• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • minipeach86

Alltså jag tycker dagarna går sååå långsamt just nu, jag vill bara att de ska bli till veckor som passerar fort så att man kan ta sig framåt mot magiska vecka 13 =) Känns som jag är gravid timme för timme! Kollar snabbt ned i trosorna vid varje toabesök för att se om det kommit något blod. Tack och lov verkar allt gått bra än så länge. Har mycket onda bröstvårtor och mycket molvärk i magen. Torra slemhinnor och hy, och trött. Inte alls illamående eller så, men det slår väl till senare antar jag.. hehe. 

Nästa vecka har jag ett VUL för att kolla min förstorade äggstock, är då i v7 och vi kommer förhoppningsvis kunna se en liiiiten miniprick till hjärta slå <3 Två veckor senare har jag bokat inskrivningssamtal hos MVC, alltså i v9... efter det är det dem sista (antagligen superlångsamma) nedräkningsveckorna 10, 11, 12... sen ska vi berätta för familjerna och närmsta vännerna i vecka 13 om allt gått vägen fram till dess =)

Har PCOS och försökt sedan jan-17. Plussade på fjärde kuren Letrozol
  • Tiiffany
    Vegas skrev 2018-02-14 11:35:07 följande:

Precis som för mig också! :) Grattis! Har ni försökt länge med andra barnet?

Hej!

Grattis till er med (:

Andra barnet tog 3-4 månader medan första tog 11 efter ett missfall i v6.

Hur länge har ni försökt?
  • Vegas
    Tiiffany skrev 2018-02-14 13:12:50 följande:

Hej!

Grattis till er med (:

Andra barnet tog 3-4 månader medan första tog 11 efter ett missfall i v6.

Hur länge har ni försökt?

Vårt första barn kom till lite oplanerat och nu denna graviditet tog det sig på 3e försöket. Vi körde med NC och ältester :) men jag fick influensan efter ÄL så jag var helt säker på att det inte tog sig. Hade tom planer på att köpa en flaska rött till alla hjärtans dag idag :D haha. Så blev jätte chockad när det stog Gravid.
  • turkos82
    Elas87 skrev 2018-02-13 18:11:37 följande:
    Gruppen syns inte alls på facebook, den är inte ens sökbar. Man kommer endast åt den via mejlet man får när man vill bli medlem :)
    Är det så? För jag har hittat en grupp med bf oktober 2018. Men då hakar jag nog på nu om det inte ens går att söka på gruppen :) LLÄttare att navigera där tycker jag.
  • Tiiffany
    Vegas skrev 2018-02-14 13:24:56 följande:

Vårt första barn kom till lite oplanerat och nu denna graviditet tog det sig på 3e försöket. Vi körde med NC och ältester :) men jag fick influensan efter ÄL så jag var helt säker på att det inte tog sig. Hade tom planer på att köpa en flaska rött till alla hjärtans dag idag :D haha. Så blev jätte chockad när det stog Gravid.

Vad skönt att det gått fort för er (:

Ja jag tog ett test på BIM-4 då jag ville få domen direkt så att jag kunde blicka framåt. Trodde aldrig det skulle gå så fort. Hade heller inga symtom som gjorde att jag testade
  • familjenl
    Trolletsunge skrev 2018-02-13 19:28:29 följande:

Jag hakar gärna på er och stannar här tills v.12 :)

Jag är också i v. 5 (4+4)

Kul! Är det första barnet? :)
  • familjenl
    minipeach86 skrev 2018-02-13 21:43:41 följande:

Då ligger vi exakt lika, jag är också 4+6 idag! Sååå spännande detta! Första barnet för mig. Allt är så nytt och overkligt =)

Så härligt! :) Väldigt spännande här med trots att det är tredje, haha. Längtar tills man är så pass långt gången att man kan berätta för syskonen att det ligger en bebis i magen.

Hur mår ni alla? Själv tycker jag att symptomen minskat lite men det har det även gott tidigare graviditeter för att sedan öka igen vid vecka 7-8. :)
  • turkos82
    Adalgisa skrev 2018-01-24 19:47:12 följande:

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

Har nu pm-at dig så att jag kan komma med i fb-gruppen :)
  • Adalgisa

Jag är tyvärr inte med i gruppen länge pga missfall! Så ni får bli inbjuden av någon annan :)

Svar på tråden BF oktober 2018