• OPP

BF Januari 2019

Hoppar in här med. Plussade supersvagt den 23/4 på ÄL + 10, och sedan starkt ÄL+15 (BIM). Har BF 4/1 2019.

Skulle vid denna mens (som nu uteblev) starta upp med IVF. Har försökt i 3 år utan resultat, dock med 3 missfall under dessa år. Är givetvis orolig för missfall igen, men det är väl bara att ta dagarna som de kommer.

Har 3 stora barn/tonåringar sedan tidigare från ett tidigare förhållande. Har inga tydliga graviditetssymtom förutom ömma bröst och trötthet.

• OPP

Hej! Hur går det för alla? Jag är så sjukt orolig för missfall (med 3 missfall i bagaget). Idag tog jag ett Cb som visade 3+, så det känns lite betryggande iaf att hormonerna ökar. Har i övrigt inga symtom. I vecka 6 nu.

• OPP
    CatlinB skrev 2018-05-07 14:21:25 följande:

Är också jätteorolig för missfall. Försöker att inte tänka så mycket på det, det är ju verkligen inget man kan påverka eller förhindra. Men ja, det är svårare gjort än sagt. Oron finns alltid där. Vecka 5 här, mår illa till och från, molvärk... Men det är allt jag känner. Håller tummarna för oss :)

Du har helt rätt, finns ju inget man kan göra för att påverka. Fick tid till ett VUL den 22/5, så jag hoppas verkligen att man får se något litet med fina hjärtslag därinne då. ????
  • OPP
    Delilah2001 skrev 2018-05-08 08:58:36 följande:

Jag är också orolig för missfall. Ska boka tid för ultraljud i vecka 8+.

Har ni andra skrivit in er på mvc/bmm än?

Nä jag har inte heller ringt Mvc ännu, känns tidigt. Men det är klart, de kanske har kö dit också så man kanske ska ringa redan. Har dock bokat tid för VUL den 22/5.
  • OPP
    FrökenFlower skrev 2018-05-08 09:45:24 följande:

Har du bokat VUL privat då?

Nej, jag ringde Kvinnokliniken på sjukhuset. Jag har gjort flera VUL under dessa 3 år som vi försökt pga missfall. Hittills inte fått se hjärtslag ännu, så jag är jättenervös denna gång.
  • OPP
    FrökenFlower skrev 2018-05-08 21:08:36 följande:

Åh då förstår jag, jag håller tummarna för er att det ska gå bra denna gången!

Tack detsamma. Känns skrämmande att börja om igen. Minsta barnet hinner bli 11 år så det blir en liten sladdis. :)
  • OPP
    Delilah2001 skrev 2018-05-09 09:17:40 följande:

Jag hade tänkt vänta med inskrivning tills efter jag har gjort ultraljud i vecka 8.

Men tänker att det kanske är ont om tider i sommar? Vill ju ha en särskild bm också.

Hur mår ni andra?

Jag har lite stick och andra känningar i magen, och lite lätt illamående ibland. Inget annat. Har gått in i vecka 5 nu.

Jag känner inget förutom svag molvärk ibland. Är svårt att inse att det är något därinne när jag inte känner något. Men det kommer nog senare. V5+4 idag.
  • OPP
    FrökenFlower skrev 2018-05-09 11:27:10 följande:

Vad kul! Galet skrämmande tycker jag med då yngsta här är 16 =D Lkte orolig för dom äldres reaktion när dom.får veta om det här nu går vägen. Så mycket tid det kan gå fel på ännu.

Ja, jag tänkte vänta med att berätta till efter rutinultraljudet i v18. Såvida det inte börjar synas innan. :) jag vet att minsta barnet har sagt länge att hon vill ha ett syskon för hon vill inte vara minst jämt. :D
  • OPP
    FrökenFlower skrev 2018-05-09 13:40:56 följande:

Här har ingen av barnen uttryckt någon småsyskonlängtan så det blir spännande hahaha.

Ja vi ska nog också vänta så länge det bara går, har en kroppsform sedan innan som nog kommer kunna gömma en bebismage länge förhoppningsvis.

Men det går långsamt......vill ha klart inskrivning och ultraljud och eventuella test.

Jag känner likadant. Vill ha ultraljud och KUB-test avklarat.
  • OPP
    Tiana123 skrev 2018-05-12 10:59:33 följande:

Heej!

Jag har plusat idag ett svaaagt sträck.. vad tror ni, är det ett plus? Känns så overkligt..

Är i v.5 (4+2) idag och har isf bf ca 16/01.

Det är positivt. Grattis! Så svagt hade jag också på första testet, sen blev det bara starkare. :)
Svar på tråden BF Januari 2019