• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • Farsta2014
    LeyasMamma skrev 2018-07-09 22:00:55 följande:

Hej hej! Nu är det dax för mig att hoppa in i tråden. Är gravid i v8(7+5) med 3e barnet. Har en dotter på 8 och en till dotter på 1 år :) så nu hoppas vi på en liten pojk, men vi skulle såklart bli glada för en tjej med.

Vi har också två tjejer och mannen hoppas nu på en pojke men blir glad oavsett. När jag väntade tvåan ville jag väldigt gärna ha en pojke, nu känner jag att det skulle vara tryggt med en tjej till. Om det blir en pojke så känns det som jag blir en nybörjare...ha ha, men jag blir glad oavsett.

Brukar ni kolla kön eller väntar ni på överraskningen? Vi kommer kolla så snart vi får chansen, det gjorde vi även med 1 och 2.
  • LeyasMamma
    Farsta2014 skrev 2018-07-11 22:07:48 följande:

Vi har också två tjejer och mannen hoppas nu på en pojke men blir glad oavsett. När jag väntade tvåan ville jag väldigt gärna ha en pojke, nu känner jag att det skulle vara tryggt med en tjej till. Om det blir en pojke så känns det som jag blir en nybörjare...ha ha, men jag blir glad oavsett.

Brukar ni kolla kön eller väntar ni på överraskningen? Vi kommer kolla så snart vi får chansen, det gjorde vi även med 1 och 2.

Med 1an väntade vi och med 2an kollade vi :) kommer kolla denna gången med, kändes bra att veta vad man har i magen, ändå frågar man när dom kommit ut :D en pojk hade varit väldigt kul men tös är såklart lika välkommet :)
  • Jojjans

Hoppar in här jag med!

Plussade för några veckor sen på bm+2. Är nu i 8+2, BF 22/2.

Var med i en februarigrupp för enbart förstagångsmammor, men den var det inte så mycket liv i så är gärna med här.

Har tack och liv inget illamående, men mycket konstig matlust och känslig för lukter och konsistenser.

Är dessutom helt sjukt trött. Har hänt att jag sovit mig igenom lunchen på jobbet. Första veckorna kunde jag dock inte sova på nätterna, hjärtklappning och stresskönslor. Går lättare att somna nu men är uppe och kissar 2 gånger per natt.

Fick tidigt vul på mvc i 6+6 men det var en gammal dålig maskin och hon kunde inte se något. Nu har jag tid för privat vul på onsdag, är då i 8+6 men är såklart orolig. Har haft lite rosa/rödbruna ljusa flygningar vid 3 tillfällen, men dom har aldrig hållit i sig.

Hoppas det går vägen! Är första barnet på andra försöket. Men jag har längtat så länge och väntat på att min kille skulle bli redo. Nu äntligen <3

• Corneliass
    Jojjans skrev 2018-07-15 16:29:00 följande:

Hoppar in här jag med!

Plussade för några veckor sen på bm+2. Är nu i 8+2, BF 22/2.

Var med i en februarigrupp för enbart förstagångsmammor, men den var det inte så mycket liv i så är gärna med här.

Har tack och liv inget illamående, men mycket konstig matlust och känslig för lukter och konsistenser.

Är dessutom helt sjukt trött. Har hänt att jag sovit mig igenom lunchen på jobbet. Första veckorna kunde jag dock inte sova på nätterna, hjärtklappning och stresskönslor. Går lättare att somna nu men är uppe och kissar 2 gånger per natt.

Fick tidigt vul på mvc i 6+6 men det var en gammal dålig maskin och hon kunde inte se något. Nu har jag tid för privat vul på onsdag, är då i 8+6 men är såklart orolig. Har haft lite rosa/rödbruna ljusa flygningar vid 3 tillfällen, men dom har aldrig hållit i sig.

Hoppas det går vägen! Är första barnet på andra försöket. Men jag har längtat så länge och väntat på att min kille skulle bli redo. Nu äntligen <3

Grattis! :)
    Gravid med första barnet
  • Jojjans
    Corneliass skrev 2018-07-15 17:46:41 följande:

Grattis! :)

Tack! Känner igen ditt namn, var du också med i den gruppen? : - )
  • Corneliass
    Jojjans skrev 2018-07-15 19:25:30 följande:
    Tack! Känner igen ditt namn, var du också med i den gruppen? : - )
    Nej det måste ha varit någon annan :) 
    Gravid med första barnet
  • Jojjans
    Corneliass skrev 2018-07-15 19:42:14 följande:

Nej det måste ha varit någon annan :) 

Alltså här på FL, "Vi som är gravida med första barnet! BF Februari 2019"?
  • Corneliass
    Jojjans skrev 2018-07-15 20:05:53 följande:
    Alltså här på FL, "Vi som är gravida med första barnet! BF Februari 2019"?
    Jaha du menar så! Ja, här är jag :)
    Gravid med första barnet
  • Jojjans
    Corneliass skrev 2018-07-15 20:14:12 följande:

Jaha du menar så! Ja, här är jag :)

Vad skönt att gravidhjärnan inte slagit till helt och lite närminne finns kvar ;)

När har du bf?
  • Corneliass
    Jojjans skrev 2018-07-15 21:28:22 följande:
    Vad skönt att gravidhjärnan inte slagit till helt och lite närminne finns kvar ;)

När har du bf?
    Den 11/2, fast jag har anledningar att tro att den lille kommer att titta ut lite tidigare. Men det är ingenting jag orkar gå in på nu. Men vi HOPPAS att lilla mini stannar tills hen är helt färdig :) 
    Gravid med första barnet
Svar på tråden BF Februari 2019