• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Miccim
    Kstadtjej87 skrev 2018-10-04 09:02:10 följande:

Testat negativt sen i måndags, hade Bim igår möjligen idag.

Har haft stickande känsla i brösten sen början av vecka de har jag aldrig haft innan mens. Jag tog ett nytt test imorse. Har den sämsta kameran men lägger till en bild. Ser ni något?

Det syns ett väldigt svagt streck, men om det är spökstreck eller inte vet jag inte. Du får nog ta ett nytt test imorgonbitti! Antar att de andra testerna du tagit inte visar ens ett svagt streck?
  • Teresee

Tokblankt test för mig den här morgonen också. Tar paos från testandet imorgon (om jag lyckas hålla mig).. Känns redan som att jag börjar ge upp trots att jag inte ens passerat BIM än. Men är så trött på att sitta och leeeeeeeeta streck på blanka tester........ Mina symptom börjar ge sig också. :(

• LillaElementet
    Siri88 skrev 2018-10-04 07:09:40 följande:

Jaha, då tog man ett test idag på BIM -1 eller -3. Och det var negativt. Förstår inte hur ni som hållit på länge orkar. Jag blir så himla ledsen.. från och med nästa cykel ska jag bara testa på helgen så man kan krypa ner i sängen och dra täcket över sig igen...

Jag känner detsamma. Har längtat länge nu och vi började i augusti och hunnit få mens 2 ggr sen dess. Man har ju hört att man ska akta sig för att bli gravid men det verkar ju inte va så enkelt som alla säger. Jag blir superledsen så fort mensen kommer trots att vi inte försökt länge
  • Kstadtjej87
    Miccim skrev 2018-10-04 09:39:11 följande:

Det syns ett väldigt svagt streck, men om det är spökstreck eller inte vet jag inte. Du får nog ta ett nytt test imorgonbitti! Antar att de andra testerna du tagit inte visar ens ett svagt streck?

Precis de andra har varit helt blanka men idag kunde jag ana ett väldigt svagt sträck.

Kommer bara vänta och se nu om mensen dyker upp. Tack för svaret!
  • Miccim
    Kstadtjej87 skrev 2018-10-04 10:36:29 följande:

Precis de andra har varit helt blanka men idag kunde jag ana ett väldigt svagt sträck.

Kommer bara vänta och se nu om mensen dyker upp. Tack för svaret!

Vilken typ av test har du? Testa tidigt eller vanliga? Ja det kanske är lika bra att vänta på mens nu när du har BIM, skadar ju inte att vänta ett tag även fast man är otålig på att veta. :)
  • setfire

Joinar här. Har bim kanske 20-25 oktober, äl på gång snart tror (hoppas!) jag men negativt äl-test idag. Vi har försökt ett år ungefär, har en treåring sedan innan. 29 år gamla och är precis som ts i husletartagen, får eventuellt chansen att bygga nytt :) vi har fått tid för påbörjad utredning om två veckor men en kan ju hoppas att jag blir gravid så vi slipper det ;)

• Kstadtjej87
    Miccim skrev 2018-10-04 10:46:01 följande:

Vilken typ av test har du? Testa tidigt eller vanliga? Ja det kanske är lika bra att vänta på mens nu när du har BIM, skadar ju inte att vänta ett tag även fast man är otålig på att veta. :)

Testlagrets vanliga test är de. Väntar till lördag eller söndag att testa igen om mensen inte dyker upp. Hade varit roligt om de blev på första försöket. Med vårt första barn tog de 1 år nästan. Hoppas hoppas de inte är ett spöksträck. Tack igen.
  • Katten95

Bim -6 lr -10 idag, apparna säger olika, testade för skojs skull och tyckte mig se ett supersvagt streck, tror mer på spökstreck än något annat ärligt talat. Haft molvärk lite till och från inte alls så ofta. Får testa om någon dag igen, ville bara uppdatera ????

Dock så verkade inte de synas på bild :/

• Ida3434
    Katten95 skrev 2018-10-04 12:11:13 följande:

Bim -6 lr -10 idag, apparna säger olika, testade för skojs skull och tyckte mig se ett supersvagt streck, tror mer på spökstreck än något annat ärligt talat. Haft molvärk lite till och från inte alls så ofta. Får testa om någon dag igen, ville bara uppdatera ????

Dock så verkade inte de synas på bild :/

Ser tyvärr inget sträck, vänta i några dagar till.
  • Ida3434

Äl +6, fick mensvärk en kort stund i förmiddags. Inbillar mig såkart en massa och hoppas på att det var ägget som fäste. 

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018