• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Trolletsunge

Hej! Jag vill gärna också vara med i fb-gruppen :)

Är i v.5 (4+4) Tänkte också höra om någon har bra rekommendationer på mvc i Sthlm? Vill ha en mottagning som även gör ultraljud samt nipt.

• minipeach86
    familjenl skrev 2018-02-12 16:48:32 följande:

Jag känner mig inte redo för att vara med i en stor facebook-grupp än så jag fortsätter gärna hänga och skriva här om någon mer känner likadant. :)

Jag känner samma sak och vill gärna hänga här och hoppas vi blir ett gäng som stannar kvar =) Kanske redo för FB-gruppen efter v12 om man klarar sig dit vilket man får hoppas <3 Spännande tider nu! 
    Vilken vecka är du i?
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Plussade på fjärde kuren Letrozol
  • sannnnajj

Är det vanligt att man känner molande värk/ mensvärk v.5 plussade i fredags så väldigt nervös!

• Anehhs
    sannnnajj skrev 2018-02-13 14:44:35 följande:

Är det vanligt att man känner molande värk/ mensvärk v.5 plussade i fredags så väldigt nervös!

Ja det är vanligt:)
  • familjenl
    minipeach86 skrev 2018-02-13 14:16:12 följande:
    Jag känner samma sak och vill gärna hänga här och hoppas vi blir ett gäng som stannar kvar =) Kanske redo för FB-gruppen efter v12 om man klarar sig dit vilket man får hoppas <3 Spännande tider nu! 
    Vilken vecka är du i?
    Härligt! Precis så tänker jag med, runt vecka 12 kan man gå med i en facebook-grupp, :) 

Jag är i vecka 5, (4+6) så går in i vecka 6 imorn. Tredje barnet. :) Själv då?
  • turkos82
    minipeach86 skrev 2018-02-11 13:39:17 följande:

Hej tjejer, kan inte alla beskriva vad ni haft för symptom i vecka 4, 5 och 6? =)

Beklagar verkligen Kakan0, så otroligt tråkigt att höra =( kram <3

4 & 5: Gasig och trög mage, nu i vecka 6 har även illamåendet börjat komma smygande då och då :) och har fruktansvärt känsliga bröstvårtor, kunde inte ha duschstrålen på igår för det gjorde så ont Skrikandes är även kissnödig oftare och betydligt tröttare och mer andfådd. Får även molvärk emellanåt, men inte så ofta som i v. 4 & 5.
  • turkos82
    minipeach86 skrev 2018-02-13 14:16:12 följande:
    Vilken vecka är du i?
    samma här, jag är gärna med i fb-gruppen efter v. 12. Speciellt eftersom det går att se vilka som är medlemmar i gruppen även om man inte kan se vad som skrivs. Är ju långsökt ifall någon jag känner skulle söka på en sån grupp dock.
  • Elas87
    turkos82 skrev 2018-02-13 16:48:44 följande:
    samma här, jag är gärna med i fb-gruppen efter v. 12. Speciellt eftersom det går att se vilka som är medlemmar i gruppen även om man inte kan se vad som skrivs. Är ju långsökt ifall någon jag känner skulle söka på en sån grupp dock.
    Gruppen syns inte alls på facebook, den är inte ens sökbar. Man kommer endast åt den via mejlet man får när man vill bli medlem :)
  • Längtarefterdighelatiden

Gjort vul idag och fick se ett tickande hjärta! 6+0 flyttades jag fram till med bf 9/10. Lycka! Det är tidigt att ropa hej redan men nu finns det chans i alla fall!

• lica
    Avonasi skrev 2018-02-13 10:01:18 följande:
    Förstår att det måste vara förvirrande med alla frågor. Bara att du skriver till mig privat om du vill fråga något eller bara skriva :) Vul = vaginalt ultraljud, där de för in en ulttaljudsstav vaginalt för att få en bättre bild på livmodern och vad som finns inuti. Anledningen att jag ska göra ett sånt är för att jag hade hemska smärtor i magen mm så dom opererade mig för 2 veckor sen då dom va helt säkra på att graviditeten satt fel pga att de inte kunde se något tecken på graviditet i livmodern. men när jag vaknade upp så sa dom att den inte satt fel trots allt och att det kanske var för tidigt att se något så fick en ny tid 2 veckor efter operation, dvs imorgon. Är allt som det ska med graviditeten så bör man se fostret med ultraljud nu.
    Tack, det känns bra att veta :)
    Men oj, hoppas det går bra på VUL:et!  Är det ert första barn?
    Jag skulle bara vilja se bebisen & få det bekräftat, men vad jag förstår gör man normalt inte ultraljud förrän i typ v 18-20? vilken jäkla väntan :)
Svar på tråden BF oktober 2018