• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • Anonym (.)
    Anonym (Jak) skrev 2018-07-02 15:40:19 följande:

Tog ett digitalt för att själv försöka få ett hum o vilken vecka jag kan vara i.

Men med detta resultat så borde väl vecka 6 vara rätt nära va?

Det där betyder väl att du är i vecka 2-3 som det står, annars hade det stått Gravid 3+. 
  • BellaKH
    Anonym (Jak) skrev 2018-07-02 15:40:19 följande:

Tog ett digitalt för att själv försöka få ett hum o vilken vecka jag kan vara i.

Men med detta resultat så borde väl vecka 6 vara rätt nära va?

Hej! Räkna från senaste mensens första dag. Antingen kan du skriva in i en app, eller så finns det olika kalkylatorer du kan googla på som räknar ut. Man behöver veta cykelns längd och senaste mensens första dag :) för att få mer exakt så får man nog besöka en bm
  • Crazzy
    Anonym (.) skrev 2018-07-02 15:46:43 följande:

Det där betyder väl att du är i vecka 2-3 som det står, annars hade det stått Gravid 3+. 

Nej, v2 är ju när befruktningen sker, så står det 2-3 veckor så menar de från befruktningen. Alltså runt v5ish!
  • Cylinda

Hej alla!

En till gravid här! BF 15/2 och borde vara i v8 nu. Första graviditeten på första försöket! 

Känns så overkligt att skriva här och nästan lite läskigt... man är orolig för MA/MF när graviditeten fortfarande är så tidig. Och blir, som många av er, orolig för olika symptom och känningar. Allt är nytt, så det är lite svårt att tolka. Flört
    Ska på inskrivning hos BM imorgon! Skulle så gärna vilja göra en VUL för att få lite ro i tankarna, har de senaste dagarna varit så orolig. Antagligen får jag göra det i egen regi... eller, vad tror ni?

Känns ändå skönt att ha er att dela detta med! Hoppas ni alla mår bra där ute!

• Anonym (Jak)
    Crazzy skrev 2018-07-02 17:44:12 följande:

Nej, v2 är ju när befruktningen sker, så står det 2-3 veckor så menar de från befruktningen. Alltså runt v5ish!

Ja precis. Så jag tänkte med. Står ju på beskrivningen hur barnmorskan räknar när det står vilken siffra.

Så runt 4-5 ca.

Fått tid bästa onsdag för ultraljud iallafall

• Anonym (Jak)
    BellaKH skrev 2018-07-02 16:49:33 följande:

Hej! Räkna från senaste mensens första dag. Antingen kan du skriva in i en app, eller så finns det olika kalkylatorer du kan googla på som räknar ut. Man behöver veta cykelns längd och senaste mensens första dag :) för att få mer exakt så får man nog besöka en bm

Hejsan.

Ja jag försöker tänka ut. Grejen är den att jag ätit p-piller, jag blödde 20 dagar varje månad så jag slutade med dom 27 maj. Mitt i en blödning. Blödde ca 3 dagar därefter. Totalt 12 dagar. Skriver jag in i appen om senaste mensens första dag så är jag i 5+4, alltså vecka 6. Men jag är tveksam eftersom jag inte fått någon pillermens osv. Men antar ändå att det blev till efter piller stoppet. Jag har fått en tid hos en bm så vi ska göra ultraljud nästa vecka för att se mer exakt hur långt gånger det är.
  • Bebisyra1

Hejhej!

Hoppar in här???? gick in i vecka 7 igår och Bf i februari. Jag fick missfall eller MA förra året på våren. Jag hade bruna flytningar från vecka 6/7 men alla symptom kvar. Men det är ju vanligt sa Barnmorskan. Så veckorna rullade på och i vecka 12 fick jag mer bruna flytningar och även klumpar sen kom mensvärken. Fick då åka in på ultraljud och då visade det sig att det var MA och det hade dött i vecka 6/7. Var såå ledsen.. nu ett år senare är jag i vecka 7 men har fått bruna flytningar igen och är jätteorolig.. vet inte vad jag ska ta mig till..

är det någon annan som haft liknande?

Grattis till alla plus!!

• Cylinda

Grattis Bebisyra1! {#emotions_dlg.flower}

Så tråkigt att höra om dit MA. Beklagar verkligen. Hoppas att det inte händer denna gång. Bruna flytningar du har nu kan fortfarande vara normalt, så nu håller vi tummarna att det är så. Heja dig! 

Bebisyra1 skrev 2018-07-02 20:27:00 följande:

Hejhej!

Hoppar in här???? gick in i vecka 7 igår och Bf i februari. Jag fick missfall eller MA förra året på våren. Jag hade bruna flytningar från vecka 6/7 men alla symptom kvar. Men det är ju vanligt sa Barnmorskan. Så veckorna rullade på och i vecka 12 fick jag mer bruna flytningar och även klumpar sen kom mensvärken. Fick då åka in på ultraljud och då visade det sig att det var MA och det hade dött i vecka 6/7. Var såå ledsen.. nu ett år senare är jag i vecka 7 men har fått bruna flytningar igen och är jätteorolig.. vet inte vad jag ska ta mig till..

är det någon annan som haft liknande?

Grattis till alla plus!!

• Bebisyra1
    Cylinda skrev 2018-07-02 20:42:55 följande:

Grattis Bebisyra1! 

Så tråkigt att höra om dit MA. Beklagar verkligen. Hoppas att det inte händer denna gång. Bruna flytningar du har nu kan fortfarande vara normalt, så nu håller vi tummarna att det är så. Heja dig! 

Tack! Det är så svårt att låta bli att oroa sig. Nu när jag äntligen blivit gravid igen.
  • Cylinda
    Bebisyra1 skrev 2018-07-02 21:03:18 följande:

Tack! Det är så svårt att låta bli att oroa sig. Nu när jag äntligen blivit gravid igen.

Det förstår jag fullständigt. Är ju själv orolig för minsta lilla, känns det som.

Men du kanske ska prata med din BM och förklara läget samt berätta om ditt MA. Du kan kanske få göra en extra ul för att kolla att allt är OK?
Svar på tråden BF Februari 2019