BF Februari 2019
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hej hej!
Plussade i helgen som var, och väntar nu vårt andra barn (har en son på 2år) ????
Jag mår ganska bra ändå.. jag är väldigt trött, har molande mensvärk på kvällarna och mår lite illa till och från.. men hitintills mår jag ganska bra ????
I min första graviditet kunde jag inte slappna av och njuta alls.. jag var totalt övertygad om att jag skulle få missfall- hela tiden! (El iaf tom vecka 30/33).. jag ville inte ta bilder, inte prata om det på jobbet, inte vara glad och förväntansfull.. men så känner jag inte alls nu! Jag är glad, pirrig och lycklig! Jag har svårt att koncentrera mig på jobbet, och önskar att jag kunde berätta för folk snart ?? Vi har bestämt oss för att vänta till v12, när risken för missfall minskar.. men jag såååå ivrig! Jag känner att jag går och bär på VÄRLDENS hemlighet???? jag är väldans nöjd med att jag nu går på semester i 6veckor, så jag behöver inte dölja något på jobbet, när jag är tillbaka så har vi ju passerat v12 ????????????
Hur har ni andra gjort? Har ni berättat för familj och vänner? På jobbet?
/Sandra
Hej hej!
Plussade i helgen som var, och väntar nu vårt andra barn (har en son på 2år) ????
Jag mår ganska bra ändå.. jag är väldigt trött, har molande mensvärk på kvällarna och mår lite illa till och från.. men hitintills mår jag ganska bra ????
I min första graviditet kunde jag inte slappna av och njuta alls.. jag var totalt övertygad om att jag skulle få missfall- hela tiden! (El iaf tom vecka 30/33).. jag ville inte ta bilder, inte prata om det på jobbet, inte vara glad och förväntansfull.. men så känner jag inte alls nu! Jag är glad, pirrig och lycklig! Jag har svårt att koncentrera mig på jobbet, och önskar att jag kunde berätta för folk snart ?? Vi har bestämt oss för att vänta till v12, när risken för missfall minskar.. men jag såååå ivrig! Jag känner att jag går och bär på VÄRLDENS hemlighet???? jag är väldans nöjd med att jag nu går på semester i 6veckor, så jag behöver inte dölja något på jobbet, när jag är tillbaka så har vi ju passerat v12 ????????????
/Sandra
Hej hej!
/Sandra
Grattis!
Vi har berättat för närmaste familj. Å ett par vänner. Vi semestrar ihop just nu å jag mår inte så bra alla gånger. Får rusa ut ur affärer å så. Kändes bäst å släppa ur sig hemlighet då. Men övriga vänner å jobbet får vänta över de magiska 12 veckorna.
Grattis!! Vad kul att du kan njuta och känna dig alldeles glad och lycklig :D jag är i v.10 och har berättat för några vänner och även familj. Vi bor inte i samma stad som de allra närmsta och fick därför passa på att berätta i midsommar. Jag har dock inte berättat på jobbet och har nu gått på semester, så skönt :)
Hej hej! Och grattis!
Men vad mysigt att kunna berätta för några få iaf..
Jag går på semester idag, 6veckor. Så när jag kommer tillbaka har jag passerat de 12 veckorna, så skönt! Också skönt att slippa ?gå och hålla på det? på jobbet..
/Sandra
Det är så konstigt för jag mår så himla bra och glömmer ofta bort denna lilla hemlighet, låter nog jättekonstigt. Men det är inget jag gått runt och tänkt riktigt på när jag jobbat, väldigt skönt men också lite oroande att man mår typ som vanligt. Hade jag haft massa symptom så hade jag nog även känt mig gravid. Om allt är bra där inne med lilla pyret så är det ju dock verkligen en sjuk lyx att må såhär bra, lite trött, lite växtvärk ibland. :D
Hej alla lyckliga plussare :) För er som är bosatta i Göteborg med omnejd finns det en hemlig grupp på Facebook. Den är till för oss som kanske vill tipsa om kurser och annat bra att veta som händer där vi bor. Även för oss som kanske vill boka träffar eller så :) Skicka ett meddelande till mig med din e-Mail så för jag infon vidare så ni kan bli inbjudna.4
Hej allihop!
Gravid vecka 7+3, och i tisdags fick vi se ett hjärta ticka :D mår precis som vanligt förutom lite tröttare ibland och kan må lite dåligt om jag är i solen för länge, men annars.. Så skönt!! Hur mår ni?
7+1 idag å 3 barnet.
Verkar så olika län imellan. Det län jag hör till får vi först se barnen normalt vid rutin UL v 18. Men om man är 35år eller äldre å vill ta KUB, vilket vi ska, så blir det vecka 12. Sen vänta till ordinarie UL vecka 18.
Mår oftast illa till å från på dagen. Får lämna några matbutiker för det inte funkar. Trött absolut, halsbränna ibland å anfådd. Känt av trött rygg å ilningar i höfterna. Men annars som vanligt :'D Haft foglossning å varit sjukskriven pga det med båda innan, trist. Denna gång vill jag verkligen inte det.