• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • Daphodil
    idahen skrev 2018-06-18 11:23:29 följande:

Heej!

Jag skulle gärna vilja vara med i den hemliga Fb gruppen om det finns plats? Plussade för en vecka sedan och är beräknad 9/2 ??

Jag vill också vara med
  • Daphodil

Jag har inte berättat för pappan än. Han fyller år om tre veckor, men det är tveksamt om det är etiskt försvarbart att vänta till dess

Har ni några roliga sätt att berätta? Inte kanelbullar i ugnar och så, utan mer ovanligt?

• Corneliass

Jag har 2 frågor till er! :) 

Den första frågan är, är det vanligt att symptom kommer och går och även att man får "nya" symptom och att vissa försvinner? Går in i vecka 7 imorgon.

Andra frågan är om det är fler som har problem med extremt illamående efter man ätit? Inte innan så mycket, men en stund efter. 

• JoWiAn

Hoppar in här jag med! Bim idag. Plusa med digitalt igår. Innan dess svaga streck.

Skulle också vilja vara med i den hemliga FN gruppen. Lättare o tydligare där.

• Norrskens

Jag skulle också vilja vara med i den där hemliga Facebook gruppen om jag får plats :).

• Fridofröjd

Hejsan! Jag väntar mitt andra barn och är i vecka 5. Det kom som en mega chock dock då vi inte alls planerade fler barn just nu eftersom vår lilla är bara ett år men sånt är livet... En hemlig grupp låter bra, är inte redo för att berätta för någon än. Nästan så man skäms lite. Så skulle kännas skönt att få prata av sig med någon tills dess. Glad

• SL185
    Hennen skrev 2018-06-18 11:03:35 följande:

Jag funderar också på att köpa ett digitalt bara för att verkligen få se ordet på display o inte bara streck

Jag tror det är oundvikligt att inte känna oro...klart man tänker en massa både högt o lågt.

Detta är min första graviditet så allt är ju nytt. Jag har känt av mensvärk, uppsvälld mage o ömma bröst. Annars mår jag väldigt bra!

Glad för det såklart men ibland undrar jag om det verkligen är en bebis där inne!

Ja precis, digitalt känns lite bättre av nån konstig anledning. Jag har haft mkt illamående, men idag verkar den ha tagit semester haha, väldigt mkt kramper (mensvärk x100) o nu har brösten börja ömma liiite grann. Hoppas att allt går bra för alla här o att vi får fina o friska bebisar i februari :)
  • SL185
    Corneliass skrev 2018-06-18 12:12:19 följande:

Jag har 2 frågor till er! :) 

Den första frågan är, är det vanligt att symptom kommer och går och även att man får "nya" symptom och att vissa försvinner? Går in i vecka 7 imorgon.

Andra frågan är om det är fler som har problem med extremt illamående efter man ätit? Inte innan så mycket, men en stund efter. 

Mina symtom kommer o går.. man får ju panik när de är borta men tydligen är det många som känner så :)

Jag har illamående både före och efter jag ätit
  • SL185
    Daphodil skrev 2018-06-18 11:49:20 följande:

Jag har inte berättat för pappan än. Han fyller år om tre veckor, men det är tveksamt om det är etiskt försvarbart att vänta till dess

Har ni några roliga sätt att berätta? Inte kanelbullar i ugnar och så, utan mer ovanligt?

Hahaha jag är sämst på sånt.. nu senast sprang jag ut från toan skakig o skrek ?jag tror jag är gravid, strecket kom direkt?, hann knappt få nån reaktion innan jag fortsatte ?fast nej jag kan ha fel.. man ska vänta 3 minuter, det var inte meningen att göra dig glad i onödan? hahahahha superromantiskt liksom
Svar på tråden BF Februari 2019