Inlägg från: Den som väntar |Visa alla inlägg
  • Den som väntar

BF oktober 2018

Försiktigt vågar jag mig in i denna grupp nu. Vill så klart gratulera  till alla plus och beklaga till er som fått MF. Ge inte upp! Jag är själv 40 år och gravid med första barnet. Har haft 2 MF under 2017 så fortfarande livrädd för ytterligare ett MF denna gång.  Var på MamaMia i Sthlm i förrgår och allt såg bra ut då och jag såg hjärtat picka på skärmen, är idag 6+6. Varje dag som går hoppas jag lite mer att det nu faktiskt är min tur att få vara gravid och att få bli mamma. Vägen hit har varit långt ifrån spikrak.  Men det är några långa veckor kvar innan den första trimestern är slut?

Jag mår dock toppen och har nästan inga känningar, det drar lite nere i magen då och då men annars nästan inget. Det är inspirerande att läsa om era historier och jag håller alla tummar det bara går för många födslar i oktober! Kram på er grymma tjejer!

• Den som väntar

Hej, Är det någon som vet när man kan/bör skriva in sig på mödravården tidigast? Jag är nu 7+0. So far so good...
    Trevlig fredag på er!

• Den som väntar
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-02-16 09:26:34 följande:
    Jag ska på inskrivning nästa vecka, då kommer jag att vara på 7+4. Ring mvc och hör vad de säger.

Första barnet för mig också, 43 år, så man håller tummar och tår varje dag!
    Åh vad spännande! Håller tummar och tår med dig! Jag ringde mvc och ska på inskrivning den 26/2. Jag borde vara 8+4 då. Vi verkar ligga väldigt nära varandra! Livrädd att resan tar slut när som... Men varje dag som går blir hoppet lite större!
  • Den som väntar
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-02-16 13:32:20 följande:
    Ja vi är väldigt nära varandra! Och med justeringar som kommer längs vägen så kanske det blir samma dag i slutändan!

Hur mår du? Jag mår bra. Lite för bra tycker jag. Vill ha en del symtom så att jag fattar. Har lite ont i magen ibland, får yrsel ibland, illamående ibland, ömma bröstvårtor...
    Jag mår också toppen och skulle gärna ha mer symtom för att förstå att det händer något i kroppen... Lite yrsel då och då och en släng av illamående ibland men inte mer än så. Jag är gravid genom äggdonation och äter extra hormoner just nu så vet inte om det påverkar symtomen. Efter några graviditetsförsök med egna ägg och 2 MF som följd gav jag upp och gick denna väg istället. Du får gärna berätta hur det går på inskrivningen nästa vecka så är jag lite förberedd.
  • Den som väntar
    Karro133 skrev 2018-02-18 13:19:54 följande:

Hej alla! Grattis till alla plus!

Första graviditeten för mig. Plussade i onsdags och fick även samtal från mäklare att jag vunnit bud på en lägenhet. Dock ska jag nu flytta ifrån min sambo ( vi ska bli särbo ) undrar om någon här är i samma sits? Ska till kvinnokliniken imorgon för jag har skickat in abortformulär. jag behöver en kuratorträff ang mitt beslut. Jag kommer mer största sannorlikhet behålla men tanken finns eftersom förhållandet ser ut som det gör.

BF enl NC 16/10-18

Hej, Grattis till graviditeten. Jag är sambo/särbo on off med min kille som inte vill ha fler egna barn. Han har redan 2 barn, nu  8 och 10. Jag har därför blivit gravid på egenhand. Jag ville inte offra att själv inte få uppleva att bli mamma. Alla familjekonstellationer ser annorlunda ut. Jag tycker du bara ska fundera på om du vill har barn eller ej. Huruvida ni är separerade, särbos eller sambos är mindre viktigt så länge barnet är efterlängtat. Lycka till!
  • Den som väntar
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-02-23 09:33:41 följande:
    Igår var vi på inskrivning, dag 7+2. Mår fortfarande för bra enligt mig. Barnmorskan sa att det är så olika med symtom men förstod min oro efter missfall.

Jag hade fått ett formulär hemskickat som vi gick igenom. Det handlade om min och sambons hälsa, tidigare graviditeter osv. Fick där fylla i ett formulär om alkoholvanor. Hon pratade om kost och träning. Jag bör komma igång och röra mer på mig, jag har i all noja tom varit rädd för det...

Jag ska då göra ultraljud om 2,5 vecka (för min oro skull) kub om 3,5 vecka och vi bokade till och med in rul i maj! Känns overkligt!

När ska du på inskrivning? Var det nästa vecka?
    Vad skönt att det gick bra. Gjorde du VUL samtidigt? Jag ska på inskrivning på måndag men på ett till VUL nu på lördag då det inte görs i samband med inskrivningen. Jag är så nojig, känner fortfarande ingenting, så jag ville inte vänta längre utan att veta att det växer som det ska... Jag ska försöka boka in KUB så snart det går... 
    Jag vill också komma igång och träna. Min klinik har dock sagt att jag bör ta det lugnt fram till 3 månader men det är pga av de hormoner jag tar. I "vanliga" fall ska det inte vara farligt alls att träna men jag förstår din oro! Trevlig helg!
Svar på tråden BF oktober 2018