• Anonym (Jag betalar!)

Ska mannen betala på första dejten?

En fortsättning från en tidigare tråd.

En man och en kvinna är på en första dejt. De äter middag på en restaurang och det finns en viss laddning i luften mellan dem... När notan kommer, tycker ni att mannen ska betala för kvinnan också? Varför, varför inte?

• Svar på tråden Ska mannen betala på första dejten?
  • Anonym (Jag betalar!)
    Mella-Bella skrev 2018-04-26 07:59:42 följande:
    Precis s vad jag sa, de önskar och föredrar att mannen betalar. De tycker att mannen ska betala. Men kräver, hur skulle det ens gå till?

Sen vet jag inte varför du ger exempel där män skriver att de ska betala, jag frågade efter exempel där kvinnan kräver att mannen betalar.b
    Det finns flera exempel där det skriver att han ska betala (ett krav är att hon vill att han ska betala annars blir det ingen mer dejt typ)
    "Jag må låta gammeldags men ja,mannen ska betala."
    "Nu har jag bara läst TS, men ja absolut ska han betala."

Det kan inte bli mer krav än det.

Ja jag tog upp män och för jag ville visa  hur många det vart som tyckte att mannen skulle betala. Bara för att jag citerade dig så betyder det inte att jag enbart riktar mig till dig.

Varför försöker du hela tiden slingra i den här frågan? Det står ju tydligt i tråden ca hälften tycker att män ska betala på första dejten. Vi behöver inte argumentera det mera.
  • Anonym (Jag betalar!)
    Mella-Bella skrev 2018-04-26 08:33:58 följande:
    Ok. Och hur läser du ut av sammanhanget att det är ett krav menar du?
    Ett krav är ju förstås i det här sammanhanget att det inte kommer bli en mer dejt eller fortsättning om han inte betalar.
  • PH76

Är det inte jäkligt enkelt? Den som bjuder ut på dejt betalar.

• Mella-Bella
    Anonym (Jag betalar!) skrev 2018-04-26 10:05:38 följande:

Det finns flera exempel där det skriver att han ska betala (ett krav är att hon vill att han ska betala annars blir det ingen mer dejt typ)

"Jag må låta gammeldags men ja,mannen ska betala."

"Nu har jag bara läst TS, men ja absolut ska han betala."

Det kan inte bli mer krav än det.

Ja jag tog upp män och för jag ville visa  hur många det vart som tyckte att mannen skulle betala. Bara för att jag citerade dig så betyder det inte att jag enbart riktar mig till dig.

Varför försöker du hela tiden slingra i den här frågan? Det står ju tydligt i tråden ca hälften tycker att män ska betala på första dejten. Vi behöver inte argumentera det mera.

Slingra vad, jag förnekar inte att många vill att mannen betalar. Kräva att han gör det kan jag då inte se någon som gör. De ll inte dejta någon som inte är en så kallad gentleman hjja, men det är inte samma sak som att kräva att mannen de dejtat första gången ska betala flr den där dejten.
  • Mella-Bella
    Anonym (Jag betalar!) skrev 2018-04-26 10:09:26 följande:

Ett krav är ju förstås i det här sammanhanget att det inte kommer bli en mer dejt eller fortsättning om han inte betalar.

De har "gentleman" som preferens för att mannen ska vara intressant att gå vidare med. Det är inte samma sak som att sitta där och kräva att han betalar.
  • Mella-Bella
    PH76 skrev 2018-04-26 10:40:39 följande:

Är det inte jäkligt enkelt? Den som bjuder ut på dejt betalar.

Håller med helt. Bjuder jag ut nånågon och sedan vill dela notan skulle jag skämmas ögonen ur mig.
  • PH76
    Mella-Bella skrev 2018-04-26 10:53:26 följande:
    Håller med helt. Bjuder jag ut nånågon och sedan vill dela notan skulle jag skämmas ögonen ur mig.
    Absolut!
  • zdudmwml

Jag skulle skämmas ögonen ur mig om mannen insisterade på att betala för mig. Jag vill ha en man med ett rörligt intellekt och inte gamla mossiga fossiler som stelnat i utvecklingen och unkna ideal vi andra lämnade bakom oss för hundra år sedan..

• Mella-Bella
    zdudmwml skrev 2018-04-26 11:01:35 följande:

Jag skulle skämmas ögonen ur mig om mannen insisterade på att betala för mig. Jag vill ha en man med ett rörligt intellekt och inte gamla mossiga fossiler som stelnat i utvecklingen och unkna ideal vi andra lämnade bakom oss för hundra år sedan..

Ja och det är ditt val att ha den preferensen.

Skulle du även skämmas om jag bjöd hem dig och inte lät dig betala för maten?
Svar på tråden Ska mannen betala på första dejten?