• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • Corneliass
    Jojjans skrev 2018-07-26 08:40:56 följande:
    Som jag förstått det så är rutinultraljudet då sent som vecka 18 just för att det är först då man kan se om hjärtat och andra mer känsliga delar utvecklats som dom ska. Innan dess finns det en del problem som inte syns...

Däremot verkar det inte vara så vanligt att man får ett ultraljud innan dess alls. Vi fick betala själva för vårat...
    Hm, konstigt. Kanske är det pga min kroniska tarmsjukdom? Äh, jag vet inte. Det ska bli skönt att se om det i alla fall lever så fort som möjligt. Hade varit ännu värre om jag fått vänta enda till vecka 18 för att lugna min oro en del i alla fall! 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Liten 2018 skrev 2018-07-26 08:57:40 följande:

Har mått rätt illa sen jag plussade. Men nu har jag haft 2 dagar där jag känt mig bra, inge illamående. Då blir jag orolig istället å känner mig ogravid. Så van liksom att må illa ofta.

Magen är fortfarande svullen å bysten är stor. Men kanske kan få må bättre redan i v 10?

Jag är oxå orolig men fick höra att vanligtvis i vecka 10-13 så producerar kroppen inte lika högt hgc hormoner som det gjorde i början och därför kan man känna sig bättre! 
    Om jag minns rätt! 
    Gravid med första barnet
  • Liten 2018
    Corneliass skrev 2018-07-26 10:12:28 följande:

Jag är oxå orolig men fick höra att vanligtvis i vecka 10-13 så producerar kroppen inte lika högt hgc hormoner som det gjorde i början och därför kan man känna sig bättre! 

Om jag minns rätt! 

Tack för orden, känns bättre då. Så nojig denna gång trots att det är mitt 3 barn å graviditet. Är fyllda 35år och på något vis så blir erfarenheten min last ^_^

Ska på KUB den 15 aug och känner att det blir bättre då, se att liten har det bra. Sen är man såklart lite blandade känslor för resultatet. Men det tar vi då.

Fråga, får man reda på svaret direkt? Ska ta blodprover till KUB ca 1,5 vecka innan UL.

Ha det gott i värmen. Här blir det kalas för yngsta som idag blir 10år. Så nya lilla verket blir vår lilla sladdis och alla längtar. Framförallt lillasyster som alltid velat bli storasyster.
  • saoura

Hejhej, får man lov att hoppa in i tråden så här sent, alt vara med i gruppen på FB? Är i v 13+0 idag och kan äntligen få njuta av graviditeten. Väntar 4e barnet(tredje graviditeten) och hade valt att inte berätta för någon förren vi gjort KUB och det gjordes igår med bra resultat ??

Gravid med tvillingar
  • saoura
    saoura skrev 2018-07-28 22:32:38 följande:

Hejhej, får man lov att hoppa in i tråden så här sent, alt vara med i gruppen på FB? Är i v 13+0 idag och kan äntligen få njuta av graviditeten. Väntar 4e barnet(tredje graviditeten) och hade valt att inte berätta för någon förren vi gjort KUB och det gjordes igår med bra resultat ??

Gammal ?sidfot? ??????
  • cassandrah
    saoura skrev 2018-07-28 22:34:13 följande:

Gammal ?sidfot? ??????

Hej och grattis! Skriv ett pm till mig så kan jag lägga till dig i fbgruppen :)
  • Enrosakorv

Hejsan!

Finns de nån hemlig grupp (inte bara sluten) på fb som någon startat här? Isåfall går jag gärna med :) gravid vecka 10+6

• Norrlänska
    Enrosakorv skrev 2018-07-30 13:57:04 följande:

Hejsan!

Finns de nån hemlig grupp (inte bara sluten) på fb som någon startat här? Isåfall går jag gärna med :) gravid vecka 10+6

Japp, vi har en supertrevlig och aktiv grupp som är hemlig och dold på fb.

Skicka ett meddelande till Crazzy här på fl så kan hon lägga till dig
    =)
  • Emhy89

Hett tips till er som (också) lider av förstoppningSkäms

Blanda 1-3 msk psylluimfröskal/psylliumhusk i ett glas juice eller lättflytande yoghurt. Jag brukar köra med ProViva. Drick snabbt som attan innan det hinner börja stelna. Hjälper otroligt bra mot trög mage och allt annat drygt som kommer med en förstoppning. 

Risenta vet jag har psylliumfröskal, men även Holistic har jag använt för det mesta, finns i hälsokostbutiker :)

• Enrosakorv
    Norrlänska skrev 2018-07-30 14:52:10 följande:

Japp, vi har en supertrevlig och aktiv grupp som är hemlig och dold på fb.

Skicka ett meddelande till Crazzy här på fl så kan hon lägga till dig

Får inget svar.. Ingen annan som kan lägga till? :(
Svar på tråden BF Februari 2019