• Deeluxee

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Efter ett sent missfall i mars med enäggstvillingar så har vi nu startat bebisverkstaden igen.

Har tre barn sen innan, blivit gravid på första försöket. Men känner oro att det kan ta tid denna gång eftersom jag utsattes för det jag gjorde i mars.

Hade ägglossning igår och det är denna månad vi har börjat :) så jag håller mina tummar.

Finns det några fler där ute som håller på att skapa bebis? :) vi följs åt :)

• Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?
  • Thorax
    TrueLove12 skrev 2018-08-13 12:32:25 följande:

Jag testade äl test idag förhoppningsvis är de posetivt så min app stämmer använt app sen vi började med att försöka även äl tester m.m

Ska ha äl om 1 dag enligt appen

Även börjat tempa för första gången hållt på i 4 dagar med idag.

Dom ser onekligen positiva ut så appen verkar stämma bra :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • TrueLove12
    Thorax skrev 2018-08-13 12:35:32 följande:

Dom ser onekligen positiva ut så appen verkar stämma bra :)

Så ser de ut på min app. Försra dagen jag testar nämligen brukar även annars ha digitala test

• Vattenlilija

Hej!
    Jag hoppar gärna in här :) Jag slutade med p-piller i mars och började i samma veva försöka. Är 33 och har aldrig varit gravid innan så jag börjar bli lite nojig över hur svårt det kommer bli. Vi har inte berättat för någon att vi försöker så det känns skönt att kunna ventilera med någon annan än mannen :) 

• Thorax
    TrueLove12 skrev 2018-08-13 13:23:35 följande:

Så ser de ut på min app. Försra dagen jag testar nämligen brukar även annars ha digitala test

Äl sker 1-2 dygn efter positivt test så den verkar diffa med en dag appen. Ha sex idag, imorgon och övermorgon för att vara säker :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • TrueLove12
    Thorax skrev 2018-08-13 13:45:03 följande:

Äl sker 1-2 dygn efter positivt test så den verkar diffa med en dag appen. Ha sex idag, imorgon och övermorgon för att vara säker :)

Ja de vet ja brukar va ca en dag hit och dit men har alltid testat ändå.

Vi ska ha varje dag nu för att öka chansen har intr funkat och bara göra 2 dagar innan och under tiden
  • Frida96

Hej! Jag hoppar in här och hoppas kunna få svar. Jag vaknade upp på lördagsmorgon med extremt ömma bröst, tog då ett ägglossningtest som visade positivt, även dagen efter (söndag). Tog ett test idag (måndag) och då blev det neg, när kan ägglossningen ha skett? Och hur tidigt efter ägglossningen kan man ta graviditetstest?

Spännande att följas åt till plusset :)

• JosHed
    Frida96 skrev 2018-08-14 00:18:47 följande:

Hej! Jag hoppar in här och hoppas kunna få svar. Jag vaknade upp på lördagsmorgon med extremt ömma bröst, tog då ett ägglossningtest som visade positivt, även dagen efter (söndag). Tog ett test idag (måndag) och då blev det neg, när kan ägglossningen ha skett? Och hur tidigt efter ägglossningen kan man ta graviditetstest?

Spännande att följas åt till plusset :)

För att ett gravtest skall visa nått behöver hcg nivåerna bli höga :) detta brukar ske vid beräknad mens. De flesta test hänvisar till att invänta när mensen skulle varit (ofta kan man inte känna symtom innan dess). Det finns vissa som har tidig detektion men de har inte lika bra procentuell upptäkt. Googla på clearblue exempelvis så får du mer info :)
  • Vattenlilija

Typiskt...och där kom mensen =/

Bara att göra ett nytt försök då... Jag funderar lite...är det värt att skaffa natural cycles eller liknande? Trackar just nu via en app fast utan termometer och vi försöker inte bara pricka in ägglossning utan har sex flera gånger både innan och efter för att verkligen vara säkra på att ta vara på alla fertila dagar. Det känns ju som att en dyr app/termometer känns överflödig men jag kanske har missat något?

• TrueLove12
    Vattenlilija skrev 2018-08-14 15:50:32 följande:

Typiskt...och där kom mensen =/

Bara att göra ett nytt försök då... Jag funderar lite...är det värt att skaffa natural cycles eller liknande? Trackar just nu via en app fast utan termometer och vi försöker inte bara pricka in ägglossning utan har sex flera gånger både innan och efter för att verkligen vara säkra på att ta vara på alla fertila dagar. Det känns ju som att en dyr app/termometer känns överflödig men jag kanske har missat något?

Hej jag började tempa nu i veckan för första gången med babyplans termometer och använder ladytime för att lägga in tempen
  • Deeluxee

Varit borta några dagar, men är nu åter. Kunde inte hålla mig i morse, så tog ett test på bim -8 :O

Och den visade ett pluuus <3 så lycklig!

Nu hoppas jag bara att fröt stannar :) hur går det för er alla?
Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?