Jossch98 skrev 2018-08-30 13:47:25 följande:
Hallå allihop,
Jag hoppar väl också in här 
Grattis till alla er som har plussat!
Jag och min sambo är också igång och försöker bli gravida.
Dock plockade jag ur min p-stav efter att ha haft den i drygt 3 år, för snart två veckor sedan, och än har jag inte märkt några tecken på vare sig äl eller mens (har även gjort äl-test ett par gånger).
Är det någon här inne som haft p-stav som kan berätta hur lång tid det tog för er innan kroppen gick tillbaka till det normala och kom igång som den skulle igen?
Har haft "mens" under nästan hela tiden jag haft staven inne, typ 1 1/2 vecka i månaden, kan det vara något som gör det enklare för mensen att hoppa igång normalt?
Kan inte låta bli att nojja över att jag inte skulle få äl eller mens, bl.a pga att jag tyvärr har lite övervikt (försöker gå ner), men då borde jag väl inte haft det innan jag satte in staven, samt under hela tiden den var inne? Har ju inga problem med hälsan annars, så jag behöver nog inte nojja egentligen 
Men, nu vill jag veta hur lång tid efter att ni tog ut era stavar som ni plussade?
Håller tummarna för att äl kommer närsom nu och vi snart får det där efterlängtade plusset 
Usch.. hade också stav i några år.. hade mens 2/4 veckor varje månad i stort sätt.. ibland höll det i sig i 4 veckor..
Började dock med p-piller direkt efter så det blev aldrig bra igen förrän jag slutade med pillerna... så nu är det som återställt. och slutade med pillerna för 1.5 månad sen :) Hoppas på ÄL snart då! Heja!