• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • H0nd3ndär
    Jeex skrev 2018-05-06 16:28:09 följande:

Är det någon som har fått helt ändade sömnvanor redan ? Har de senast dagarna vaknat upp 3-4 gånge varj natt med ungefär en timmas mellanrum. Och sedan vaknar jag orolig tidigt av mig själv och är superpigg även fast jag har alla dessa uppvaknanden.

Ja, sover med som en kratta sedan knapp en vecka. Vet inte om det beror på öivsomställningen eller hormonerna. Vaknar pigg vid 05. Inte likt mig.
  • Sararebecca

Är det någon som har fått helt ändade sömnvanor redan ? Har de senast dagarna vaknat upp 3-4 gånge varj natt med ungefär en timmas mellanrum. Och sedan vaknar jag orolig tidigt av mig själv och är superpigg även fast jag har alla dessa uppvaknanden.

Jag vaknar också mycket på nätterna, typ som när man sover oroligt. Och sedan vaknar jag tidigt på morgonen. Haha dock har jag behövt ta en powernap på dagen sedan tisdags x)
  • Meemelie

Jag vaknar också flera gånger och känner mig pigg, vaknar tidigt på morgonen men sen under eftermiddagen är jag supertrött och somnar tidigt på kvällen. Störande!
  • Jeex
    H0nd3ndär skrev 2018-05-06 17:12:35 följande:

Ja, sover med som en kratta sedan knapp en vecka. Vet inte om det beror på öivsomställningen eller hormonerna. Vaknar pigg vid 05. Inte likt mig.

Samma här runt 5-6 vaknat piggar än någonsin och kan absolut inte somna om. Hur är din energi under dagarna ?
  • Jeex
    Sararebecca skrev 2018-05-06 17:49:56 följande:

Jag vaknar också mycket på nätterna, typ som när man sover oroligt. Och sedan vaknar jag tidigt på morgonen. Haha dock har jag behövt ta en powernap på dagen sedan tisdags x)

Hålle med dig helt där om att det är som att sova oroligt, minus den oroliga känslan :)

Samma här, tar också en powernap för att orka ;) Och lika förvånad när kvällen kommer att jag somnar som en stock, haha. Jag som annars kan ha väldigt svåra insomningsproblem, framförallt om jag somnat under dagen.
  • Jeex
    Meemelie skrev 2018-05-06 20:13:16 följande:

Jag vaknar också flera gånger och känner mig pigg, vaknar tidigt på morgonen men sen under eftermiddagen är jag supertrött och somnar tidigt på kvällen. Störande!

Eller hur. Tar du någon powernap ? Jag klarar mig inte längre utan en vilopaus
  • Misskatalina

Jag har haft sömnproblem hela denna vecka som varit. Somnat runt 23 tiden, vaknat vid 02 och sen inte kunnat somna om utan bara legat och vridit och vänt på mig tills larmet ringt på morgonen :( men denna vecka jobbar jag eftermiddag/kväll så hoppas iaf att jg lyckas få någon powernap innan jobbet iallafall :p
  • lksnigel

Är exakt samma för mig! Vaknar alldeles för tidigt och känner mig pigg. Var precis likadant tidigt i min förra graviditet! Man undrar ju vad det beror på? 
  • OPP

Hej! Hur går det för alla? Jag är så sjukt orolig för missfall (med 3 missfall i bagaget). Idag tog jag ett Cb som visade 3+, så det känns lite betryggande iaf att hormonerna ökar. Har i övrigt inga symtom. I vecka 6 nu.

• CatlinB
    OPP skrev 2018-05-07 12:29:40 följande:

Hej! Hur går det för alla? Jag är så sjukt orolig för missfall (med 3 missfall i bagaget). Idag tog jag ett Cb som visade 3+, så det känns lite betryggande iaf att hormonerna ökar. Har i övrigt inga symtom. I vecka 6 nu.

Är också jätteorolig för missfall. Försöker att inte tänka så mycket på det, det är ju verkligen inget man kan påverka eller förhindra. Men ja, det är svårare gjort än sagt. Oron finns alltid där. Vecka 5 här, mår illa till och från, molvärk... Men det är allt jag känner. Håller tummarna för oss :)
Svar på tråden BF Januari 2019