• Deeluxee

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Efter ett sent missfall i mars med enäggstvillingar så har vi nu startat bebisverkstaden igen.

Har tre barn sen innan, blivit gravid på första försöket. Men känner oro att det kan ta tid denna gång eftersom jag utsattes för det jag gjorde i mars.

Hade ägglossning igår och det är denna månad vi har börjat :) så jag håller mina tummar.

Finns det några fler där ute som håller på att skapa bebis? :) vi följs åt :)

• Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?
  • Girl93

Åh jag hoppar gärna också in i denna tråden! Vad roligt med alla positiva gravtest!! ????

Jag själv är 25 år och har velat ha barn så länge jag kan minnas, dock har jag alltid vetat ?vad jag vill bli? yrkesmässigt så nu jag har satsat på karriären och försökt stilla min längtan. Men nu är universitetet klart och jag har en tillsvidaretjänst - LETS START THE BABYFACTORY???? Jag och min sambo valde att börja försöka förra månaden efter 9 år tillsammans som par :) Är förberedd på att det kan ta lång tid samtidigt som jag hela tiden tänker på hur gärna vi vill ha ett plus. Har BIM idag <3

• gummsanmadde

Jag hakar gärna på. Är 29, gift å ha två barn, Pågen är 2år å 9 månader. Tösen är 10månader. Och nu ha vi börjat försöka på en till :) Fick tillbaka mensen nu den 3:e och jag ha nog ägglossning nu, ha ägglossning smärta nu i några dagar å idag ha jag trådaktiga flytningar. Så vi försöker för fullt ???? ingen aning när bim är, innan hade jag ca 29-30dag cykel.

Jätte STORT GRATTIS till er alla som ha fått plus!!!

• filli01
    Girl93 skrev 2018-08-15 13:39:31 följande:

Åh jag hoppar gärna också in i denna tråden! Vad roligt med alla positiva gravtest!! ????

Jag själv är 25 år och har velat ha barn så länge jag kan minnas, dock har jag alltid vetat ?vad jag vill bli? yrkesmässigt så nu jag har satsat på karriären och försökt stilla min längtan. Men nu är universitetet klart och jag har en tillsvidaretjänst - LETS START THE BABYFACTORY???? Jag och min sambo valde att börja försöka förra månaden efter 9 år tillsammans som par :) Är förberedd på att det kan ta lång tid samtidigt som jag hela tiden tänker på hur gärna vi vill ha ett plus. Har BIM idag <3

Vad mysigt! Håller tummarna att ni får plus snart. Jag och min man fick plus efter andra försöket när vi hade varit ett par i 11 år. Jag testade då att äta bidrottninggele kapslar som gav mig en tydligare äl.
  • filli01

Har inte fått mina test som jag beställt och fortfarande ingen mens i sikte. Inte ens några känningar över huvudtaget. Brukar alltid bli lite depp innan mens, molvärk och ömma bröst. Inget alls. Märkligt.

• minnie768

Jag hoppar också in här då :) Jag och sambon har bestämt att det är dags att sluta med prev medel/p-ring. Vi har på semester för 1 månad sedan, då skulle jag ha satt i min sista ring men glömde det. Hade inget mer recept att hämta ut heller eftersom vi skulle försöka bli gravida. Vi hade sex 4 gånger den veckan men sambon propsade att vi skulle ha ringen juli ut så jag satte i den när jag kom hem. Tog ut den efter 2 veckor redan eftersom jag inte ville störa cykeln mer än nödvändigt. Redan 1 vecka efter vi hade haft oskyddat sex mådde jag konstant illa i 1½ vecka. Sen väntade vi på mensen...som var sen 1½ vecka. Blödde jättemycket i ca 2 dagar sedan var det bra. nu ytterligare 2 dagar senare har jag fått diarré. Ursäkta för all info, men det slår snart slint i huvudet tror jag :P Gjorde ett par test veckan innan mensen kom som var negativa.
    Tycker att kroppen beter sig väldigt märkligt. Har även haft betydligt mer migrän än vad jag brukar ha..

Men men, kort och gott. Vi har nu påbörjat bäbisverkstaden på allvar :)

Grattis till er som plussat!! Hur mår ni? :) <3 

• filli01

Vaknade i natt med en otrolig mensvärk. Hade så ont att jag inte visste var jag skulle bli av. Fick ta 2 alvedon. Blödde lite grann men blöder inte nu på morgonen.

Denna månaden blir bara konstigare och konstigare.

Fortfarande inte fått mina graviditetstest så vet inte om jag var gravid och detta ett tidigt mf. Men brukar aldrig ha sån hemsk mensvärk som jag hade i natt.

• gummsanmadde
    filli01 skrev 2018-08-16 07:18:41 följande:

Vaknade i natt med en otrolig mensvärk. Hade så ont att jag inte visste var jag skulle bli av. Fick ta 2 alvedon. Blödde lite grann men blöder inte nu på morgonen.

Denna månaden blir bara konstigare och konstigare.

Fortfarande inte fått mina graviditetstest så vet inte om jag var gravid och detta ett tidigt mf. Men brukar aldrig ha sån hemsk mensvärk som jag hade i natt.

Usch fy, va jobbigt att vakna av den smärtan. När ha du bim? Håller tummarna att det inte blir mera blod å smärta ??
  • Girl93

Uppföljning: testade mig imorse (BIM-1) och vågar fortfarande inte tro på det! Ska köpa clearblue digitalt idag och testa med också, nä just nu sitter jag på jobbet och tänkte att det måste ha visat fel imorse... Vill det här för mycket !

• gummsanmadde
    Girl93 skrev 2018-08-16 08:28:44 följande:

Uppföljning: testade mig imorse (BIM-1) och vågar fortfarande inte tro på det! Ska köpa clearblue digitalt idag och testa med också, nä just nu sitter jag på jobbet och tänkte att det måste ha visat fel imorse... Vill det här för mycket !

Det är ett jätte fint plus!! Grattis ????
  • filli01
    gummsanmadde skrev 2018-08-16 08:16:38 följande:

Usch fy, va jobbigt att vakna av den smärtan. När ha du bim? Håller tummarna att det inte blir mera blod å smärta ??

Ja det var inte roligt . Bim +7 idag. Tog neg gravtest i måndags och sen tog dom slut och hann inte få mina nya.
Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?