BF Februari 2019
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Är det någon som gjort ett tidigt ul/vul? Ska dit på onsdag i v 8+5 är så förväntansfull men också lite nervös.. Om allt ser bra ut kanske jag vågar gå med i facebookgruppen sen :)
Hej! Ansluter till tråden :) är gravid i vecka 9+4 med bf 14/2. Första barnet, med hjälp av äggdonation.
Var på vul idag och fick se en liten minimänniska som rörde på sig och ett fint tickande hjärta <3 Allt såg bra ut!
Är det någon som gjort ett tidigt ul/vul? Ska dit på onsdag i v 8+5 är så förväntansfull men också lite nervös.. Om allt ser bra ut kanske jag vågar gå med i facebookgruppen sen :)
Jag har precis varit på tidigt UL idag! (Rekommenderar att vara väldigt kissnödig när man gör det, syns lättare då). Det var häftigt att se! Vi trodde vi var i 8+6 idag, men blev efter mätning av foster omdaterade till 8+0. Det såg tydligen ut som ett typiskt åttaveckorsfoster. Så vi går in i vecka 9 nu då... igen, haha! Nytt BF blev nu 25/2 2019. Antar att det mest exakta får man vid RUL? :) nu idag och imorgon ska vi berätta för våra föräldrar, syskon och mor/farföräldrar, spänt!
Jag var på tidigt UL i förra veckan i ca 8+3 och jag hade förberett mig med att vara kissnödig men när jag kommer in till läkaren säger hon att det blir vaginalt ul... hur som, behövde inte kissa innan och allt såg fint. Jag hade räknat helt med ul utanpå magen men läkaren sa då att hon såg bättre med vul. Jag skulle dock också rekommendera att komma med blåsan otömd vid ul v8+ för är det ul via magen så säger de att blåsan ska vara otömd för att kunna se bättre.
Jag litar inte speciellt mycket på dateringarna vid KUB och RUL och senare. Vi har fått två stora tjejer i v43 och v42 och när jag räknat ut i efterhand så har jag nog egentligen bara varit i vecka 40-41. Jag har alltså blivit framflyttad felaktigt båda gångerna med ca 1 vecka. Jag har väldigt regelbunden mens. Ska bli spännande att se hur det går nu. Jag vet exakt när bebben blev till och dateringen på tidigt vul stämde bra. Har tid för KUB 13/8. Skulle kunnat göra KUB någon vecka tidigare men vi är på semester då...
Åå vad härligt!! Om det inte känns för tråkigt att bli tillbakaflyttade? Har du oregelbunden mens eller hur kunde det bli så många dagars skillnad?
Hej jag hoppar in här, är gravid med barn nr 2, har en liten kille född mars -17 här hemma o nu väntas en till den 24 februari -19 ????????
Är nu i v 8+1 och det har vart en riktigt jobbig graviditet faktiskt, med ettan hade jag det bara jobbigt mot slutet, och aldrig nåt illamående men nu är illamåendet verkligen hemskt!! Någon som har tips på bra huskurer mot illamåendet förresten?
Klagar dock inte så mycket, är sååå kul att va gravid igen ????????
Ojsan, alla mina smileys blev frågetecken
Hej! Hoppar också in här! Väntar andra barnet och har bf runt 2 februari. Har varit på ett ul i v 10+1 och fick se en liten mini med små händer och fötter som sprattlade runt : )
Hej! Kul med denna tråd. Väntar också barn i februari. Är just nu i vecka 8 (7+4).
Har haft två svåra veckor bakom mig nu med illamående och extremt svullen mage. Rapar konstant och är allmänt nedstämd liksom.
Just nu - är det inte alls roligt att vara gravid ????