• Deeluxee

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Efter ett sent missfall i mars med enäggstvillingar så har vi nu startat bebisverkstaden igen.

Har tre barn sen innan, blivit gravid på första försöket. Men känner oro att det kan ta tid denna gång eftersom jag utsattes för det jag gjorde i mars.

Hade ägglossning igår och det är denna månad vi har börjat :) så jag håller mina tummar.

Finns det några fler där ute som håller på att skapa bebis? :) vi följs åt :)

• Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?
  • AngelicaB

Hej allihopa! Har en fråga, har ältestat under två dygn då min ägglossning ska ske snart enligt min kalender. Vill någon kolla dessa tester? Är de sista positivt eller kan de bli starkare än detta?

Tack på förhand!

• Flue
    AngelicaB skrev 2018-08-12 20:58:57 följande:

Hej allihopa! Har en fråga, har ältestat under två dygn då min ägglossning ska ske snart enligt min kalender. Vill någon kolla dessa tester? Är de sista positivt eller kan de bli starkare än detta?

Tack på förhand!

Ser väldigt positivt ut! Så då har du ÄL inom 24-48h.
  • hejpadig88

Hej allihopa!

Jag använder clearblue ÄL-tester... Jag har nu haft blinkande gubbe i 4 dagar.... någon som varit med om liknande?? är inne på cykelns 17-e dag... tror ni det finns någon chans till ägglossning? 
    kram

• filli01

Hej!

Tänkte kolla om jag kunde få bolla lite här inne med er?

Jag upplever världens konstigaste månad. Jag känner min kropp otroligt väl och känner av mitt humör och symptom innan ÄL och mens. Brukar testa med stickor vid ÄL för att fastställa, denna månad tog de slut precis innan men jag hade en höjning på g i alla fall och detta är för 3 veckor sedan.

Jag fick alla typiska symptom som innan/under mens förra veckan men värre än vanligt. Otroligt irriterad och trött, nada sexlust. Meeen ingen mens har kommit och mitt humör har ändrat sig till så det brukar kännas innan ÄL.

Antingen har kroppen helt enkelt hoppat över en månad med mensen (vilket aldrig har inträffat någonsin), annars kommer väl mensen snart och jag känner inte min kropp så väl jag trodde eller så är jag gravid.

Har tagit ett test i morse men det ser blankt ut. Någon som ser något?

• Thorax
    filli01 skrev 2018-08-13 07:13:43 följande:

Hej!

Tänkte kolla om jag kunde få bolla lite här inne med er?

Jag upplever världens konstigaste månad. Jag känner min kropp otroligt väl och känner av mitt humör och symptom innan ÄL och mens. Brukar testa med stickor vid ÄL för att fastställa, denna månad tog de slut precis innan men jag hade en höjning på g i alla fall och detta är för 3 veckor sedan.

Jag fick alla typiska symptom som innan/under mens förra veckan men värre än vanligt. Otroligt irriterad och trött, nada sexlust. Meeen ingen mens har kommit och mitt humör har ändrat sig till så det brukar kännas innan ÄL.

Antingen har kroppen helt enkelt hoppat över en månad med mensen (vilket aldrig har inträffat någonsin), annars kommer väl mensen snart och jag känner inte min kropp så väl jag trodde eller så är jag gravid.

Har tagit ett test i morse men det ser blankt ut. Någon som ser något?

Jag tycker mig ana nåt svagt. Lite osäker men nåt rosa är där. Men svårt om de är spök, syne, eller plus.

Pröva igenom om två dagar :)

Magkänslan säger mycket, den jag hade visade sig vara rätt så håller tummarna att de är detsamma för dig
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • filli01
    Thorax skrev 2018-08-13 07:32:59 följande:

Jag tycker mig ana nåt svagt. Lite osäker men nåt rosa är där. Men svårt om de är spök, syne, eller plus.

Pröva igenom om två dagar :)

Magkänslan säger mycket, den jag hade visade sig vara rätt så håller tummarna att de är detsamma för dig

Tack! Givetvis hoppas man ju men känner sig så besviken när testen inte visar något. Men håller tummarna och testar om några dagar igen.

Är du gravid nu?
  • Thorax
    filli01 skrev 2018-08-13 07:40:16 följande:

Tack! Givetvis hoppas man ju men känner sig så besviken när testen inte visar något. Men håller tummarna och testar om några dagar igen.

Är du gravid nu?

Vet allt för väl vad du menar.

Kanske för klena test också?

Ja jag är i vecka 5 bara så vågar inte hoppas än, 6e försöket för oss.
  • filli01
    Thorax skrev 2018-08-13 07:52:41 följande:

Vet allt för väl vad du menar.

Kanske för klena test också?

Ja jag är i vecka 5 bara så vågar inte hoppas än, 6e försöket för oss.

Åh vad mysigt! Hoppas det går vägen.

Jag vet inte vilken stryka testen har, köpte dom på en lokal butik igår. Testlagret. Står inte på vilken stryka. Kommer andra på posten idag eller i morgon
  • Thorax
    filli01 skrev 2018-08-13 08:03:17 följande:

Åh vad mysigt! Hoppas det går vägen.

Jag vet inte vilken stryka testen har, köpte dom på en lokal butik igår. Testlagret. Står inte på vilken stryka. Kommer andra på posten idag eller i morgon

Tack :)

Hoppas de nya visar mer positivt för dig :)
  • TrueLove12

Jag testade äl test idag förhoppningsvis är de posetivt så min app stämmer använt app sen vi började med att försöka även äl tester m.m

Ska ha äl om 1 dag enligt appen

Även börjat tempa för första gången hållt på i 4 dagar med idag.

Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?