MissJibs skrev 2018-08-16 09:32:17 följande:
Hej! Jag hakar gärna på här. :)
Fick mf i v 11 den 31/7, visade sig sen när allt kom ut att d va tvillingar. Man har sörjt o d har varit jobbigt men vi har inte upp. Har 3 barn sen tidigare o aldrig haft svårt för att bli gravid.
Blödde 8 dagar sammanlagt. Har hört att man ska räkna blödningen av mf som en mens o jag hoppas min kropp återställt sig snabbt. Har inte varit på ngn efterkontroll o allt har gått bra trots allt. Vi började sexa redan 8/7 O har myst var o varannan dag. Tror jag haft äl nyligt. Så vi får hoppas att jag e en av de som blir gravid fort. Dock testade jag inget efter mf för att se att hcg halten sjönk, vilket jag ångrar. Har sedan 2 dagar tillbaka haft extremt ömma bröstvårtor samt att mött underliv känns lite svullet.
Hoppas på att kunna hålla mig från att testa ett tag framöver så jag inte blir besviken.
Vad jag känner igen mig i din text.
Väntade enäggstvillingar i början på åtet och fick veta att jag drabbades av MA där själva misfallet startade i v. 11+5. Dock blev mitt väldigt dramatiskt och jag tappade 1,8 liter blod vilket resulterade i blodtransfusion och allt där till. De rekommenderar ju att man ska ha en mens emellan, men jag själv avvaktade tills tre menstruationer gått normalt förbi (enbart för att jag ville ha kontroll på kroppen). Också för att psyket och ledsamheten skulle få ta sin plats och tid. Var sjukskriven i 2,5 veckor. Jobbar på förlossningen, så har haft svårt att möta patienter precis när jag kom tillbaka. Allra mest tvillingmammor. Men nu känner jag mig tillfreds med att ha två små änglar i himlen. Tycker arbetet är roligt igen och älskar stt glädjas med andra. Nu på första försöket gick det vägen. Likt som mina andra graviditeter tack o lov. Det är ju ingen självklarhet liksom. Dock rädd för tvillingar igen, men det visar sig inom kort <3 önskar dig lycka till :)