• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • OPP
    Delilah2001 skrev 2018-05-09 09:17:40 följande:

Jag hade tänkt vänta med inskrivning tills efter jag har gjort ultraljud i vecka 8.

Men tänker att det kanske är ont om tider i sommar? Vill ju ha en särskild bm också.

Hur mår ni andra?

Jag har lite stick och andra känningar i magen, och lite lätt illamående ibland. Inget annat. Har gått in i vecka 5 nu.

Jag känner inget förutom svag molvärk ibland. Är svårt att inse att det är något därinne när jag inte känner något. Men det kommer nog senare. V5+4 idag.
  • FrökenFlower
    OPP skrev 2018-05-09 10:07:06 följande:

Tack detsamma. Känns skrämmande att börja om igen. Minsta barnet hinner bli 11 år så det blir en liten sladdis. :)

Vad kul! Galet skrämmande tycker jag med då yngsta här är 16 =D Lkte orolig för dom äldres reaktion när dom.får veta om det här nu går vägen. Så mycket tid det kan gå fel på ännu.
  • OPP
    FrökenFlower skrev 2018-05-09 11:27:10 följande:

Vad kul! Galet skrämmande tycker jag med då yngsta här är 16 =D Lkte orolig för dom äldres reaktion när dom.får veta om det här nu går vägen. Så mycket tid det kan gå fel på ännu.

Ja, jag tänkte vänta med att berätta till efter rutinultraljudet i v18. Såvida det inte börjar synas innan. :) jag vet att minsta barnet har sagt länge att hon vill ha ett syskon för hon vill inte vara minst jämt. :D
  • FrökenFlower
    OPP skrev 2018-05-09 11:58:30 följande:

Ja, jag tänkte vänta med att berätta till efter rutinultraljudet i v18. Såvida det inte börjar synas innan. :) jag vet att minsta barnet har sagt länge att hon vill ha ett syskon för hon vill inte vara minst jämt. :D

Här har ingen av barnen uttryckt någon småsyskonlängtan så det blir spännande hahaha.

Ja vi ska nog också vänta så länge det bara går, har en kroppsform sedan innan som nog kommer kunna gömma en bebismage länge förhoppningsvis.

Men det går långsamt......vill ha klart inskrivning och ultraljud och eventuella test.
  • Hejhopp69

Plussade i måndags BIM-1 beräknad till 14/1 , nervös då det är mitt första barn. Kanske normalt? Tänkte fråga bär berättar man för sina föräldrar egentligen är ju i V5 bara.

• Enlitenkvinna

Plussade i söndags och har bf 5/1 ???? 1:a barnet! Ska på vår första kontroll den 4/6. Finms det ingen favebookgrupp för januaribebisar?

• OPP
    FrökenFlower skrev 2018-05-09 13:40:56 följande:

Här har ingen av barnen uttryckt någon småsyskonlängtan så det blir spännande hahaha.

Ja vi ska nog också vänta så länge det bara går, har en kroppsform sedan innan som nog kommer kunna gömma en bebismage länge förhoppningsvis.

Men det går långsamt......vill ha klart inskrivning och ultraljud och eventuella test.

Jag känner likadant. Vill ha ultraljud och KUB-test avklarat.
  • Delilah2001

Jag är så sjukt trött på kvällarna!

Är nattuggla annars, men nu har jag somnat i soffan tidigt varje kväll.

Vaknade precis efter att ha sovit bort en hel film...

• Linhed1

Hej
    Är idag i V6
    Har två barn med mitt ex, de blir 8 o 11 i sommar.

Plussade efter första omgången med letrozol.

• Smam

Hej! Inte skrivit här på längen.

Men ville ge lite info och "jag också!".

V 6+2 idag, bf 1 jan. Har sedan några dagar innan bim haft väldigt ömma bröst (och dom blir större, måste försöka dölja dom liksom), växtvärk, illamående och väldigt trött. Lite humörsvängningar. Alla symptom blir bara värre och värre!

Ligger just nu i soffan och mår illa och har legat hemma sen i söndags med en en förkylning och låg feber som kommer och går. Sonen på 6 år va dålig förra fredagen och smittade mig och nu blir jag inte kvitt de!

Ha vul bokad 5/6 pga ett mf och ett MA (tom, växande hinnsäck). Jag har redan bokat inskrivning på mvc men bokade in de till veckan efter vul så att jag kan avboka om de inte finns något foster där.

Svar på tråden BF Januari 2019