• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • Agilaolle

Försöker okså blir gravid igen efter ett missfall i v 7 som var i juni. Försöker hitta ägglosning och har testat ett par dagar nu. Äter även Letrozol. Nån som vet vilket test som jag kan va ägglossning ? Den starkaste är tredje uppåt. Och det var i går lör på cykel dag 17 hoppar verkligen på denna månaden

• sussovich

Nu startar 3:e försöket efter mitt MA i Juli. Hoppas det vill ta sig nu, min kropp börjar bli sig mer lik efter mitt MA nu så känns ju lite mer posetivt :)

• Törnrosa87
    Tremblement de Terre skrev 2018-09-30 08:52:03 följande:

Grattis till plusset!!!

Tack för alla grattishälsningar, men har idag börjat blöda och känns som det har blivit ett missfall tyvärr.. men bara att vänta och se.
  • Tremblement de Terre
    Törnrosa87 skrev 2018-10-01 21:47:54 följande:

Tack för alla grattishälsningar, men har idag börjat blöda och känns som det har blivit ett missfall tyvärr.. men bara att vänta och se.

Vad tråkigt... men det kan ju vara ok trots blödning. Håller tummarna.

Jag har en bekant (sambos kompis) som blev gravid strax innan jag blev det. Känner mig så taskig men jag har så svårt för att umgås med henne nu...
  • saijda

Hej, långe sedan jag skrev i denna tråd. Jag och min man har försökt sedan förra året. Fick ett pluss i slutet sv december 2017 som slutade i missfall i början av januari 2018 :/

Nu hoppas vi innerligt på att det tog sig denna månad. Om mensen inte har kommit till helgen så ska jag våga testa. Enligt tempen så verkar det vara något men vi får se <3

• saijda

Godmorgon, Jag ska försöka våga ta ett test Idag eller i helgen. Ingen mens eller symtom som jag brukar få vid mens och temp på 37.2. Brukar ligga på 36.4-36.5 så den är betydligt högre... <3

Enligt flo är jag två dagar sen med mensen men enligt fertilityfriend så ska jag ha den imorgon.

• Fiiiai
    Tremblement de Terre skrev 2018-10-02 15:38:43 följande:

Jag har en bekant (sambos kompis) som blev gravid strax innan jag blev det. Känner mig så taskig men jag har så svårt för att umgås med henne nu...

Samma här. När någon klagar på sina gravidkrämpor blir jag så ledsen för jag vill ju inget hellre än att bli gravid och det känns så orättvist. Det är såklart helt idiotiskt och ologiskt att känna så och jag hade verkligen inte tänkt bli den här bittra missunnsamma personen men here I am :)

Nu är vi på första försöket efter utomkveds. Har väntat en mens efter op. Enligt appar ska jag ha äl i dagarna, men jag vet ju inte om min cykel kanske ändrats. Dum som man är önskar man ju att det ska gå direkt men med en äggledare lär väl inte chanserna för det förbättrats direkt.

Egentligen har vi inte ens försökt så länge, när jag blev gravid så hade det gått nästan på en gång. men jag har ändå blivit så ledsen på hela situationen med en bortopererad äggledare och rädsla för att det ska ta lång tid eller skita sig igen så det känns hopplöst.
  • Anonym (K)

Gick igenom ett missfall runt midsommar. Plussade i mitten av september och sen dess har allt vart upponer. Började blöda och ha ont en vecka senare, så åkte in. Tog blodprov och gjorde vul, blodproven var ok men vul visade inget. Så fick veta att det fanns 3 orsaker. Antingen för tidigt att se, missfall eller utomkveds. Har sedan dess följt upp hos gyn, hcg fortsätter stiga, men vul visar fortfarande ingenting, ingen hinnsäck eller något. Enligt "sista mensens första dag" är jag i vecka 8, men vet att äl var 1,5-2 veckor sen.

Någon som gjort vul tidigt och inte sett något och senare fått att allt är normalt?

• Jojjans

Hej,

Jag hoppats också in här. Fick ett sent missfall (v 16) för en dryg månad sen. Jag är 32, sambon yngre, och det var vår första planerade graviditet och skulle ha blivit vårt vårt första barn. Är så ledsen fortfarande men vill försöka snart igen. Behöver blicka framåt istället för att leva i den gamla graviditeten som inte finns...

Fick tillbaka min äl 3 veckor efter missfallen så väntar första mensen nu 10/10. Finns en minimal chans att jag kan ha blivit gravid (råkade va sex 5 dagar innan äl, trodde inte det skulle komma igång så snabbt).

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt