BF Februari 2019
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Jag tycker jag är uppsvälld dygnet runt, men mest när jag ätit. Väldigt roligt när man sen kommer på att bönan är typ 2 cm och det inte är själva graviditeten som kan synas.. Men får ju feeling :)
Jag ska iväg på 3 veckors semester snart och hoppas det finns tider för KUB efter jag kommer hem men innan det är för sent. Ska ringa och boka på måndag. Läskigt, men fint att få se vad som händer.
Ni som ska på kub, ingår det hos er alltid? Här erbjuds det endast till de över 35 eller med kromosomavvikelser i släkten.
Ni som ska på kub, ingår det hos er alltid? Här erbjuds det endast till de över 35 eller med kromosomavvikelser i släkten.
I Stockholm erbjuds det till alla. Hade jag varit yngre hade jag nog inte gjort det, men är 32, snart 33, så tänker att det såklart redan finns en förhöjd risk. Är mest rädd för dom allvarligare kromosomavvikelserna och skulle nog inte klara att upptäcka sånt vid RUL.
Okej, tänker att kub både är bra och dåligt. Bra för man får se det lilla livet tidigare än rul och även upptäcka eventuella fel, men också så skapar det mycket onödig oro om man får en sämre siffra fast nipt visar normalt. Om jag hade fått önska hade jag hoppat över själva kuben och fått göra ett tidigt ul i samband med Nipt:)
Okej, tänker att kub både är bra och dåligt. Bra för man får se det lilla livet tidigare än rul och även upptäcka eventuella fel, men också så skapar det mycket onödig oro om man får en sämre siffra fast nipt visar normalt. Om jag hade fått önska hade jag hoppat över själva kuben och fått göra ett tidigt ul i samband med Nipt:)