?? Jag önskar ju att jag är gravid å jag få positivt i dagarna men det är ju bara en dröm å känns totalt omöjligt.

Jag ha fortfarande sjukt ömma bröst, å det brukar släppa efter mensen startat, och jag ha en massa mensvärk/molvärk..

Jag vet ni ha inga svar om mig, men jag måste kräka av mig på någon.. å jag vill inte ge mannen falska förhoppningar..

Urs, jag förstår dig helt. Blir knäpp på min kropp oxå och vill inget annat än att bara få veta hur den fungerar, men det är ingen som har svar till mig heller:(( Bara att gilla läget och hänga med på resan...undrande.

Stort lycka till till dig
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018