• Deeluxee

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Efter ett sent missfall i mars med enäggstvillingar så har vi nu startat bebisverkstaden igen.

Har tre barn sen innan, blivit gravid på första försöket. Men känner oro att det kan ta tid denna gång eftersom jag utsattes för det jag gjorde i mars.

Hade ägglossning igår och det är denna månad vi har börjat :) så jag håller mina tummar.

Finns det några fler där ute som håller på att skapa bebis? :) vi följs åt :)

• Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?
  • Canary
    Deeluxee skrev 2018-08-06 19:34:22 följande:

Fy. Jag förstår. Jag jobbar också mycket kvällar och helger. Har aldrig riktigt varit en vindrickare... men dricker mycket kaffe. Haha! Men man får helt enkelt detoxa som du säger :)

Jobbar dessutom på förlossningen, så förstår hur extremt bebissugen man blir!

Wow vad coolt att jobba på förlossningen! Är du läkare barnmorska eller annat?

Haha, tillstår att jag gärna tar ett glas vin. Vi har brukat dricka på medelhavsvis, ibland även i veckorna.

Det tänker jag fortsätta med tills jag plussar men bara ett glas eller två i veckorna och mest mellan mens och ägglossning. Blir väldigt stressande och bebisfokuserat annars ju.
  • Deeluxee
    Canary skrev 2018-08-06 20:25:52 följande:

Wow vad coolt att jobba på förlossningen! Är du läkare barnmorska eller annat?

Haha, tillstår att jag gärna tar ett glas vin. Vi har brukat dricka på medelhavsvis, ibland även i veckorna.

Det tänker jag fortsätta med tills jag plussar men bara ett glas eller två i veckorna och mest mellan mens och ägglossning. Blir väldigt stressande och bebisfokuserat annars ju.

Åh, ja! Det är verkligen världens bästa jobb. Dock ljuger jag om jag säger att jag inte njuter av semestern :) sjukt mycket nu under sommaren.

Men en vecka kvar bara. Tillbaka och möta nya medborgare nästa månad. Jobbar som undersköterska där <3

Haha, drick på bah. Fram tills plusset :) så passa på att njuta :)
  • knivskrik
    Deeluxee skrev 2018-08-06 19:31:40 följande:
    Jag förstår hur jobbigt det måste vara. Jag tänker på er. Men skönt att det finns hjälp om man nu behöver det.

Jag håller mina tummar för er. Verkligen.

Ja, såklart hoppas jag också att jag blir det denna månad ^^
    Det är väldigt skönt! Och för min del har det blivit lättare ju närmare 1-årsgränsen vi har kommit, tanken på att kanske behöva hjälp var faktiskt tyngre tidigare. Det kanske ändrar sig, men just nu ska det bara bli skönt. Jag vill bara veta :)
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Deeluxee
    knivskrik skrev 2018-08-07 16:30:55 följande:

Det är väldigt skönt! Och för min del har det blivit lättare ju närmare 1-årsgränsen vi har kommit, tanken på att kanske behöva hjälp var faktiskt tyngre tidigare. Det kanske ändrar sig, men just nu ska det bara bli skönt. Jag vill bara veta :)

Jag förstår!

Jag hejar på er i alla fall <3
  • knivskrik
    Deeluxee skrev 2018-08-07 21:08:57 följande:
    Jag förstår!

Jag hejar på er i alla fall <3
    <3
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • TrueLove12

Hej :)

Jag (27 snart) och min man (34) försöker med vårat första barn.

Jag tog ur p stav 10 nov 2017 där efter hade jag första äl i dec sen uteblev den i januari och juni fick bara negativa tester. Har precis börjat med att tempa med babyplan termometern och har flo appen för att ha mer koll och gör äl tester ännu har vi tyvärr misslyckats och har inga förhoppningar alls just nu att kunna bli gravid detta året då jag blivit så besviken och ledsen när det inte har blivit något..

Min man har barn sen tidigare och jag under ett annat tidigare förhållande 2010 var gravid som ja tyvärr bröt..

Träffade min man 2012 och hållt ihop sen dess alltid pratat om barn sen vi träffades

• Thorax
    TrueLove12 skrev 2018-08-12 02:06:51 följande:

Hej :)

Jag (27 snart) och min man (34) försöker med vårat första barn.

Jag tog ur p stav 10 nov 2017 där efter hade jag första äl i dec sen uteblev den i januari och juni fick bara negativa tester. Har precis börjat med att tempa med babyplan termometern och har flo appen för att ha mer koll och gör äl tester ännu har vi tyvärr misslyckats och har inga förhoppningar alls just nu att kunna bli gravid detta året då jag blivit så besviken och ledsen när det inte har blivit något..

Min man har barn sen tidigare och jag under ett annat tidigare förhållande 2010 var gravid som ja tyvärr bröt..

Träffade min man 2012 och hållt ihop sen dess alltid pratat om barn sen vi träffades

Det är tufft när de tar sådan tid för kroppen :( men hoppas ni får lite mer klarhet med tempningen.
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • TrueLove12
    Thorax skrev 2018-08-12 06:31:58 följande:

Det är tufft när de tar sådan tid för kroppen :( men hoppas ni får lite mer klarhet med tempningen.

Ja de är väldigt tufft eftersom förra gång inte tog så lång tid.

Idag hade tempen sjunkit

• JosHed

Hej!

Jag hänger gärna på den här tråden. Jag är 27 och min man är 25 och vi har precis börjat försöka skaffa barn. Förra månaden var första försöket h d Emma månad blir andra. BIM är på tisdag, så vi får se vad som händer! Förra månaden tyckte jag att jag hade alla tecken (skengravid) och denna månad har jag inga alls (så tänker att det inte är något). :) ska bli spännande i alla fall!

• Llewellyn

Argh, är så förvirrad..

Jag har en 11-månaders kille. För några dagar sedan kom första mensen. Trodde den var borta på grund av envisa extrakilon (har tidigare haft oregelbundna menstruationer pga fetma). Ammade bara delvis 4,5 månad så trodde den skulle kommit tillbaka tidigare om det skulle hända.

Sedan mitten av juni har jag gått ner cirka 6 kilo. Vet inte om det påverkat saken.

Hur som helst. Var inställd på att det skulle ta tid att gå ner i vikt och att mensen skulle komma tillbaka först när jag började närma mig mer normala siffror.

Men nu är den alltså här och direkt började jag tänka på ÄL och BIM.

ÄL lär bli runt 25 augusti och BIM då 8 september. Börjar jobba efter föräldraledigt den 3 september.

Skulle vara nice att årergå till jobbet med vetskapen att den blir ny bebis inom kort. BF skulle bli maj 2019 om det tar sig direkt och det passar också väldigt bra.

Vad som talar emot är att jag fick högt blodtryck under förra graviditeten och medicinen jag tar emot det är inte bra att fortsätta med under graviditet. Samt att jag gärna hade gått ner mer i vikt...

Men inte lätt att fatta rationella beslut när man blir besatt av bebislängtan.

Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?