BF oktober 2018
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Tack snälla! Det hoppas jag också :) Den här gången har jag samma galna trötthet som jag hade när jag väntade min dotter för dyra år sedan, och den tröttheten kom aldrig i höstas, så det känns lite positivt iaf :)
Skönt att du får KUB inbokat! Jag förstår oron, tyvärr är det ju så att man inget kan göra mer än att vänta, och då känns det iaf liiiiiite skönt att inte behöva vänta till v 18-20 någonting, även om jag förstår att du mer än gärna vill ha ett VUL idag. Jag var orolig över sådant när jag väntade mitt första barn, och där gick allt jättebra, så det finns ju solskenshistorier också :) Stort lycka till och grattis till graviditeten!
Jag är gravid med andra barnet och har ett VUL inbokat måndagen den 26e februari, beräknas då vara i 7+0 (är i 5+4 idag). När jag var på inskrivning hos MVC bad jag om att få ett VUL eftersom jag i nov-17 fick bekräftat MA i v 8+6, och att jag måste få se om ett hjärta slår när det väl går att se något. Jag hade alla starka symtom på en normal graviditet men kroppen lurade mig rejält, så även om jag har massor med symtom nu med så känner jag att det inte är någon garanti för min kropp. Känns deppigt att skriva och tänka så men det sitter djupt ärrat upplevelsen i november. Vi har även bokat i KUB i vecka 12 för jag känner en oro över att det ska bli samma som i höstas och jag vill försäkra om att fostret lever även då. Tiden till v 18-20 känns oändlig och om vi då får samma besked som i november, att fostret inte lever och inte gjort det på ca 10 veckor så känns det så jobbigt. För min del var det inga konstigheter att få VUL inbokat samt KUB (är 28 år) eftersom det inte gick bra sist.
Jag har också 18/10! =)
I alla fall enligt NC som går efter befruktningsdatum.. preglife-appen som går efter senaste mens beräknar 14/10, men jag hade ÄL ett par dagar senare än "normalt" så därför tror jag mer på NC!
Håller tummarna för oss att det håller hela vägen <3 Har du fått någon utredning av vården för dina upprepade missfall?
Det finns en FB-grupp, bläddra bakåt litegrann så är det någon som skriver att man kan skicka PM till henne med sin mailadress som är kopplad till Facebook så bjuder hon in.
Jag har också 18/10! =)
I alla fall enligt NC som går efter befruktningsdatum.. preglife-appen som går efter senaste mens beräknar 14/10, men jag hade ÄL ett par dagar senare än "normalt" så därför tror jag mer på NC!
Håller tummarna för oss att det håller hela vägen <3 Har du fått någon utredning av vården för dina upprepade missfall?
Det finns en FB-grupp, bläddra bakåt litegrann så är det någon som skriver att man kan skicka PM till henne med sin mailadress som är kopplad till Facebook så bjuder hon in.
Ni som har gjort/ska göra tidigt VUL; varför gör ni det? Varför får ni det? Hur? Privat elr genom Bm? Vill gärna göra ett men vet inte hur jag går tillväga för att få ett, träffade min barnmorska första gången för några dagar sedan & ska dit igen 8/3. Är nu i v 6, går in i v 7 imorgon
Vågar mig in här i denna tråden.
Plussade i förrgår på ett testa tidigt billigt test. Jättesvagt. Fick tagit blodprov igår, HCG var 10. Så jag är extremt tidigt ute, har tråkig historik, men försöker vara optimistisk :)
Nytt HCG på måndag, för att se ökningen.
Hoppas på ett syskon runt den 28 oktober i år!
Grattis till alla er andra!
Hej,
Plussade igen efter att ha fått 4 mf under 2017.
Hoppas på att det blir väl denna gången.
Beräknad till 18 oktober, någon mer som är det?
Hur mår ni andra?
Ts hoppades på att någon skulle starta en fb, någon som gjort det och i så fall vill bjuda in mig?
Precis haft en kraftigare blödning med färskt blod + värk. :(
Ni som haft missfall - vad för symtom har ni haft? & när slutade era gravtest att visa positivt?
Hej! Jag hoppar gärna in här. :) Plussade i fredags på bim-3. Andra barnet för oss :)
Superlycklig, men ack så nervös och nojig. Vi fick missfall i december så kan väl inte riktigt tro på det än.
Enligt mina beräkningar så är det bf 23/10 :)