• Deeluxee

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Efter ett sent missfall i mars med enäggstvillingar så har vi nu startat bebisverkstaden igen.

Har tre barn sen innan, blivit gravid på första försöket. Men känner oro att det kan ta tid denna gång eftersom jag utsattes för det jag gjorde i mars.

Hade ägglossning igår och det är denna månad vi har börjat :) så jag håller mina tummar.

Finns det några fler där ute som håller på att skapa bebis? :) vi följs åt :)

• Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?
  • Deeluxee
    Aga8 skrev 2018-08-16 22:04:37 följande:

Hej! Får man hoppa in här?

Försöker ÄNTLIGEN med barn nr 2 (har en dotter på 3,5). ?? Minns knappt hur det funkar i bebisverkstan.

Hade äl 6/8, visst är bim ca 14 dagar efter? ????

Du är så välkommen :)

Ah, cirka 12-16 dagar efter senaste mensen och även innan nästa beräknade mens.

Heja er :)
  • MissJibs
    Deeluxee skrev 2018-08-17 09:51:53 följande:

Ja, det är underbart. Njuter varje sekund av dt här.

För som jag känner nu så är detta min sista graviditet :)

Symtomerna låter ju lovande, men gissar att det är liiite tidigt. Jag testade dock svagt positivt nu i v. 3+4 (därför är jag lite orolig att det skulle vara tvillingar igen). Lite skärrad från i våras tror jag.

Men testa om några dagar, typ bim -4 <3 jag håller tummarna för dig :)

Jo d känns väldigt tidigt men har oxå hört att väntar man tvillingar så e väl tidiga symptom vanliga? Kanske d igen då i så fall. Nåja jag får vänta helt enkelt. Hade en plan att invänta sista dagen denna månad för att inte testa för tidigt o kanske får falskt positivt besked... Men man e ju rätt ivrig. ????
  • TrueLove12

Idag höjdes tempen ännu mer hade förutsägelse iförgår fpr se vad detta leder till

• Vattenlilija
    TrueLove12 skrev 2018-08-16 17:42:39 följande:
    Inte jag heller faktiskt inte ens jag har blivit gravid på preventivmedel ngn gång alls.

Ja de e segt som bara den vill inte heller knappt men har börjat tempa m.m nu så hoppas lära känna min kropp ännu mer
    Åh, jag missade ju ditt svar ang att tempa där innan. Just för att lära känna kroppen så känns det ju som ett jättebra hjälpmedel.
    Planerar att helgardera oss och ha sex från några dagar innan jag beräknas vara fertil och varje dag fram till några dagar efter ...blir jag inte gravid då så ska jag också införskaffa en termometer haha
  • gummsanmadde
    Vattenlilija skrev 2018-08-17 10:52:35 följande:

Åh, jag missade ju ditt svar ang att tempa där innan. Just för att lära känna kroppen så känns det ju som ett jättebra hjälpmedel.

Planerar att helgardera oss och ha sex från några dagar innan jag beräknas vara fertil och varje dag fram till några dagar efter ...blir jag inte gravid då så ska jag också införskaffa en termometer haha

Jag tänkte likadant som dig, exakt samma tanke angående ha sex varje dag och händer det inget så ska jag börja tempa.. ????
  • TrueLove12

Hehe ingen fara lätt hänt när man skriver i en tråd.

Ja och man ser och blir förvånad när,de höjs och sänker sig med.

De kommer nog ta lite tid har försökt sen nov förra året
  • TrueLove12

Hehe ingen fara lätt hänt när man skriver i en tråd.

Ja och man ser och blir förvånad när,de höjs och sänker sig med.

De kommer nog ta lite tid har försökt sen nov förra året
  • gummsanmadde

Jag tror jag har lite hormoner i kroppen hahahaha. Satt å pillade lite på mobilen på FB, kollade snabbt på en klippa där en soldat kom hem å hans hund blev överlycklig. Inget direkt speciellt, utan bara hunden blev glad. Jag GRÄT!!!! Å sen ett litet klipp från Sheldon från Big Bang Theory serien när han är liten , han kramade hans mamma. Jag GRÄT!!

Asså gud hormoner, gissar dom kom från ägglossningen jag ha nu, eller haft, jag vet inte. Trodde att det va över i förgår, men idag ha jag ont i tjejmagen igen å trådaktiga flytningar igen. hm.. blir det inget denna månaden så tro jag ska prova ägglossnings tester eller tempa..

• Deeluxee

Hur går det för er alla? :)

Jag vet inte varför jag börjar bli orolig. Men har nog mycket med min MA i mars att göra. Molande värk i ländryggen (mer åt höger sida) samt lite molande i magen. Hoppas det inte är något negativt :(

Pratat med en kollega som ska hjälpa mig med ett ultraljud i eftermiddag när jag kommer till jobbet. Känner sådan enorm tacksamhet att jobba på förlossningen när man behöver hjälp för att lugna nerverna om sånt här.

• AngelicaB

Hej!

Jag behöver lite råd och pepp. Vi har igen börjat försöka att bli gravida efter vårt MA förra året. Jag har bim på söndag eller måndag om jag räknat rätt och har testat men inget mer än en liten skugga på ett test. Jag har ömma bröst, haft känningar vid troskanten till och från efter äl. Om de nu har tagit sig, tror ni att jag kan få mig ett plus om jag testar på lördag eller är även de för tidigt? Berätta gärna vilken dag i er cykel som ni plussat!

Tack på förhand!

Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?