• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Delilah2001
    Jomila skrev 2018-05-08 18:25:58 följande:

Hej på er! Fick kallelser till våra kommande bm-besök idag och vårat tidiga ul. Känns fortfarande overkligt då jag likt förra gången har väldigt få symtom. Lite ömmande bröst bara och sen känner jag mig väldigt svullen...ser ut att vara gravid i tredje månaden tycker jag, haha...var på tidigt hälsosamtal/inskrivning redan i torsdags...vi fick en tid som blivit avbokad...ibland ska man ha lite tur ????...tycker att det känns lite mer verkligt att prata med folk om det men eftersom det är sååå tidigt så har det ju bara varit vi och bm som vetat om det, haha...berättare för sambons föräldrar i helgen då svärfar är sjuk och behövde lite uppmuntran...annars är vi tysta om det. Hur tänker ni andra kring att berätta?

Min sambo har redan berättat för några av hans vänner och familj.

Jag tänker vänta till efter rul att berätta för min...

Är ju bara i vecka 4(!), och vill inte jinxa genom att berätta för folk redan.
  • Anonym (Dada)

Halloj!!

Jag plussade i förrgår på BIM-6 och beräknad bf 18 januari ???? Jag har en dotter som är född -13 och en ängladotter som föddes stilla i vecka 23 i Augusti -17. Våra hjärtan blev förkrossade. Vi försökte senare få barn och efter 5 försöket tog det sig men blev tyvärr missfall i V8. Nu hoppas jag och är så glad!! För det jag lärt mig och som är sant är att man kan inte ?skydda ? sig själv från att bli ledsen om något skulle gå fel genom att inte låta sig själv glädjas åt en graviditet. Jag vill läggas till i Facebook gruppen!!

• lksnigel
    Anonym (Dada) skrev 2018-05-08 18:43:58 följande:

Halloj!!

Jag plussade i förrgår på BIM-6 och beräknad bf 18 januari ???? Jag har en dotter som är född -13 och en ängladotter som föddes stilla i vecka 23 i Augusti -17. Våra hjärtan blev förkrossade. Vi försökte senare få barn och efter 5 försöket tog det sig men blev tyvärr missfall i V8. Nu hoppas jag och är så glad!! För det jag lärt mig och som är sant är att man kan inte ?skydda ? sig själv från att bli ledsen om något skulle gå fel genom att inte låta sig själv glädjas åt en graviditet. Jag vill läggas till i Facebook gruppen!!

Grattis till plusset :) Du kan skriva din mail i ett meddelande till mig så kan jag lägga till dig i gruppen :) 
  • OPP
    FrökenFlower skrev 2018-05-08 09:45:24 följande:

Har du bokat VUL privat då?

Nej, jag ringde Kvinnokliniken på sjukhuset. Jag har gjort flera VUL under dessa 3 år som vi försökt pga missfall. Hittills inte fått se hjärtslag ännu, så jag är jättenervös denna gång.
  • Anonym (Dada)
    lksnigel skrev 2018-05-08 19:06:11 följande:

Grattis till plusset :) Du kan skriva din mail i ett meddelande till mig så kan jag lägga till dig i gruppen :) 

Nu har jg skickat ett meddelande till dig! :)
  • Vera78

Hej!

Jag är med här. Vecka 5+4 idag, BF 4/1. Har två barn som är 9 redo 8 år så detta blir en sladdis om allt går vägen. Har haft tre missfall på raken i väntan på nummer 3, men har en bättre känsla denna gång. Allt stämmer liksom. Håller alla tummar och tår för detta! Skickar pm om FB-gruppen.

• FrökenFlower
    OPP skrev 2018-05-08 20:02:36 följande:

Nej, jag ringde Kvinnokliniken på sjukhuset. Jag har gjort flera VUL under dessa 3 år som vi försökt pga missfall. Hittills inte fått se hjärtslag ännu, så jag är jättenervös denna gång.

Åh då förstår jag, jag håller tummarna för er att det ska gå bra denna gången!
  • Jeex
    Delilah2001 skrev 2018-05-08 08:57:45 följande:

Jag är också orolig för missfall. Ska boka tid för ultraljud i vecka 8+.

Har ni andra skrivit in er på mvc/bmm än?

Ringde redan dagen efter jag plussade. Främst för att jag förra året fick ett utomkveds och behöver kolla ifall det händer igen.

Har mitt vul den 24/5, kommer då att vara i v.7 (6+5) och sedan inskrivning den 29/5.
  • Delilah2001

Jag hade tänkt vänta med inskrivning tills efter jag har gjort ultraljud i vecka 8.

Men tänker att det kanske är ont om tider i sommar? Vill ju ha en särskild bm också.

Hur mår ni andra?

Jag har lite stick och andra känningar i magen, och lite lätt illamående ibland. Inget annat. Har gått in i vecka 5 nu.

• OPP
    FrökenFlower skrev 2018-05-08 21:08:36 följande:

Åh då förstår jag, jag håller tummarna för er att det ska gå bra denna gången!

Tack detsamma. Känns skrämmande att börja om igen. Minsta barnet hinner bli 11 år så det blir en liten sladdis. :)
Svar på tråden BF Januari 2019