• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • h0pe79
    Emsopemso skrev 2018-10-03 22:21:46 följande:

Jadu, bim+5(8) men inget plus, ingen mens heller än dock! :) ont i svanken/korsryggen som sjutton, ömma bröst och äckligt gråtmild..

Lever på hoppet! :D

Hoppet är det vi har! :D

Jag har molvärk till och från hela tiden men mer än så känner jag inte :/ Vi får kämpa vidare, imorn e en ny dag ;)
  • goaround

Hejhej, har BIM 10 oktober , har många gravidsymtom så ska ta ett test imorgon ????

• Korvstroganoff

God morgon!

Ökad temp idag igen, dock med uppvak innan klockan ringde. Är det någon som vet hur mycket osammanhängande sömn påverkar när man tempar?

Well, jag gillar att läsa gravidbloggar så är det någon som kan tipsa om en eller fler bra?

• Z1987

Vaknade 2h innan väckarklockan...kunde inte somna om...och nu när jag var på toa så ville det vara lite rosa... Smärtan i brösten är som bortblåst...

Så mensen lär ju komma igång idag...på föregående cykels 33e dag...

Ses i novembertråden.

Lycka till ni andra!

• saijda

Godmorgon, jag hoppar gärna in i denna tråd. Jag är 24 och min man är 23. Vi bor i en nyrenoverad lägenhet (perfekt storlek och antal rum för barn) i Göteborg. Vi kollar på hus men inte hittat något som känns ?rätt?. Men ingen stress det kommer. Under tiden längtar vi massor efter barn :)

Jag och min man har försökt sedan förra året. Fick ett pluss i slutet sv december 2017 som slutade i missfall i början av januari 2018 :/ Efter det så blev cykeln relativt ojämn. Har tempat sedan jag slutade med hormonella preventivmedel förra året i augusti. Här folsyra, omega-3, järn, zink och annat.

Nu hoppas vi innerligt på att det tog sig denna månad. Om mensen inte har kommit till helgen så ska jag våga testa. Enligt tempen så verkar det vara något men vi får se <3

• Siri88

Jaha, då tog man ett test idag på BIM -1 eller -3. Och det var negativt. Förstår inte hur ni som hållit på länge orkar. Jag blir så himla ledsen.. från och med nästa cykel ska jag bara testa på helgen så man kan krypa ner i sängen och dra täcket över sig igen...

• Sparv1
    Babbiss skrev 2018-10-03 21:30:12 följande:

Upplever serious case of skengraviditet! Någon annan som har samma?

Är på ÄL+6 och har molvärk, mår illa till och från, känslig för lukter och jättetrött. Känns ju bara så osannolikt att man känner av det så tidigt..

Samma här! Är på ÄL +7, har ömma bröst, molvärk och trötthet. Blir så sjukt irriterad på mig själv då jag går runt och känner efter hela tiden. Försöker att inte göra det, men det är svårt att låta bli när man så gärna vill bli gravid och har försökt så länge redan. Tror egentligen inte kommer bli nåt denna gång heller, har ju känt så här flera gånger tidigare utan att det varit nånting. Men när man har lite symtom så hoppas man ju ändå.
  • becca90

Bim idag och tempen ökade till 36,9! Fortfarande onda bröst.. hade bara äl test hemma och det va negativt.:

Testade neg på bim - 3. Ska man vänta på mens eller testa sig??

• kladdkaka82
    Siri88 skrev 2018-10-04 07:09:40 följande:

Jaha, då tog man ett test idag på BIM -1 eller -3. Och det var negativt. Förstår inte hur ni som hållit på länge orkar. Jag blir så himla ledsen.. från och med nästa cykel ska jag bara testa på helgen så man kan krypa ner i sängen och dra täcket över sig igen...

Åh...jag känner med dig. Blir oxå såå besviken när det är negativt hela tiden!! Men nån gång måste det väl vara våran tur oxå?<3
  • Kstadtjej87

Testat negativt sen i måndags, hade Bim igår möjligen idag.

Har haft stickande känsla i brösten sen början av vecka de har jag aldrig haft innan mens. Jag tog ett nytt test imorse. Har den sämsta kameran men lägger till en bild. Ser ni något?

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018