BF Februari 2019
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Tog ett digitalt för att själv försöka få ett hum o vilken vecka jag kan vara i.
Men med detta resultat så borde väl vecka 6 vara rätt nära va?
Tog ett digitalt för att själv försöka få ett hum o vilken vecka jag kan vara i.
Men med detta resultat så borde väl vecka 6 vara rätt nära va?
Det där betyder väl att du är i vecka 2-3 som det står, annars hade det stått Gravid 3+.
Hej alla!
En till gravid här! BF 15/2 och borde vara i v8 nu. Första graviditeten på första försöket!
Känns så overkligt att skriva här och nästan lite läskigt... man är orolig för MA/MF när graviditeten fortfarande är så tidig. Och blir, som många av er, orolig för olika symptom och känningar. Allt är nytt, så det är lite svårt att tolka. 
Ska på inskrivning hos BM imorgon! Skulle så gärna vilja göra en VUL för att få lite ro i tankarna, har de senaste dagarna varit så orolig. Antagligen får jag göra det i egen regi... eller, vad tror ni?
Känns ändå skönt att ha er att dela detta med! Hoppas ni alla mår bra där ute!
Nej, v2 är ju när befruktningen sker, så står det 2-3 veckor så menar de från befruktningen. Alltså runt v5ish!
Hej! Räkna från senaste mensens första dag. Antingen kan du skriva in i en app, eller så finns det olika kalkylatorer du kan googla på som räknar ut. Man behöver veta cykelns längd och senaste mensens första dag :) för att få mer exakt så får man nog besöka en bm
Hejhej!
Hoppar in här???? gick in i vecka 7 igår och Bf i februari. Jag fick missfall eller MA förra året på våren. Jag hade bruna flytningar från vecka 6/7 men alla symptom kvar. Men det är ju vanligt sa Barnmorskan. Så veckorna rullade på och i vecka 12 fick jag mer bruna flytningar och även klumpar sen kom mensvärken. Fick då åka in på ultraljud och då visade det sig att det var MA och det hade dött i vecka 6/7. Var såå ledsen.. nu ett år senare är jag i vecka 7 men har fått bruna flytningar igen och är jätteorolig.. vet inte vad jag ska ta mig till..
är det någon annan som haft liknande?
Grattis till alla plus!!
Grattis Bebisyra1! 
Så tråkigt att höra om dit MA. Beklagar verkligen. Hoppas att det inte händer denna gång. Bruna flytningar du har nu kan fortfarande vara normalt, så nu håller vi tummarna att det är så. Heja dig!
Hejhej!
Hoppar in här???? gick in i vecka 7 igår och Bf i februari. Jag fick missfall eller MA förra året på våren. Jag hade bruna flytningar från vecka 6/7 men alla symptom kvar. Men det är ju vanligt sa Barnmorskan. Så veckorna rullade på och i vecka 12 fick jag mer bruna flytningar och även klumpar sen kom mensvärken. Fick då åka in på ultraljud och då visade det sig att det var MA och det hade dött i vecka 6/7. Var såå ledsen.. nu ett år senare är jag i vecka 7 men har fått bruna flytningar igen och är jätteorolig.. vet inte vad jag ska ta mig till..
är det någon annan som haft liknande?
Grattis till alla plus!!
Grattis Bebisyra1!
Så tråkigt att höra om dit MA. Beklagar verkligen. Hoppas att det inte händer denna gång. Bruna flytningar du har nu kan fortfarande vara normalt, så nu håller vi tummarna att det är så. Heja dig!
Tack! Det är så svårt att låta bli att oroa sig. Nu när jag äntligen blivit gravid igen.