• Jeex

BF Januari 2019

Hänger jag gärna på här :)

Plussade den 2/5 och är beräknad 13/1-19.

Detta är första barnet. Har redan en inbokad tid för tidigt ultraljud då jag i aug-17 fick ett utomkveds. Vill så gärna kunna njuta lite av att vara gravid men är så rädd för att få ett utomkveds igen. Tre långa veckors väntan innan man får svar.

Såg att det var någon som startat fb-grupp, hänger gärna på :)

• Jeex

Kommer ej ihåg vem det var man skulle kontakta för att komma med i fb-gruppen.

• Jeex
    Imra skrev 2018-05-03 13:50:06 följande:

När har ni tänkt att ringa er barnmorska? Är i V.5 (4+4) och tycker nästan det känns tidigt? Hur känner ni och hur har ni tänkt göra? :)

Jag ringde redan dagen efter jag plussade. Är i vecka 5 (4+0)

Anledningen till att jag ringde så tidigt är för att jag behöver göra ett tidigt ultraljud då jag förra året fick ett utomkveds och behöver kolla så att det sitter rätt denna gången.
  • Jeex
    Irdis skrev 2018-05-05 20:24:02 följande:

Jag känner inte heller mycket - ömmande bröst, men lite olika mellan dagar, men mest en jätte trötthet som plötsligt kommer o är halvt förlamande! Någon fler som känner så? Man ska ju vara glad så länge man mår bra men vill ju hela tiden känna av att man är gravid ...

Håller med helt att man blir helt lamslagen av trötthet. För mig är det som värst på em/tidig kväll och blir så trött så det nästan bränner bakom ögonlocken.
  • Jeex

Är det någon som har fått helt ändade sömnvanor redan ? Har de senast dagarna vaknat upp 3-4 gånge varj natt med ungefär en timmas mellanrum. Och sedan vaknar jag orolig tidigt av mig själv och är superpigg även fast jag har alla dessa uppvaknanden.

• Jeex
    H0nd3ndär skrev 2018-05-06 17:12:35 följande:

Ja, sover med som en kratta sedan knapp en vecka. Vet inte om det beror på öivsomställningen eller hormonerna. Vaknar pigg vid 05. Inte likt mig.

Samma här runt 5-6 vaknat piggar än någonsin och kan absolut inte somna om. Hur är din energi under dagarna ?
  • Jeex
    Sararebecca skrev 2018-05-06 17:49:56 följande:

Jag vaknar också mycket på nätterna, typ som när man sover oroligt. Och sedan vaknar jag tidigt på morgonen. Haha dock har jag behövt ta en powernap på dagen sedan tisdags x)

Hålle med dig helt där om att det är som att sova oroligt, minus den oroliga känslan :)

Samma här, tar också en powernap för att orka ;) Och lika förvånad när kvällen kommer att jag somnar som en stock, haha. Jag som annars kan ha väldigt svåra insomningsproblem, framförallt om jag somnat under dagen.
  • Jeex
    Meemelie skrev 2018-05-06 20:13:16 följande:

Jag vaknar också flera gånger och känner mig pigg, vaknar tidigt på morgonen men sen under eftermiddagen är jag supertrött och somnar tidigt på kvällen. Störande!

Eller hur. Tar du någon powernap ? Jag klarar mig inte längre utan en vilopaus
  • Jeex
    Delilah2001 skrev 2018-05-08 08:57:45 följande:

Jag är också orolig för missfall. Ska boka tid för ultraljud i vecka 8+.

Har ni andra skrivit in er på mvc/bmm än?

Ringde redan dagen efter jag plussade. Främst för att jag förra året fick ett utomkveds och behöver kolla ifall det händer igen.

Har mitt vul den 24/5, kommer då att vara i v.7 (6+5) och sedan inskrivning den 29/5.
  • Jeex

Idag tittade illamåendet in som ett brev på posten. Har legat i sängen sedan jag vaknade imorse. Har fått i mig lite vatten och suger på några torra salta kex.

Svar på tråden BF Januari 2019