• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Anonym (Hej)
    Enlitenkvinna skrev 2018-05-09 21:23:19 följande:

Plussade i söndags och har bf 5/1 ???? 1:a barnet! Ska på vår första kontroll den 4/6. Finms det ingen favebookgrupp för januaribebisar?

Skicka ett meddelande till lksnigel. Hon har startat en fb-grupp
  • lovenoodle

Hej Allihopa! Är med i andra bf jan 19 tråden men hoppar in här med. Precis blivit gravid igen efter ett mf i v.7 6/4. Det var ett lindrigt mf utan smärta och jag fick negativa gravtest redan en vecka efter allt startade. Känns helt overkligt att det gick så fort att bli gravid igen och jag är så himla orolig för att få mf igen.. Fått 2-3 på digitalt cb men mina teststickor ger svaga streck som förvisso blir lite starkare för varje dag. Om beräkningarna stämmer är jag i v 6 5+2 och har bf 8/1-19!

Är 27 år och bor i Gbg med min sambo och vår son på 19 månader :)

• Tiana123

Heej!

Jag har plusat idag ett svaaagt sträck.. vad tror ni, är det ett plus? Känns så overkligt..

Är i v.5 (4+2) idag och har isf bf ca 16/01.

• Delilah2001
    Tiana123 skrev 2018-05-12 10:59:33 följande:

Heej!

Jag har plusat idag ett svaaagt sträck.. vad tror ni, är det ett plus? Känns så overkligt..

Det är positivt! Grattis!
  • OPP
    Tiana123 skrev 2018-05-12 10:59:33 följande:

Heej!

Det är positivt. Grattis! Så svagt hade jag också på första testet, sen blev det bara starkare. :)
  • Jejje93

Om jag fyller i min första mensdag på senaste mensen är jag i V.7 och beräknad den 1/1-19 :) jag har precis börjat kunna släppa missfallsrädslan lite men det slår till som ett slag i magen ibland då symptomen spökar för mig. Ibland jättemycket symptom och ibland känns det inte ens som jag är gravid. Men håller hoppet uppe och är såklart glad.

• Tiana123

Tog med cb som visade gravid 1-2 veckor!! Så det svaga pluset va ett riktigt :D

Finns det någon fb grupp att gå med i? :)

• Meemelie

Är inne i v.6 nu (5+3) och vaknade för ett par timmar upp med vad som känns som mensvärk. Fast utan mens då. Den rationella sidan av mig säger att det är växtvärk och att det är ett helt normalt symptom, men min oroliga sida säger direkt att det såklart är missfall på gång. Blöder ju dock inte så det borde ju rimligtvis inte vara missfall egentligen. Och värken är inte konstant, utan kommer liksom i vågor. Värker en stund för att sedan gå över och återkommer sedan efter någon halvtimme/timme.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg. Första gången jag är gravid så hade varit skönt att höra från någon annan som känt samma så jag kan sluta oroa mig.

• Jejje93
    Meemelie skrev 2018-05-13 08:26:53 följande:

Är inne i v.6 nu (5+3) och vaknade för ett par timmar upp med vad som känns som mensvärk. Fast utan mens då. Den rationella sidan av mig säger att det är växtvärk och att det är ett helt normalt symptom, men min oroliga sida säger direkt att det såklart är missfall på gång. Blöder ju dock inte så det borde ju rimligtvis inte vara missfall egentligen. Och värken är inte konstant, utan kommer liksom i vågor. Värker en stund för att sedan gå över och återkommer sedan efter någon halvtimme/timme.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg. Första gången jag är gravid så hade varit skönt att höra från någon annan som känt samma så jag kan sluta oroa mig.

Jag har haft samma sen jag plussade och innan :) min första graviditet också. Tror vissa har mer än andra
Svar på tråden BF Januari 2019