Inlägg från: Törnrosa87 |Visa alla inlägg
  • Törnrosa87

Bli gravid efter missfall följas åt

Hej! Jag undrar om det finns några här som vill svara på min fråga.

När fick ni tillbaka mensen efter abort/missfall? Brukar man ha starkare mensvärk? Brukar den vara rikligare än vanligt?

Jag gjorde en oönskad abort 6 juni och blödde till 17e juni. Var i gravvecka 17 då. Jag var på återbesök 25e juni (allt såg bra ut) läkaren såg med hjälp av ultraljud att jag haft eller ska ha ägglossning strax efter det, då det var som en ballong där inne. Alltså tycker man väl att mensen borde komma snart om ägglossning redan kommit? Rätta mig om jag har fel? Någon med erfarenhet?

• Törnrosa87
    Kakan0 skrev 2018-07-03 20:38:39 följande:

Mensen brukar ju komma ca 14 dagar efter ägglossningen, så det kan ju dröja några dagar till innan den kommer :)

Okej tack så mycket för svar!:)
  • Törnrosa87
    FGK skrev 2018-07-03 21:16:26 följande:

Förlåt om jag frågar, men vad betyder/menas med oönskad abort?

Ingen fara! Menas med att göra en abort även fast man egentligen vill behålla barnet, i mitt fall var barnet mycket sjukt och dom sa att han inte skulle klara sig..
  • Törnrosa87
    babytjejen skrev 2018-09-29 00:02:43 följande:

Är det clearblue early? Dom är tyvärr kända för att ge spökstreck..hoppas dock ditt är ett riktigt streck...

Ja jag hade också för mig att dom inte var så tillförlitliga men gjorde ett annat test och det visa positivt!
  • Törnrosa87
    Tremblement de Terre skrev 2018-09-30 08:52:03 följande:

Grattis till plusset!!!

Tack för alla grattishälsningar, men har idag börjat blöda och känns som det har blivit ett missfall tyvärr.. men bara att vänta och se.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt