• Deeluxee

Till er som försöker bli gravida, följas åt?

Efter ett sent missfall i mars med enäggstvillingar så har vi nu startat bebisverkstaden igen.

Har tre barn sen innan, blivit gravid på första försöket. Men känner oro att det kan ta tid denna gång eftersom jag utsattes för det jag gjorde i mars.

Hade ägglossning igår och det är denna månad vi har börjat :) så jag håller mina tummar.

Finns det några fler där ute som håller på att skapa bebis? :) vi följs åt :)

• Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?
  • JosHed
    AngelicaB skrev 2018-08-23 11:51:00 följande:

Hej!

Jag behöver lite råd och pepp. Vi har igen börjat försöka att bli gravida efter vårt MA förra året. Jag har bim på söndag eller måndag om jag räknat rätt och har testat men inget mer än en liten skugga på ett test. Jag har ömma bröst, haft känningar vid troskanten till och från efter äl. Om de nu har tagit sig, tror ni att jag kan få mig ett plus om jag testar på lördag eller är även de för tidigt? Berätta gärna vilken dag i er cykel som ni plussat!

Tack på förhand!

Hoppas det går bra för er :) jag plussade dagen efter beräknad mens :)
  • gummsanmadde
    Deeluxee skrev 2018-08-23 09:05:08 följande:

Hur går det för er alla? :)

Jag vet inte varför jag börjar bli orolig. Men har nog mycket med min MA i mars att göra. Molande värk i ländryggen (mer åt höger sida) samt lite molande i magen. Hoppas det inte är något negativt :(

Pratat med en kollega som ska hjälpa mig med ett ultraljud i eftermiddag när jag kommer till jobbet. Känner sådan enorm tacksamhet att jobba på förlossningen när man behöver hjälp för att lugna nerverna om sånt här.

Va skönt att du ha någon som kan hjälpa dig, kolla så allt är bra så du slipper oroa dig! Hoppas allt är bra!
  • gummsanmadde
    AngelicaB skrev 2018-08-23 11:51:00 följande:

Hej!

Jag behöver lite råd och pepp. Vi har igen börjat försöka att bli gravida efter vårt MA förra året. Jag har bim på söndag eller måndag om jag räknat rätt och har testat men inget mer än en liten skugga på ett test. Jag har ömma bröst, haft känningar vid troskanten till och från efter äl. Om de nu har tagit sig, tror ni att jag kan få mig ett plus om jag testar på lördag eller är även de för tidigt? Berätta gärna vilken dag i er cykel som ni plussat!

Tack på förhand!

Hej. Jag tror det är väldigt olika hur tidigt man kan testa sig, om man ha räknat rätt med ägglossningen. Vissa ha kunnat göra det en vecka innan å vissa en vecka efter bim. Jag kunde göra det två dagar innan BIM, å då visade det ett svagt streck. Men det är ju lite olika. Jag hoppas att du få en fint streck ????
  • gummsanmadde

Hm..jag vet inte vad jag ska skriva.. undra vad det som händer i kroppen, ha molvärk i 13 dag. Är på dag 21, gissar att jag hade ägglossning för två dagar sen hmför det hög till som fan 2-3 gånger på högra sidan av tjejmagen. Ha en massa flytningar, ibland rinner det. Nu precis gick jag ut å gick med ungarna, fick gå skit sakta för det ömmar jätte mycket i tjejmagen. Varje gång jag sätter mig så få jag göra det lite sakta för annars ömmar det som fan magen. Va fan kan det vara? Jag hoppas ju på bebis men det är ju önsketänkande. Kan det va uvi? Jag ha inga andra symtom på det åt jag ha haft det en gång innan å det visste jag inte utan det fick jag reda på gyn.

Någon kanske ha ett skit bra lugnade svar haha..

• Jossch98

Hallå allihop,
    Jag hoppar väl också in här Glad

Grattis till alla er som har plussat!

Jag och min sambo är också igång och försöker bli gravida.
    Dock plockade jag ur min p-stav efter att ha haft den i drygt 3 år, för snart två veckor sedan, och än har jag inte märkt några tecken på vare sig äl eller mens (har även gjort äl-test ett par gånger).

Är det någon här inne som haft p-stav som kan berätta hur lång tid det tog för er innan kroppen gick tillbaka till det normala och kom igång som den skulle igen? 
    Har haft "mens" under nästan hela tiden jag haft staven inne, typ 1 1/2 vecka i månaden, kan det vara något som gör det enklare för mensen att hoppa igång normalt?

Kan inte låta bli att nojja över att jag inte skulle få äl eller mens, bl.a pga att jag tyvärr har lite övervikt (försöker gå ner), men då borde jag väl inte haft det innan jag satte in staven, samt under hela tiden den var inne? Har ju inga problem med hälsan annars, så jag behöver nog inte nojja egentligen Obestämd

Men, nu vill jag veta hur lång tid efter att ni tog ut era stavar som ni plussade? 
    Håller tummarna för att äl kommer närsom nu och vi snart får det där efterlängtade plusset Oskyldig

• minnie768
    Aga8 skrev 2018-08-16 22:10:53 följande:

Förlåt för ytterligare inlägg, men kan någon tala om för mig hur jag ?sparar? tråden så jag hittar den igen? Inte hängt här på fl på 4 år (!). ;)

Någon kanske redan har svarat på din fråga (har inte läst igenom allt än :P ) Men för mig sparades den automatisk. Kolla på symbolen längst upp, ser ut som en ring som är mellan brevet (meddelanden) och sökrutan. I alla fall om man är inloggad på en dator :) 
  • ikkam

Okej om man hoppar in här?

Är väldigt ny här på alla forum..
    Precis nygift och nu försöker vi få till en liten mini.
    Har BIM 9/9 :)

• ikkam
    Jossch98 skrev 2018-08-30 13:47:25 följande:

Hallå allihop,
    Jag hoppar väl också in här Glad

Grattis till alla er som har plussat!

Jag och min sambo är också igång och försöker bli gravida.
    Dock plockade jag ur min p-stav efter att ha haft den i drygt 3 år, för snart två veckor sedan, och än har jag inte märkt några tecken på vare sig äl eller mens (har även gjort äl-test ett par gånger).

Är det någon här inne som haft p-stav som kan berätta hur lång tid det tog för er innan kroppen gick tillbaka till det normala och kom igång som den skulle igen? 
    Har haft "mens" under nästan hela tiden jag haft staven inne, typ 1 1/2 vecka i månaden, kan det vara något som gör det enklare för mensen att hoppa igång normalt?

Kan inte låta bli att nojja över att jag inte skulle få äl eller mens, bl.a pga att jag tyvärr har lite övervikt (försöker gå ner), men då borde jag väl inte haft det innan jag satte in staven, samt under hela tiden den var inne? Har ju inga problem med hälsan annars, så jag behöver nog inte nojja egentligen Obestämd

Men, nu vill jag veta hur lång tid efter att ni tog ut era stavar som ni plussade? 
    Håller tummarna för att äl kommer närsom nu och vi snart får det där efterlängtade plusset Oskyldig

Usch.. hade också stav  i några år.. hade mens 2/4 veckor varje månad i stort sätt.. ibland höll det i sig i 4 veckor..

Började dock med p-piller direkt efter så det blev aldrig bra igen förrän jag slutade med pillerna... så nu är det som återställt. och slutade med pillerna för 1.5 månad sen :) Hoppas på ÄL snart då! Heja!

• filli01

Fick positivt på äl test igår morse men har sovit borta i natt så blev inget mys igår. Dock i förrgår. Men är det försen med äl för denna gång eller kan ägget överleva tills ikväll? Klart ingen kan veta hur det är för mig men teoretiskt .

• ikkam
    filli01 skrev 2018-09-04 07:55:56 följande:

Fick positivt på äl test igår morse men har sovit borta i natt så blev inget mys igår. Dock i förrgår. Men är det försen med äl för denna gång eller kan ägget överleva tills ikväll? Klart ingen kan veta hur det är för mig men teoretiskt .

Spermierna lever kvar i några dagar så om han kom i dig så är det mycket möjligt att ägget kan ha blivit befruktat :)

• Jossch98

Ja, det är inte alls omöjligt att ägget kan ha blivit befruktat.
    Min bm sa åt mig att om jag inte var 100 % säker på att skaffa barn, så skulle jag och min sambo använda kondom 1 vecka (!!) innan jag tog ut staven, eftersom att spermierna kan leva upp till 7 dagar Skrattande
    Håller tummarna för att ni lyckades!

Själv så fick jag första riktiga mensen på 3 år igår, så nu hoppas jag på att den blir regelbunden snabbt som innan p-staven, så att jag får äl som jag ska osv. 

Håll gärna tummarna för att det blir ett plus inom en snar framtid Oskyldig

• ikkam
    Jossch98 skrev 2018-09-10 12:42:07 följande:

Ja, det är inte alls omöjligt att ägget kan ha blivit befruktat.
    Min bm sa åt mig att om jag inte var 100 % säker på att skaffa barn, så skulle jag och min sambo använda kondom 1 vecka (!!) innan jag tog ut staven, eftersom att spermierna kan leva upp till 7 dagar Skrattande
    Håller tummarna för att ni lyckades!

Själv så fick jag första riktiga mensen på 3 år igår, så nu hoppas jag på att den blir regelbunden snabbt som innan p-staven, så att jag får äl som jag ska osv. 

Håll gärna tummarna för att det blir ett plus inom en snar framtid Oskyldig

Jag slutade med mina p-piller för 2 månader sedan. Jag har haft jätte oregelbunden mens sedan jag hade p-staven i. så jag hoppas också på att den blir regelbunden hyffsat snabbt.... hade en menscykel på 23 dagar förra månaden så vi får väl se.  Min app säger att jag ska ha ÄL idag men knappast. känner inte av någonting och sekretet är jättebrött T_T

Lycka till! Håller tummarna för er HjärtaSkrattande

• sarana

Är idag på äl+9 tog ett test igår morse med RFSU och på kvällen med CB.

Vågar jag lita på dom ?

• sarana

Strecken syns tydligare i verkligheten och man ser att dom är röd resp blå. Men det är fortfarande svagt. Dock är det taget på äl + 8 eller 9. 

Svar på tråden Till er som försöker bli gravida, följas åt?