Inlägg från: Anonym (Jak) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jak)

BF Februari 2019

Hejsan. Plussade i onsdag. Ingen aning hur långt jag gått då jag ätit p piller där jag blödde 20 dagar i månaden. Räknar jag från senaste blödningen så är jag i vecka 6. Men eftersom vi inte sexade veckan där efter (trodda ägglossningen) så känns allt knas.

Nåja, jag är gravid och vi ser fram emot det.

Grattis alla mammor

• Anonym (Jak)

Tog ett digitalt för att själv försöka få ett hum o vilken vecka jag kan vara i.

Men med detta resultat så borde väl vecka 6 vara rätt nära va?

• Anonym (Jak)
    Crazzy skrev 2018-07-02 17:44:12 följande:

Nej, v2 är ju när befruktningen sker, så står det 2-3 veckor så menar de från befruktningen. Alltså runt v5ish!

Ja precis. Så jag tänkte med. Står ju på beskrivningen hur barnmorskan räknar när det står vilken siffra.

Så runt 4-5 ca.

Fått tid bästa onsdag för ultraljud iallafall

• Anonym (Jak)
    BellaKH skrev 2018-07-02 16:49:33 följande:

Hej! Räkna från senaste mensens första dag. Antingen kan du skriva in i en app, eller så finns det olika kalkylatorer du kan googla på som räknar ut. Man behöver veta cykelns längd och senaste mensens första dag :) för att få mer exakt så får man nog besöka en bm

Hejsan.

Ja jag försöker tänka ut. Grejen är den att jag ätit p-piller, jag blödde 20 dagar varje månad så jag slutade med dom 27 maj. Mitt i en blödning. Blödde ca 3 dagar därefter. Totalt 12 dagar. Skriver jag in i appen om senaste mensens första dag så är jag i 5+4, alltså vecka 6. Men jag är tveksam eftersom jag inte fått någon pillermens osv. Men antar ändå att det blev till efter piller stoppet. Jag har fått en tid hos en bm så vi ska göra ultraljud nästa vecka för att se mer exakt hur långt gånger det är.
  • Anonym (Jak)

Halloj o grattis igen alla mammor

Är detta era första barn eller har ni fler?

Vad har ni för symtom?

Detta blir mitt fjärde barn, jag har 3 pojkar nu, så det hade såklart varit kul med en flicka

De ända symtomen jag känner är en extrem mensvärk nästan hela tiden, gör jätte ont i nedre delen av magen, o super spända bröst väääääldigt trött med annars mår jag hur bra som helst.

• Anonym (Jak)
    Corneliass skrev 2018-07-03 11:10:49 följande:

Hej! Grattis och välkommen.

Detta är mitt första barn :) 

Symptomen jag har är extrem trötthet och även molvärk nån gång om dagen i magen och ibland även ryggen. Sen har jag extremt ömma bröst. 

Tack grattis till dig med spännande med första barnet va var det planerat?

Då har vi samma symtom jag har mått skit dåligt under mina andra graviditeter så det är rätt skönt att faktiskt må bra nu. Pratade med barnmorskan igår o förklarade för henne att jag inte ville ha fler barn egentligen, kanske eventuellt i framtiden, om 2 år eller nåt. Det är inte själva förlossningen jag ogillar, jag har haft snabba o underbara förlossningar. Det är att vara gravid jag avskyr. Extrem foglossning, har inte kunnat gå, sitta, stå, ligga. Har bara gråtit konstant av smärtan o alla kramper i höfterna. Det är DET jag är så fruktansvärt rädd för. Men det ska nog gå bra hoppas jag sen har jag fått så stora barn, det har varit tungt o jag har aldrig kunnat slappna av riktigt när jag har varit så stor som jag var.

Men hoppas på att denna graviditet ska bli bättre. Än så länge är den det *peppar*peppar*
  • Anonym (Jak)

Å nej. Kom på nu. Vi ska åka karuseller på lördag. Kan man åka det nu när man bara är i vecka 6? Eller är det ett nej oavsett hur långt man gått?

• Anonym (Jak)
    Anonym (.) skrev 2018-07-04 11:28:31 följande:

Känns väldigt risky. Eftersom i de flesta karuseller så stöts magen hårt emot till exempel. 

Ringde barnmorskan o hon sa att den ligger väl skyddad där inne. Den är ju inte mer än knappt 7 millimeter nu. Känner man själv att det känns ok så är det ok. Så jag ska åka det som känns ok ändå
  • Anonym (Jak)

Hejsan.

Jag känner absolut ingenting. Lite mensvärk ibland och ont i ryggslutet, men annars - ingenting. Mer finnar och utesluten mens. Det sistnämnda är väl det som gör att jag faktiskt vet att jag är gravid. Vi ska på ultraljud på onsdag så förhoppningsvis får vi se ett litet hjärta picka. Samtidigt så borde jag vara glad som mår så bra, mina tidigare graviditeter har varit hemska. Men det återstår att se med denna lille knytet

Emhy89 - röd det är ju väldigt tidigt. Om det stämmer så är ju hur häftigt som helst jag har 3 sedan innan och jag har aldrig jämnt innan vecka 17 på nån av dom.

• Anonym (Jak)

Så typiskt... Jag skulle inte sagt något. Nu kom illamåendet som ett slag i magen. Fy sa han vad dåligt jag mår. Tagit åksjuketabletter men det hjälper inte. Också ska jag jobba hela natten satan

Svar på tråden BF Februari 2019