• lica

BF oktober 2018

Halloj! Jag & sambon har äntligen plussat efter försökt i 13 mån. (Har endometrios och PCO). Känns så jäkla kul och spännande och overkligt på samma gång. Har dock lite molvärk av och till och blöder lite grann vilket gör mig så jäkla rädd! Blir mindre klok av att googla ang blödningar vid graviditet - å ena sidan kan det vara missfall - men det kan även vara helt normalt. WTF?!

• lica
    Avonasi skrev 2018-02-12 21:14:11 följande:

Grattis till plusset!!:) Ja det där med blödningar är så diffust och precis som du säger så blir man inte mer klok av att googla direkt.. Haha.. Jag har blött sen ägglossning och är nu i v.7 och småblöder varje dag fortfarande. Ska på vul på onsdag och se om allt är som det ska..

Grattis själv :) huhu, hatar denna oro! Hoppas allt ser bra ut imorgon! Vad gör man på ett vul? Jag har inte ringt mvc eller kollat upp vad som händer & vad man gör efter man plussat så är lite lost :) har hundra frågor om allt, känns frustrerande att inte kunna prata med någon nära om alla funderingar men är för tidigt än att säg nått!
  • lica
    Avonasi skrev 2018-02-13 10:01:18 följande:
    Förstår att det måste vara förvirrande med alla frågor. Bara att du skriver till mig privat om du vill fråga något eller bara skriva :) Vul = vaginalt ultraljud, där de för in en ulttaljudsstav vaginalt för att få en bättre bild på livmodern och vad som finns inuti. Anledningen att jag ska göra ett sånt är för att jag hade hemska smärtor i magen mm så dom opererade mig för 2 veckor sen då dom va helt säkra på att graviditeten satt fel pga att de inte kunde se något tecken på graviditet i livmodern. men när jag vaknade upp så sa dom att den inte satt fel trots allt och att det kanske var för tidigt att se något så fick en ny tid 2 veckor efter operation, dvs imorgon. Är allt som det ska med graviditeten så bör man se fostret med ultraljud nu.
    Tack, det känns bra att veta :)
    Men oj, hoppas det går bra på VUL:et!  Är det ert första barn?
    Jag skulle bara vilja se bebisen & få det bekräftat, men vad jag förstår gör man normalt inte ultraljud förrän i typ v 18-20? vilken jäkla väntan :)
  • lica
    Irizar skrev 2018-02-13 13:12:05 följande:
    Åh jag har också endo!! grattis till plusset!! så härligt att du slapp vänta jätte länge på det. Jag har ordentliga känningar denna gången så jag hoppas på att det är något på G! Ja blödningar vid graviditet kan man ju bli mörkrädd för om man googlar. x
    Tackar! Hoppas det tar sig för dig också! :) 
    Det är väldigt förvirrande för jag har värk och lite blödningar - men jag vet inte om värken beror på graviditet eller om det kan vara endon eller om det är missfall på g. Och eftersom det är första gången jag är gravid så vet inte jag hur endon kommer att reagera!?
  • lica
    turkos82 skrev 2018-02-13 16:45:46 följande:
    4 & 5: Gasig och trög mage, nu i vecka 6 har även illamåendet börjat komma smygande då och då :) och har fruktansvärt känsliga bröstvårtor, kunde inte ha duschstrålen på igår för det gjorde så ont Skrikandes är även kissnödig oftare och betydligt tröttare och mer andfådd. Får även molvärk emellanåt, men inte så ofta som i v. 4 & 5.
    jag är typ i v 5 och mina bröstvårtor going nuts också!  är jättekänsliga och är väldigt öm i brösten morgon och kväll.
  • lica
    Trolletsunge skrev 2018-02-13 14:14:00 följande:

Hej! Jag vill gärna också vara med i fb-gruppen :)

Är i v.5 (4+4) Tänkte också höra om någon har bra rekommendationer på mvc i Sthlm? Vill ha en mottagning som även gör ultraljud samt nipt.

Jag undrar också det :) Bor med i Stockholm men har inte kontaktat någon MVC än. Någon med erfarenhet - går man på samma MVC hela graviditeten eller kan man byta? Hade vart skönt att hitta en bra nära jobbet, men sedan i slutet av graviditeten är det kanske smidigt att ha en hemmavid :)
  • lica
    minipeach86 skrev 2018-02-13 14:16:12 följande:
    Jag känner samma sak och vill gärna hänga här och hoppas vi blir ett gäng som stannar kvar =) Kanske redo för FB-gruppen efter v12 om man klarar sig dit vilket man får hoppas <3 Spännande tider nu! 
    Vilken vecka är du i?
    Jag tänkte också hänga kvar här :D
  • lica

Precis haft en kraftigare blödning med färskt blod + värk. :(

Ni som haft missfall - vad för symtom har ni haft? & när slutade era gravtest att visa positivt?

• lica
    Anonym (bebis på g) skrev 2018-02-15 20:15:09 följande:

Hej!

jag hoppas inte det är mf. tyvärr låter det precis som det jag fick i måndags, stark värk typ mensvärk och sen blödde jag rätt mycket i 2 dagar . blöder fortfarande lite men nu är det mest brunt och typ rester av något :( jag tog ett test igår och det blev negativt :( jag visste det såklart men det blev som en bekräftelse ännu en gång.

Hur har det gått för dig?

kram

Vad tråkigt för dig :(

Jag förstår att det är missfall, blöder fortfarande & symtomen börjar klinga av. Legat & grinat hela natten :/

Bara att bryta ihop & komma igen!
  • lica
    Irizar skrev 2018-02-18 12:39:29 följande:

hej! hur har det gått för dig i helgen? något än?

Jag testa -, men ingen mens än och jag väldiga symptom. hoppas bara inte att det är kroppen som luras! ;D

Jag fick tyvärr troligen missfall i torsdags, känns skit :(

Hoppas det går bättre för dig och att du får ditt plus snart! :D
  • lica
    Irizar skrev 2018-02-18 14:59:24 följande:

Och nej :( sjukt tråkigt att höra :( varför tror du att det var mf?

jag har visserligen blött sen jag plussade, men bara lite & mörkt blod. I torsdags hade jag jättemkt värk i omgångar under dagen & fick större kraftigare blödningar med färskt blod. Sedan dess har även alla gravsymtom avklingat & försvunnit :(
  • lica
    Tumvante skrev 2018-02-19 07:24:24 följande:

Som jag befarat får jag nog också lämna tråden

Det var tråkigt att höra :/ vi som det sket sig för den här gången får satsa på att ses i Bf novemver 2018-tråden istället!!!! :)
Svar på tråden BF oktober 2018