• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • SL185
    Bebisyra1 skrev 2018-07-02 20:27:00 följande:

Hejhej!

Hoppar in här???? gick in i vecka 7 igår och Bf i februari. Jag fick missfall eller MA förra året på våren. Jag hade bruna flytningar från vecka 6/7 men alla symptom kvar. Men det är ju vanligt sa Barnmorskan. Så veckorna rullade på och i vecka 12 fick jag mer bruna flytningar och även klumpar sen kom mensvärken. Fick då åka in på ultraljud och då visade det sig att det var MA och det hade dött i vecka 6/7. Var såå ledsen.. nu ett år senare är jag i vecka 7 men har fått bruna flytningar igen och är jätteorolig.. vet inte vad jag ska ta mig till..

är det någon annan som haft liknande?

Grattis till alla plus!!

Grattis till din graviditet :) beklagar ditt tidigare ma:( men har du ont nåstans eller bara bruna flytningar? Oroa dig inte o njut så länge du inte har jätteont. Om du får jobbiga smärtor så tycker jag att du ska be om att få kolla upp det genom blodprov och ultraljud omgående.

Jag hade missfall i april som gick ganska fort, började med spottings o sen kom den stora blödningen dagen efter..

nu är jag gravid igen i vecka 7 men började oxå få bruna flytningar innan helgen som blivit mer som blödning nu o är mer bruntrött + har jävliiiigt ont i ländryggen att jag knappt kan stå. Var på akuten o gjorde vul i lördags men det såg ?bra ut?, såg ut som graviditet, för tidigt o säga om missfall är på gång. Ska på vul idag o förhoppningsvis få domen.

Jag håller tummarna att de bruna flytningarna upphör o din graviditet utvecklas fint <3 ingen ska behöva gå igenom detta om o om igen, eller överhuvudtaget!
  • Anonym (Jak)

Halloj o grattis igen alla mammor

Är detta era första barn eller har ni fler?

Vad har ni för symtom?

Detta blir mitt fjärde barn, jag har 3 pojkar nu, så det hade såklart varit kul med en flicka

De ända symtomen jag känner är en extrem mensvärk nästan hela tiden, gör jätte ont i nedre delen av magen, o super spända bröst väääääldigt trött med annars mår jag hur bra som helst.

• Corneliass
    Anonym (Jak) skrev 2018-07-03 10:34:49 följande:

Vad har ni för symtom?

Detta blir mitt fjärde barn, jag har 3 pojkar nu, så det hade såklart varit kul med en flicka

De ända symtomen jag känner är en extrem mensvärk nästan hela tiden, gör jätte ont i nedre delen av magen, o super spända bröst väääääldigt trött med annars mår jag hur bra som helst.

Hej! Grattis och välkommen.
    Detta är mitt första barn :) 

Symptomen jag har är extrem trötthet och även molvärk nån gång om dagen i magen och ibland även ryggen. Sen har jag extremt ömma bröst. 
  • Meej
    Anonym (Jak) skrev 2018-07-03 10:34:49 följande:

Vad har ni för symtom?

Corneliass skrev 2018-07-03 11:10:49 följande:

Symptomen jag har är extrem trötthet och även molvärk nån gång om dagen i magen och ibland även ryggen. Sen har jag extremt ömma bröst. 
    Jag tycker att nästan alla mina symtom klingat av.. Till en början hade jag värk i både magen och ländryggen, var så öm i brösten att det gjorde ont att gå i trappan för att de skumpade, och mådde illa hela dagen. Nu har jag knappt ont alls, någon slags diffus rörighet i magen och illamående är bara ytterst lite i bakgrunden. Men jag är fortfarande TRÖTT. Helt galet. Men bristen på symtom är nästan jobbigare än att ha dem..! #överanalyserande #hypokondrisk

Det är mitt tredje barn, lite halvsladdis, den yngsta är sex år, kommer vara sju tills liten kommer. Båda är flickor, så jag hoppas istället på en pojk, även om vilket som är välkommet!

• Corneliass
    Meej skrev 2018-07-03 11:28:44 följande:

Jag tycker att nästan alla mina symtom klingat av.. Till en början hade jag värk i både magen och ländryggen, var så öm i brösten att det gjorde ont att gå i trappan för att de skumpade, och mådde illa hela dagen. Nu har jag knappt ont alls, någon slags diffus rörighet i magen och illamående är bara ytterst lite i bakgrunden. Men jag är fortfarande TRÖTT. Helt galet. Men bristen på symtom är nästan jobbigare än att ha dem..! #överanalyserande #hypokondrisk

Det är mitt tredje barn, lite halvsladdis, den yngsta är sex år, kommer vara sju tills liten kommer. Båda är flickor, så jag hoppas istället på en pojk, även om vilket som är välkommet!

Ja jag mådde jätteilla från när jag plussade till fram till vecka 7 ungefär. Nu mår jag bara illa om jag typ äter för snabbt eller för mycket. Man blir ju orolig för ALLT. 
  • Meej
    Corneliass skrev 2018-07-03 11:31:18 följande:
    Ja jag mådde jätteilla från när jag plussade till fram till vecka 7 ungefär. Nu mår jag bara illa om jag typ äter för snabbt eller för mycket. Man blir ju orolig för ALLT. 
    Haha, ja, det måste ju vara något inprogrammerat! Något som fick urmänniskan att klara fler graviditeter.. Jag tycker att jag är en förnuftig person i alla andra avseenden..!
  • Corneliass
    Meej skrev 2018-07-03 11:44:51 följande:
    Haha, ja, det måste ju vara något inprogrammerat! Något som fick urmänniskan att klara fler graviditeter.. Jag tycker att jag är en förnuftig person i alla andra avseenden..!
    Man blir orolig för att man har symptom och man blir orolig för att man inte har det.. haha. Hopplöst! 
  • Anonym (Jak)

Tack grattis till dig med spännande med första barnet va var det planerat?

Då har vi samma symtom jag har mått skit dåligt under mina andra graviditeter så det är rätt skönt att faktiskt må bra nu. Pratade med barnmorskan igår o förklarade för henne att jag inte ville ha fler barn egentligen, kanske eventuellt i framtiden, om 2 år eller nåt. Det är inte själva förlossningen jag ogillar, jag har haft snabba o underbara förlossningar. Det är att vara gravid jag avskyr. Extrem foglossning, har inte kunnat gå, sitta, stå, ligga. Har bara gråtit konstant av smärtan o alla kramper i höfterna. Det är DET jag är så fruktansvärt rädd för. Men det ska nog gå bra hoppas jag sen har jag fått så stora barn, det har varit tungt o jag har aldrig kunnat slappna av riktigt när jag har varit så stor som jag var.

Men hoppas på att denna graviditet ska bli bättre. Än så länge är den det *peppar*peppar*
  • Corneliass
    Anonym (Jak) skrev 2018-07-03 16:44:13 följande:
    Tack grattis till dig med spännande med första barnet va var det planerat?

Då har vi samma symtom jag har mått skit dåligt under mina andra graviditeter så det är rätt skönt att faktiskt må bra nu. Pratade med barnmorskan igår o förklarade för henne att jag inte ville ha fler barn egentligen, kanske eventuellt i framtiden, om 2 år eller nåt. Det är inte själva förlossningen jag ogillar, jag har haft snabba o underbara förlossningar. Det är att vara gravid jag avskyr. Extrem foglossning, har inte kunnat gå, sitta, stå, ligga. Har bara gråtit konstant av smärtan o alla kramper i höfterna. Det är DET jag är så fruktansvärt rädd för. Men det ska nog gå bra hoppas jag sen har jag fått så stora barn, det har varit tungt o jag har aldrig kunnat slappna av riktigt när jag har varit så stor som jag var.

Men hoppas på att denna graviditet ska bli bättre. Än så länge är den det *peppar*peppar*
    Vi håller tummarna! :)
  • Anonym (Jak)

Å nej. Kom på nu. Vi ska åka karuseller på lördag. Kan man åka det nu när man bara är i vecka 6? Eller är det ett nej oavsett hur långt man gått?

Svar på tråden BF Februari 2019