BF oktober 2018
Jag är gärna också med här! Plussade igår på BIM. Så är i v 4+1. Andra barnet :)
Är jätte lycklig och lite nervös. Hoppas att 12 v går fort ;)
Jag mår lite illa och har lätt ömma bröstvårtor.
Jag är gärna också med här! Plussade igår på BIM. Så är i v 4+1. Andra barnet :)
Är jätte lycklig och lite nervös. Hoppas att 12 v går fort ;)
Jag mår lite illa och har lätt ömma bröstvårtor.
Glömde skriva att jag har BF 24e oktober :)
Hej!
Hoppar gärna in här. Plussade i fredags på BIM-4 och är idag i V5 (4+1). Detta blir andra barnet (:
Hej!
Grattis till er med (:
Andra barnet tog 3-4 månader medan första tog 11 efter ett missfall i v6.
Hur länge har ni försökt?
Hej plussade nu i eftermiddag starkt :) ÄL+10 idag.
Hade ett missfall i december i vecka 8. 2 månader senare sitter vi nu här med ett nytt plus :D
Är gärna med i Facebook gruppen också. Vem ska jag skicka pm till?
Hej! Jag hoppar gärna in här. :) Plussade i fredags på bim-3. Andra barnet för oss :)
Superlycklig, men ack så nervös och nojig. Vi fick missfall i december så kan väl inte riktigt tro på det än.
Enligt mina beräkningar så är det bf 23/10 :)
Tack och grattis till dig också! :) Vad kul att vi har bf så nära varandra! :D
Är det andra barnet för dig också? :)
Tack. Molvärk, trött, illamående, spända och tunga bröst och väldigt svullen mage typ Sj då?
Hallå! Pga utebliven mens tog jag ett gravtest igår. Visade sig att jag är i vecka 5! Det Kan man kalla överraskning på alla hjärtans dag ;)
kan nån hjälpa mig med bf? Jag vill få det till november men min kompis påstår att det blir oktober?
Men åh!!! :D Här blir det 2 år och 3 månader emellan! :)
Har så svårt att ta in detta.
Vill bara spola fram tiden till vecka 12..
Jag har svårt att släppa den här oron att nåt ska vara tokigt. Det var inte alls såhär för mig första barnet. Då visste man kanske inte lika mycket iofs.. Jag gråter lätt och är jätte känslig och det kan ju bero på hormonerna. Hur gör ni för att släppa oron? :(
Jag pratar mycket med min man om mina känslor och min oro. Nu har jag, som tidigare nämnt, ångestproblem så han är väldigt van vid att hjälpa mig hantera min oro. Jag oroar mig för att träna för mycket, för lite, äta fel, äta för mycket, äta för lite... allt jag gör tror jag kan förstöra graviditeten. Jag tror dock att sådan här oro är ganska normalt och jag måste hitta ett sätt att förhålla mig till den nya oro som ligger och gnager :)!
Igårkväll blev oron så pass stor att det vällde över till ångestattack. Då hjälpte min man mig med att prata igenom situationen. I mellandagarna bokade vi en thailandresa till sommaren utan en tanke på zika-viruset som ändå funnits där. Så när jag insåg det igår blev jag superorolig. Men min man lyckades till slut få mig så pass lugn att jag kunde somna (vi ska prata med barnmorska först och avråds vi så bokar vi om. Det får väl kosta mer om det nu är så att det inte går att ändra resan till ett säkrare ställe för oss).
Aha, okej! :) nja, försökte ringa imorse, men de hade ?inte möjlighet att ta vårt samtal? så vi gav upp efter 4e försöket. Vi ringde nog lite sent, så de hade inga tider kvar. Det har varit lite svårt att ringa, då mina föräldrar har varit på besök hela helgen (de bor en bit ifrån oss) och vi vill inte berätta för någon så här tidigt. Vi tänkte testa ringa imorgon bitti igen, precis när de öppnar telefontiden så vi verkligen får en tid då de kan ringa upp :) har varit lite orolig att det är för tidigt att ringa mvc? men då är jag väl kanske inte för hetsig, som vill kontakta mvc för inskrivning redan nu :P Dessutom är jag rädd för ?om jag verkligen är gravid?, för jag inte har gjort något test sen i torsdags. Haha! Men det är väl bara och säga som det är, att jag plussade förra veckan :)
Jag har ju världens symptom nu. Brösten är svullna och lite ömma, bröstvårtorna är jättekänsliga/ömma, jag kissar mycket oftare än vanligt, har molvärk i nedre delen av magen och är lite illamående (har svårt att komma åt kindtänderna med tandborsten utan att klökas..). Hur ser dina symptom ut?