• Deeluxee

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Efter ett sent missfall i mars med enäggstvillingar så har vi nu startat bebisverkstaden igen.

Har tre barn sen innan, blivit gravid på första försöket. Men känner oro att det kan ta tid denna gång eftersom jag utsattes för det jag gjorde i mars.

Hade ägglossning igår och det är denna månad vi har börjat :) så jag håller mina tummar.

Finns det några fler där ute som håller på att skapa bebis? :) vi följs åt :)

• Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?
  • Sirest01

Hej! Jag har precis slutat med mina p-piller och inväntar nu min pillermens. Är så spänd på att få börja försöka, blir vårt första barn.

• Thorax
    Canary skrev 2018-08-05 19:31:39 följande:

Ah, ok, förstår! Gick graviditeten väl i slutänden då?

Har hört många historier om att det kan vara väldigt olika men det är klart att deg måste vara tufft!

Ja vi båda klarade oss :) så har en smått tok här hemma som aldrig är still. Gör ju viktnedgången jag påbörjat enklare haha.

Samma här så hoppas det är så, om inte annat så finns de ingen återvändo om de inte blir de :D
    Deeluxee skrev 2018-08-06 00:44:16 följande:

Åh, vad kul att några hakat på :)

Hållet med om att alla i ens närhet går ut med graviditet eller nyss kläckt en bebis.

Klart man blir glad för deras skull, men längtan i en gror ju mer då samtidigt.

Jag håller mina tummar för oss. Vi måste ju berätta när/om vi plussat.

När har ni alla BIM?

Verkligen, det är svårt att inte bli avundsjuk faktist. Mixade känslor är det.

Jag har bim den 19/8 så långt kvar :(
    Sirest01 skrev 2018-08-06 07:21:41 följande:

Hej! Jag har precis slutat med mina p-piller och inväntar nu min pillermens. Är så spänd på att få börja försöka, blir vårt första barn.

Vad spännande, hoppas den kickar igång snart så ni kan börja :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Deeluxee

Vad spännande!

Jag har BIM den 22:a och jag hoppas spninnerligt att mensen håller sig borta :)

Fick veta idag att min absolut bästa vän blivit gravid, så fasen vad jag håller mina tummar ^^

• Thorax
    Deeluxee skrev 2018-08-06 10:08:38 följande:

Vad spännande!

Fick veta idag att min absolut bästa vän blivit gravid, så fasen vad jag håller mina tummar ^^

Oh vad kul om ni kunde följa varann :)

Jag och kompis vart gravida med 1 veckas mellanrum till Bf förra gången. Det var verkligen skönt att ha någon att bolla med. Så håller tummarna för dig
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • maskros17

Vad spännande!

Åh så spännande för er. Hoppas mensen inte kommer ;) Jag har BIM den 20:e och håller mina tummar (både för er och oss).

Jag träffade en av mina bästa kompisar i helgen och hon har en tvåmånaders bebis. Guud vad man blir bebissjuk!
  • Deeluxee
    maskros17 skrev 2018-08-06 10:26:03 följande:

Åh så spännande för er. Hoppas mensen inte kommer ;) Jag har BIM den 20:e och håller mina tummar (både för er och oss).

Jag träffade en av mina bästa kompisar i helgen och hon har en tvåmånaders bebis. Guud vad man blir bebissjuk!

Man blir verkligen bebissjuk. Vill snusa ens egna bebis!

Haha, bästa. BIM typ samtidigt då :) heja oss! Och heja mannens soldater ^^
  • knivskrik

Hej på er! Vi har försökt med första barnet sedan maj 2017 utan ett plus, så nu väntar vi på att semesterperioderna ska ta slut så vi kan få börja kolla upp detta. Har rätt så oregelbunden mens så jag vet inte riktigt var i cykeln jag är, men bim bör vara i slutet av nästa vecka.

Vad spännande!

Åååh hoppas! Jag och min bästa kompis hade samma förhoppningar, men det gick inte som vi ville. :)
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Canary

Nu när jag börjat jobba efter semestern så "inser" jag på riktigt att första delen av hösten kommer att bli sjuuuukt intensiv, mycket helg- och kvällsjobb. Skulle verkligen vilja kunna kaffa och snusa mig igenom dessa månader för att "få upp farten" och varför inte dricka ett glas vin på kvällen efter extra stressiga dagar. Just nu känns det lite jobbigt att behöva detoxa med alla de tre sakerna för att kunna bli preggo... Men graviditeten kommer såklart först!

• Deeluxee
    knivskrik skrev 2018-08-06 15:39:29 följande:

Hej på er! Vi har försökt med första barnet sedan maj 2017 utan ett plus, så nu väntar vi på att semesterperioderna ska ta slut så vi kan få börja kolla upp detta. Har rätt så oregelbunden mens så jag vet inte riktigt var i cykeln jag är, men bim bör vara i slutet av nästa vecka.

Åååh hoppas! Jag och min bästa kompis hade samma förhoppningar, men det gick inte som vi ville. :)

Jag förstår hur jobbigt det måste vara. Jag tänker på er. Men skönt att det finns hjälp om man nu behöver det.

Jag håller mina tummar för er. Verkligen.

Ja, såklart hoppas jag också att jag blir det denna månad ^^
  • Deeluxee
    Canary skrev 2018-08-06 16:07:04 följande:

Nu när jag börjat jobba efter semestern så "inser" jag på riktigt att första delen av hösten kommer att bli sjuuuukt intensiv, mycket helg- och kvällsjobb. Skulle verkligen vilja kunna kaffa och snusa mig igenom dessa månader för att "få upp farten" och varför inte dricka ett glas vin på kvällen efter extra stressiga dagar. Just nu känns det lite jobbigt att behöva detoxa med alla de tre sakerna för att kunna bli preggo... Men graviditeten kommer såklart först!

Fy. Jag förstår. Jag jobbar också mycket kvällar och helger. Har aldrig riktigt varit en vindrickare... men dricker mycket kaffe. Haha! Men man får helt enkelt detoxa som du säger :)

Jobbar dessutom på förlossningen, så förstår hur extremt bebissugen man blir!
Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?