legomum skrev 2018-04-23 17:32:00 följande:
Om jag frågar dig om du vill gå på dejt med mig på fredag, tänkte middag och ev drink i baren sedan.
Frågar du mig får du betala.
Att bjuda ut någon på middag och betala är ju själva grejen med att bjuda ut.
Men har du andra åsikter i ämnet kan du väl sitta och petimeterrättvisa notan.
Nu snackar vi om en första dejt inte om alla andra som ev sker, så en försörjning är ju inte att diskutera här.
Slänga fram fem ord "ska vi gå på bio" går inte heller att läsa ut något av då en hel konversation gör kontentan.
Det verkar dock som att du inte gillar att någon bjuder den andre (oavsett vem) då får det stå för dig, men det är väl därför du svarar så underligt i denna tråd.
Oj,trampat på en om tå. Läs mitt första inlägg där jag svarade på TS tråd, "mannen får bjuda , om han insisterar själv på det" du verkar unna dig att dra negativa slutsatser om mig istället och ljuga ihop att jag sagt att ingen får bjuda, vill du argumentera så börja med att vara objektiv.
Ps
Spelar ingen roll om du så sa " Jag har två biljetter till Madagaskar, vill du åka med mig?"
Jag hade ändå av ren respekt artighet och för att dubbelkolla och slippa missförstånd frågat om jag behöver betala för biljetten/ bidra på annat sätt, för jag är en omtänksam självständig kvinna, svarar mannen "nej nej ingen fara it's om the house" hade jag såklart tackat och tagit emot.