Mamapolarbear skrev 2018-02-17 15:44:59 följande:
Hej, hoppas att det är ok att jag också hoppar in här! Jag och min man väntar nu vårt första barn, vi plussade på alla hjärtans dag (BIM-2). Bästa presenten vi någonsin gett och fått av varandra! ;) Eftersom vi tidigare använt oss av NC som preventivmedel och nu som stöd inför graviditet, så ser vi att beräknad födsel är 29 oktober och att vi idag är i vecka 4 (3+6). Vi har undrat lite över när man ska/kan kontakta mvc, och vi kom idag överens om att vi nog ringer på måndag och bokar tid för det där första samtalet kring hälsa som man kan få. Jag är superorolig över att göra något som skadar, idag tex under min träning tog jag inte ens i med halva min kraft i rädsla att ?tappa? graviditeten. Jag hoppas att ett samtal med en barnmorska kan ge mig riktlinjer till vad som jag kan och inte kan göra framöver och släppa oron :) jag har ångestproblematik i bagaget, så jag vet att jag lätt kan ha överdriven oro och kan behöva lite stöd i att veta när det är överdrivet eller befogat... vad är era tankar kring träning så här tidigt i en graviditet? Påverkar det ens graviditeten? :)
Är också i 3+6 men 28 oktober får jag
Träning? Vad tränar du? Jag har mest hört att man kan fortsätta som vanligt (folk som är tyngdlyftare har också fortsatt), men att man ska undvika vissa saker som tex höga hopp.
Tror du kan vara helt lugn!
I min första och lyckade graviditet fortsatte jag att träna som vanligt till femte månaden, men några undantag.
Det är bra att vara i god form!