• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • Corneliass
    lovenoodle skrev 2018-06-21 12:54:38 följande:

hej allihopa och grattis till era plus!
    jag plussade just på bim+4 och troligtvis är det bf den 27/2 :) detta är tredje försöker i rad som jag blir gravid, fått två missfall i rad tidigare och har en son på 1,6 sedan innan. håller alla tummar och tår att det går vägen nu <3

Åh ett stort grattis! :) 
  • Liten 2018
    Corneliass skrev 2018-06-21 07:33:41 följande:

Pröva att ta åksjuketabletter. Det har fungerat för folk i min omgivning. Ska själv testa det om mitt illamående blir sämre! 

Rådfråga dock först på apoteket om just det märket du tagit går bra. 

Tack!
  • Januaribebis2017

Hej!

Har plussat o bf 20/2 .. blev en chock då min äldsta är 16 månader o min yngsta blev precis 3 månader. Så blir mycket o göra men så roligt! Roligt att alla följs åt :) trevlig midsommar!

• Anonym (35-åringen)

Glad midsommar allihop :')

• AgnesONutter
    Liten 2018 skrev 2018-06-21 05:50:49 följande:

En fråga, jag har mått så illa vid kl 3...4 på morgonen sista dagarna. Vaknar somnar, vaknar somnar till klockan säger gå upp 5.30. Man blir ju inte piggare direkt av detta.

Nån som har tips?

Har illamående lite då å då på dagen. Framförallt om jag håller igång fysiskt.

Har du prövat att dricka eller äta något när du vaknar?

Jag vaknar ofta med lätt illamående, men om jag får i mig något omgående så lägger det sig. Om jag inte äter eller dricker blir det värre.

Vi är alla olika när det kommer till vad vi klarar av att äta och dricka när vi är illamående. Vissa tycker om salta kex eller chips, torkad ingefära etc. För mig fungerar salta vinägerchips och apelsinjuice bäst om jag är riktigt illamående. Syran verkar få magen -- och doftsinnena, som är de som triggar det värsta -- att lugna sig.

Hoppas att du är en av dem där det hjälper att äta eller dricka något. 

• mamma1122

Hejsan mammor, jag är gravid BF 24/2! lyckligast i världen och ska få pousedotvillingar. Har en dotter som är född 22/11 2017. Är skit nervös och det känns jätte jobbigt då min mans familj beter sig som svin emot mig.

enda sedan de träffat mig har de lagt elaka dryga kommentarer som jag hela tiden varit tyst om och inte sagt ifrån med respekt för min man. Men nu här om dagen sa jag ifrån och nu så säger dom att jag inte är värd att ha min mans efternamn. De har hela tiden lagt elaka kommentarer om att jag är svensk (dom är kurder) och säger åt mig att inte yttra mig när någon gör mig ledsen. 

vet inte hur jag ska känna när man känner sig så oälskad av folk. Men tack och lov har jag en bra man som alltid är med mig och har min rygg. hade varit skönt att prata med någon som också varit med om detta eller liknande situation. 

• Anonym (Vås021)
    Majkenis95 skrev 2018-06-19 14:02:56 följande:

Idag gick jag in i vecka 7, 6+0 för att vara korrekt :) BF den 11/2.

Är så himla orolig emellanåt dock.. fruktansvärt jobbigt och jag förstår att jag inte är ensam om att känna så.

Fått värkar varje dag nu, korta värkar kanske två ggr dagligen. Är det vanligt eller tecken på något? Allt annat är bra! Ömma bröst(som TUSAN), illamående som kommer och går samt luktkänslig.

Hej! Vi är beräknade samma dag 11/2-19. Från dag 1 har brösten varit ömma mer eller mindre,något som jag hoppas ska gå över samt lite illamående. Hade också spänningar i nedre men jag tror de e vanligt förekommande, men är klart de e lite läskigt. Man vill ju bara att allt ska gå bra! Tror inte du behöver vara orolig. Positiva tankar :)
  • BellaKH

Hej!

Jag slutade med p-piller 16/4, och nu 20/6 plussade vi! Vi är väldigt glada :)

Är idag i vecka 6 (5+4)! Detta är vårt första barn. Eftersom vi inte varit hos bm ännu, så är bf enligt apparna 18-21/2. Vi ska på tidigt ul om tre veckor, och få det daterat.

Vilka är er favoritapp/appar? :) o även ?fotoapp? med ?size of baby? om ni förstår vad jag menar!

Kul att följas åt! Det ska bli skönt när de här 12 kritiska veckorna är över, lagom till semesterns slut. Redan halvvägs genom dem i alla fall!

• Challe2018

Hej alla!

Jag är nu i v8, senaste fyra veckorna har jag varit helt sjukt, förlamande trött! Jag sover ALL min lediga tid och när jag jobbar vill jag bara hem och sova. Har tappat i princip all aptit och mår väldigt illa till och från. Det här är verkligen allt annat än kul! Någon annan som har det likadant? Jag vet inte vad jag ska ta mig till, blir nedstämd och fullständigt galen.

Kram till alla!

Svar på tråden BF Februari 2019