BF oktober 2018
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)
Jättefin stegring! Grattis! Vilka dagar har du tagit dom på? Har själv inte fått jättestarkt test än.. BIM var igår
Första på BIM+1 andra på BIM+3 och det tredje på BIM+6:)
Tack för svar! Jag är på BIM+1 och har som det svagaste så jag kan va lite lugn. Känns som alla har jättestarkt på BIM! Men så behöver det ju inte va :) vad känner du för symptom? Och vad har du känt senaste veckan?
Hej allesammans. Här hemma plussade vi i tisdags och är enligt egna beräkningar i v.5 (4+5) och har bf 14 oktober.
Gravid i v. 6+6,beräknad den 30 september, men har en känsla av att det blir i oktober, gick över 1 vecka med förra barnet.
Det här blir vårt tredje gemensamma barn, min mans fjärde. För 2,5 år sedan fick jag ett MA i vecka 10-11, så det känns mycket mer nervöst den här gången än tidigare graviditeter.
Har skickat meddelande om mail för att få gå med i fb-gruppen!
Plussade imorse och har bf 23 oktober... vi hat två pojkar sedan innan, en som är född 160202 och lillebror som är född 171030.. kommer alltså att skilja mindre än 1 år mellan småttingarna..
Plussade på den stooora lyckodagen i torsdags morse, BIM+1! Olika appar räknar ut BF 14, 16 resp 18 oktober =)
Symptom hittills: molande värk runt livmodern och ömma bröstvårtor. Har också haft tydligt ont i högra ljumsken ett tag, vilket oroat mig redan innan BIM. Någon mer som haft så? Fick komma in på VUL samma dag som jag plussade bara för att undersöka äggstocken/äggledaren för att se så jag inte fått någon stor cysta eller om det finns tecken på utomkvedes. Det verkade det inte finnas! Så läkaren var lugn än så länge men bokade in mig på nytt VUL i v.7 (om två veckor).
Han trodde mina känningar berodde på förstorad överstimulerad äggstock (har fått äta medicin för att framkalla äggtillväxt och ägglossning) och att det drar lite i ligamenten mellan ljumske och livmoder när allt börjar växa osv.
Slemhinnan var 16 mm tjock och frodig =)
Håller sååå tummarna att det här lilla fröet vill stanna hos oss nu. Vi längtar efter hen <3
Stort grattis allihopa! Ska bli roligt att följas åt!
Gravid i v. 6+6,beräknad den 30 september, men har en känsla av att det blir i oktober, gick över 1 vecka med förra barnet.
Det här blir vårt tredje gemensamma barn, min mans fjärde. För 2,5 år sedan fick jag ett MA i vecka 10-11, så det känns mycket mer nervöst den här gången än tidigare graviditeter.
Har skickat meddelande om mail för att få gå med i fb-gruppen!
Grattis alla som plussat! Jag är i v.4+1, plussade i torsdags :)
Kan lägga till att jag haft liknande mensvärk till och från. Känner mig (och är) väldigt svullen och extremt sömnig. Har i vanliga fall sömnproblem men nu kan jag somna när som. Inget illamående än dock.