• Deeluxee

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Efter ett sent missfall i mars med enäggstvillingar så har vi nu startat bebisverkstaden igen.

Har tre barn sen innan, blivit gravid på första försöket. Men känner oro att det kan ta tid denna gång eftersom jag utsattes för det jag gjorde i mars.

Hade ägglossning igår och det är denna månad vi har börjat :) så jag håller mina tummar.

Finns det några fler där ute som håller på att skapa bebis? :) vi följs åt :)

• Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?
  • filli01
    Girl93 skrev 2018-08-16 08:28:44 följande:

Uppföljning: testade mig imorse (BIM-1) och vågar fortfarande inte tro på det! Ska köpa clearblue digitalt idag och testa med också, nä just nu sitter jag på jobbet och tänkte att det måste ha visat fel imorse... Vill det här för mycket !

Grattis! Solklart plus!
  • MissJibs

Hej! Jag hakar gärna på här. :)

Fick mf i v 11 den 31/7, visade sig sen när allt kom ut att d va tvillingar. Man har sörjt o d har varit jobbigt men vi har inte upp. Har 3 barn sen tidigare o aldrig haft svårt för att bli gravid.

Blödde 8 dagar sammanlagt. Har hört att man ska räkna blödningen av mf som en mens o jag hoppas min kropp återställt sig snabbt. Har inte varit på ngn efterkontroll o allt har gått bra trots allt. Vi började sexa redan 8/7 O har myst var o varannan dag. Tror jag haft äl nyligt. Så vi får hoppas att jag e en av de som blir gravid fort. Dock testade jag inget efter mf för att se att hcg halten sjönk, vilket jag ångrar. Har sedan 2 dagar tillbaka haft extremt ömma bröstvårtor samt att mött underliv känns lite svullet.

Hoppas på att kunna hålla mig från att testa ett tag framöver så jag inte blir besviken.

• TrueLove12

Tempen hade höjt sig nu till 36,60 hade förutsägelse till äl igår :)

Hoppas d kan ta sig denna gång

Hittade på flo appen att man kan lägga in temp på flo appen med överlycklig

• Vattenlilija

Men åh, grattis till alla er som plussat :D Hoppas jag får göra er sällskap nästa månad, för oj vad segt det här är..

"Missa inte ett piller för då blir du gravid!" sa dom....

• TrueLove12
    Vattenlilija skrev 2018-08-16 12:30:04 följande:

Men åh, grattis till alla er som plussat :D Hoppas jag får göra er sällskap nästa månad, för oj vad segt det här är..

"Missa inte ett piller för då blir du gravid!" sa dom....

Tyvärr brukar de säga så men inte ofta de stämmer tycker jag. Har försökt aen nov förra året
  • Vattenlilija
    TrueLove12 skrev 2018-08-16 15:47:45 följande:
    Tyvärr brukar de säga så men inte ofta de stämmer tycker jag. Har försökt aen nov förra året
    Nej, jag känner nog inte till någon som blivit gravid på det sättet (även om det så klart kan hända)
    Men fy vad segt.. jag har bara försökt sedan mars och känner mig redan less, november måste kännas som en evighet =/
  • TrueLove12
    Vattenlilija skrev 2018-08-16 16:41:31 följande:

Nej, jag känner nog inte till någon som blivit gravid på det sättet (även om det så klart kan hända)

Men fy vad segt.. jag har bara försökt sedan mars och känner mig redan less, november måste kännas som en evighet =/

Inte jag heller faktiskt inte ens jag har blivit gravid på preventivmedel ngn gång alls.

Ja de e segt som bara den vill inte heller knappt men har börjat tempa m.m nu så hoppas lära känna min kropp ännu mer
  • Deeluxee
    MissJibs skrev 2018-08-16 09:32:17 följande:

Hej! Jag hakar gärna på här. :)

Fick mf i v 11 den 31/7, visade sig sen när allt kom ut att d va tvillingar. Man har sörjt o d har varit jobbigt men vi har inte upp. Har 3 barn sen tidigare o aldrig haft svårt för att bli gravid.

Blödde 8 dagar sammanlagt. Har hört att man ska räkna blödningen av mf som en mens o jag hoppas min kropp återställt sig snabbt. Har inte varit på ngn efterkontroll o allt har gått bra trots allt. Vi började sexa redan 8/7 O har myst var o varannan dag. Tror jag haft äl nyligt. Så vi får hoppas att jag e en av de som blir gravid fort. Dock testade jag inget efter mf för att se att hcg halten sjönk, vilket jag ångrar. Har sedan 2 dagar tillbaka haft extremt ömma bröstvårtor samt att mött underliv känns lite svullet.

Hoppas på att kunna hålla mig från att testa ett tag framöver så jag inte blir besviken.

Vad jag känner igen mig i din text.

Väntade enäggstvillingar i början på åtet och fick veta att jag drabbades av MA där själva misfallet startade i v. 11+5. Dock blev mitt väldigt dramatiskt och jag tappade 1,8 liter blod vilket resulterade i blodtransfusion och allt där till. De rekommenderar ju att man ska ha en mens emellan, men jag själv avvaktade tills tre menstruationer gått normalt förbi (enbart för att jag ville ha kontroll på kroppen). Också för att psyket och ledsamheten skulle få ta sin plats och tid. Var sjukskriven i 2,5 veckor. Jobbar på förlossningen, så har haft svårt att möta patienter precis när jag kom tillbaka. Allra mest tvillingmammor. Men nu känner jag mig tillfreds med att ha två små änglar i himlen. Tycker arbetet är roligt igen och älskar stt glädjas med andra. Nu på första försöket gick det vägen. Likt som mina andra graviditeter tack o lov. Det är ju ingen självklarhet liksom. Dock rädd för tvillingar igen, men det visar sig inom kort <3 önskar dig lycka till :)
  • MissJibs
    Deeluxee skrev 2018-08-16 19:51:54 följande:

Vad jag känner igen mig i din text.

Väntade enäggstvillingar i början på åtet och fick veta att jag drabbades av MA där själva misfallet startade i v. 11+5. Dock blev mitt väldigt dramatiskt och jag tappade 1,8 liter blod vilket resulterade i blodtransfusion och allt där till. De rekommenderar ju att man ska ha en mens emellan, men jag själv avvaktade tills tre menstruationer gått normalt förbi (enbart för att jag ville ha kontroll på kroppen). Också för att psyket och ledsamheten skulle få ta sin plats och tid. Var sjukskriven i 2,5 veckor. Jobbar på förlossningen, så har haft svårt att möta patienter precis när jag kom tillbaka. Allra mest tvillingmammor. Men nu känner jag mig tillfreds med att ha två små änglar i himlen. Tycker arbetet är roligt igen och älskar stt glädjas med andra. Nu på första försöket gick det vägen. Likt som mina andra graviditeter tack o lov. Det är ju ingen självklarhet liksom. Dock rädd för tvillingar igen, men det visar sig inom kort <3 önskar dig lycka till :)

Beklagar ditt MA men va härligt att ni e gravida nu ????

Har inte alls tänkt på hur tidigt eller så jag fick symptom på en graviditet förutom att jag fick mage väldigt tidigt. I skrivandets stund har jag metallsmak i munnen, sjukt ömma bröstvårtor, lite mage o en aning svullet underliv. När tror du att man vågar testa? Om min sista mens första dag va 30/7 (ser nu att jag skrev fel i mitt första inlägg) så "borde" jag ha bim 26/8...
Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?