Inlägg från: FrökenFlower |Visa alla inlägg
  • FrökenFlower

BF Januari 2019

Det hände tydligen en grej.....

Över 40, två tonåringar och plussade precis vilket inte var riktigt planerat. V 5-6 och beräknat årskiftet 2018/2019 så jag får kanske hänga i båda grupperna, alla tre grupperna blev det då det är en för december och två för januari.

Mycket funderingar nu. Fler här som är över 40?

Symptom: konstant kissnödig, öm i nedre delen av magen vilket gör bilbälte t.ex sjukt oskönt, stramar mellan pubis och magen så fort jag reser mig.

• FrökenFlower

Iksnigel, tack!

Började misstänka det i helgen för då fick jag alla ovanstående symptom samtidigt som jag varvade att sova, vara gråtfärdig eller skitirriterad. Men i övrigt är vi nog lite i chock......herregud jag kommer vara 58 när barnet går ut nian! Men kommer ha coola syskon iaf haha.

• FrökenFlower
    lksnigel skrev 2018-04-30 23:30:20 följande:

Förstår att ni måste blivit chockade! Är ju inte alla som kan bli gravida naturligt när man är så "gammal" så bra jobbat får jag väl säga ;) Och du kommer nog inte vara ensam om att vara i den åldern när ditt barn går ut nian tror jag! Önskar dig lycka till, hoppas det går bra! :) 

Hahahahaha jag pratade t.o.m om att sterilisera mig för några veckor sen för tänk om jag skulle råka bli gravid vid 45 eller nått.....då hade jag ingen aning.

Det blir nog bra bara det går vägen.......det är lpng väg och mycket som kan gå fel ännu.

Tack!
  • FrökenFlower
    Cita skrev 2018-05-01 22:06:19 följande:

Jag är inte över 40 (blir 37 i år) men jag har också tonåring hemma (och en 5-månaders). Härlig kontrast!

Grattis till ditt plus!!

Jag funderar mycket på vad barnen ska säga. Jag tror dom kommer tycka vi är galna så gamla

som dom tycker vi är...... Men en liten kanske uppskattas när den väl är framme.
  • FrökenFlower
    Cita skrev 2018-05-01 23:55:04 följande:

Min tonåring blev inte jätteglad när vi berättade sist, men OJ vad han älskar sin lillasyster nu! Trots 16,5 års skillnad så år de oskiljaktiga!

Men att vi nu ska berätta att det kommer ett syskon TILL, det kommer nog att tas emot ännu värre än sist. Jag får bara hålla tummarna för att nästa barn också får samma fina band till storebror när hen kommer till världen.

Åh vad härligt att storebror ändrat sig. Håller tummarna för att det blir lika denna gången.

Vi konmer vänta länge med att berätta då risken för mf är högre än vanligt pga åldern .
  • FrökenFlower
    Imra skrev 2018-05-03 13:50:06 följande:

När har ni tänkt att ringa er barnmorska? Är i V.5 (4+4) och tycker nästan det känns tidigt? Hur känner ni och hur har ni tänkt göra? :)

Jag vet inte......känns tidigt när jag bara är i v6 och det finns mycket som kan gå fel ännu men jag kanske borde ringa nästa vecka och höra vad dom säger =)
  • FrökenFlower
    xxy skrev 2018-05-03 15:40:45 följande:

hej hej

jag är också över 40 (42)  och oplanerat gravid. Har tre barn sedan tidigare:

en 10 , en 7 och en 18 månader.

Vi har inte pratat om 4.an ännu. Maken ville egentligen inte ha ens tre så 4 är lite av en chock. Jag har dock en historia av missed abortions så vi får väl se om denna stannar.   Beräknad bf är 4 jan.  ( lite kul i så fall; barnen är födda 6;e, 5;e 7;e och jag ock maken 3:e och 8:e  fast olika månader)

jag går gärna med i facebookgruppen om jag får.

Vad roligt med fler över 40 :) Hpller tummarna för att det går bra.
  • FrökenFlower

Samma här med tröttheten. Den har kommit sista veckan och det blir bara värre och värre. Somnar gärna och ofta och idag var det en kamp att köra till stan och trodde jag skulle somna. På hemvägen fick den upplockade sambon köra medans jag sov.

Kommer ihåg att jag var fruktansvört trött med tvåan också men kommer inte ihåg om och när det slutade.

• FrökenFlower
    Delilah2001 skrev 2018-05-08 08:58:36 följande:

Jag är också orolig för missfall. Ska boka tid för ultraljud i vecka 8+.

Har ni andra skrivit in er på mvc/bmm än?

Är i 6+3 och ska ringa barnmorskan idag. Känns tidigt men det kanske bäst att ringa för en tid iaf. Är ju över 40 så det kanske är bra att ha koll i tid :)
  • FrökenFlower
    OPP skrev 2018-05-08 09:30:43 följande:

Nä jag har inte heller ringt Mvc ännu, känns tidigt. Men det är klart, de kanske har kö dit också så man kanske ska ringa redan. Har dock bokat tid för VUL den 22/5.

Har du bokat VUL privat då?
  • FrökenFlower
    OPP skrev 2018-05-08 20:02:36 följande:

Nej, jag ringde Kvinnokliniken på sjukhuset. Jag har gjort flera VUL under dessa 3 år som vi försökt pga missfall. Hittills inte fått se hjärtslag ännu, så jag är jättenervös denna gång.

Åh då förstår jag, jag håller tummarna för er att det ska gå bra denna gången!
  • FrökenFlower
    OPP skrev 2018-05-09 10:07:06 följande:

Tack detsamma. Känns skrämmande att börja om igen. Minsta barnet hinner bli 11 år så det blir en liten sladdis. :)

Vad kul! Galet skrämmande tycker jag med då yngsta här är 16 =D Lkte orolig för dom äldres reaktion när dom.får veta om det här nu går vägen. Så mycket tid det kan gå fel på ännu.
  • FrökenFlower
    OPP skrev 2018-05-09 11:58:30 följande:

Ja, jag tänkte vänta med att berätta till efter rutinultraljudet i v18. Såvida det inte börjar synas innan. :) jag vet att minsta barnet har sagt länge att hon vill ha ett syskon för hon vill inte vara minst jämt. :D

Här har ingen av barnen uttryckt någon småsyskonlängtan så det blir spännande hahaha.

Ja vi ska nog också vänta så länge det bara går, har en kroppsform sedan innan som nog kommer kunna gömma en bebismage länge förhoppningsvis.

Men det går långsamt......vill ha klart inskrivning och ultraljud och eventuella test.
  • FrökenFlower
    Jilka skrev 2018-06-24 10:13:49 följande:

Exakt samma här. Hungrig och illamående konstant och inte sugen på nåt alls. Någon som jag pratat med säger att det låter som när man har magkatarr. Har (som tur är) aldrig haft det, så jag kan inte jämföra, men ett hål i magen, det har jag. Blir jag för hungrig eller för mätt mår jag jätteilla :P Komplicerat det där =) 

Är i v. 9+2.

Lite så har jag med alltid lite för hungrig eller lite för mätt känns drt som så jag mår sällan bra.
  • FrökenFlower

Vi är 13+2 och gjorde nipt idag efter dåliga kubresultat så vi väntar på det resultatet tills vi berättar.

Har dock berättat för en kollega då det eventuellt skulle påverka hennes jobbhöst så jag ville att hon skulle veta så hon hade med det i sina beslut :). Men ingen annan.

• FrökenFlower

Vi är 13+2 och gjorde nipt idag efter dåliga kubresultat så vi väntar på det resultatet tills vi berättar.

Har dock berättat för en kollega då det eventuellt skulle påverka hennes jobbhöst så jag ville att hon skulle veta så hon hade med det i sina beslut :). Men ingen annan.

Svar på tråden BF Januari 2019