• Deeluxee

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Efter ett sent missfall i mars med enäggstvillingar så har vi nu startat bebisverkstaden igen.

Har tre barn sen innan, blivit gravid på första försöket. Men känner oro att det kan ta tid denna gång eftersom jag utsattes för det jag gjorde i mars.

Hade ägglossning igår och det är denna månad vi har börjat :) så jag håller mina tummar.

Finns det några fler där ute som håller på att skapa bebis? :) vi följs åt :)

• Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?
  • gummsanmadde
    Morsansomärorolig skrev 2018-08-16 21:53:36 följande:

Hallå godingar!

Hjälp.. ser jag i syne? Kanske bara är skuggan av det undertill..

Asså det ser ut som där är något, håller tummarna!! När ha du bim?
  • Morsansomärorolig
    gummsanmadde skrev 2018-08-16 21:56:08 följande:

Asså det ser ut som där är något, håller tummarna!! När ha du bim?

Jag ammar fortfarande min 6månaders son så jag har ingen aning när eller om jag ens har ägglossning! Haha.. har bara känt mig väldigt konstigt, samma gravsymtom som med sonen.. så tog ett test och fick detta :O
  • Aga8

Hej! Får man hoppa in här?

Försöker ÄNTLIGEN med barn nr 2 (har en dotter på 3,5). ?? Minns knappt hur det funkar i bebisverkstan.

Hade äl 6/8, visst är bim ca 14 dagar efter? ????

• Aga8

Oj vad många jobbiga frågetecken det blev överallt, skulle vara diverse emojis! :)

• Aga8

Förlåt för ytterligare inlägg, men kan någon tala om för mig hur jag ?sparar? tråden så jag hittar den igen? Inte hängt här på fl på 4 år (!). ;)

• gummsanmadde
    Morsansomärorolig skrev 2018-08-16 22:02:05 följande:

Jag ammar fortfarande min 6månaders son så jag har ingen aning när eller om jag ens har ägglossning! Haha.. har bara känt mig väldigt konstigt, samma gravsymtom som med sonen.. så tog ett test och fick detta :O

Då är det inte lätt att veta bim :D få man vara nyfiken å fråga vilka symtom du ha? Hoppas att strecket blir starkare på nästa test!
  • Deeluxee
    MissJibs skrev 2018-08-16 21:34:56 följande:

Beklagar ditt MA men va härligt att ni e gravida nu ????

Har inte alls tänkt på hur tidigt eller så jag fick symptom på en graviditet förutom att jag fick mage väldigt tidigt. I skrivandets stund har jag metallsmak i munnen, sjukt ömma bröstvårtor, lite mage o en aning svullet underliv. När tror du att man vågar testa? Om min sista mens första dag va 30/7 (ser nu att jag skrev fel i mitt första inlägg) så "borde" jag ha bim 26/8...

Ja, det är underbart. Njuter varje sekund av dt här.

För som jag känner nu så är detta min sista graviditet :)

Symtomerna låter ju lovande, men gissar att det är liiite tidigt. Jag testade dock svagt positivt nu i v. 3+4 (därför är jag lite orolig att det skulle vara tvillingar igen). Lite skärrad från i våras tror jag.

Men testa om några dagar, typ bim -4 <3 jag håller tummarna för dig :)
  • Deeluxee
    Morsansomärorolig skrev 2018-08-16 21:53:36 följande:

Hallå godingar!

Hjälp.. ser jag i syne? Kanske bara är skuggan av det undertill..

Set nog ett väääldigt svagt streck i alla fall :)

Vart i cykeln befinner du dig?
  • Deeluxee
    Aga8 skrev 2018-08-16 22:04:37 följande:

Hej! Får man hoppa in här?

Försöker ÄNTLIGEN med barn nr 2 (har en dotter på 3,5). ?? Minns knappt hur det funkar i bebisverkstan.

Hade äl 6/8, visst är bim ca 14 dagar efter? ????

Du är så välkommen :)

Ah, cirka 12-16 dagar efter senaste mensen och även innan nästa beräknade mens.

Heja er :)
Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?