Inlägg från: Daphodil |Visa alla inlägg
  • Daphodil

BF Februari 2019

Hej tjejer! Vågar väl hoppa in här nu. BF i slutet av februari. Har en tjej på snart två år sen innan. Är trött på dagarna, har mensvärk om kvällarna, och blir lätt illamående då och då.

Inte berättat för gubben än pga svaga streck, men har egentligen ingen anledning att tro att det inte ska gå vägen!

• Daphodil
    Norrskens skrev 2018-06-18 08:26:32 följande:

Hej Hej, hoppar också in här. Testade plus i fredags. Bf 24/2, tredje barnet.

Jag tycker den här perioden är den värsta fram till v 12. En mår skitdåligt m illamående, trötthet och humörsvängningar men helst ska man vara tyst om det till v 12. Sen oron kommer det bli nåt, är det friskt. Med mina andra barn har gjort vul och KUB. Men nu ska jag bara göra KUB pga att jag snart fyller 38 år.

Hur känner ni?

Håller med. Man är trött och gnällig men kan inte berätta varför!

Jag vill göra KUB bara för att jag tycker det är sanslöst orimligt att gå och vänta till v 18 innan man får se något. Förra graviditeten fick jag göra tre UL (datering, kub och vul) men den turen har jag nog inte nu
  • Daphodil

Nån mer som är skittrött på kvällarna, men sen väl i sängen så kan man inte sova?

• Daphodil
    idahen skrev 2018-06-18 11:23:29 följande:

Heej!

Jag skulle gärna vilja vara med i den hemliga Fb gruppen om det finns plats? Plussade för en vecka sedan och är beräknad 9/2 ??

Jag vill också vara med
  • Daphodil

Jag har inte berättat för pappan än. Han fyller år om tre veckor, men det är tveksamt om det är etiskt försvarbart att vänta till dess

Har ni några roliga sätt att berätta? Inte kanelbullar i ugnar och så, utan mer ovanligt?

• Daphodil
    SL185 skrev 2018-06-18 15:40:33 följande:

Hahaha jag är sämst på sånt.. nu senast sprang jag ut från toan skakig o skrek ?jag tror jag är gravid, strecket kom direkt?, hann knappt få nån reaktion innan jag fortsatte ?fast nej jag kan ha fel.. man ska vänta 3 minuter, det var inte meningen att göra dig glad i onödan? hahahahha superromantiskt liksom

Hahaha! Kan se det framför mig
Svar på tråden BF Februari 2019