• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Hannah1990

Hej! Jag plussade i Lördags, BIM-1. Verkar som BF blir 6/10. Detta känns väldigt spännande men man vågar inte riktigt tro på det än..vill bara att det ska bli v.12 nu så att man vågar tro på det! Har ett barn sedan innan på 16 månader ???? vill också gärna gå med i fb-gruppen, men vet inte hur?

• Hannah1990

Råkade visst bli massor med frågetecken efter där! Skulle Berit en smiley. Min son är alltså 16 månader, haha

• Adalgisa
    Hannah1990 skrev 2018-01-31 12:10:06 följande:

Råkade visst bli massor med frågetecken efter där! Skulle Berit en smiley. Min son är alltså 16 månader, haha

Maila mig din adress som är kopplad till Facebook så lägger jag till dig :)
  • November83

Hej!

Har följt er sen gruppen startades men inte vågat skriva... Idag tror jag att jag vågar :)

Plussade nyss å vet ej om jag e glad eller bara i chock eller bara försiktig för vi har inte haft det lätt. Januari i år är det 2 år sen vi börja försöka, jag har lyckats bli gravid 2 gånger på försök 4 å 6 (april å juni 2016) men missfall båda gångerna inom 14 dagar från plusset så just nu vågar jag inte fira riktigt än. Nu börjar min egna nedräkning av 14 dagar för å se om vår Trisslott vill stanna kvar :)

Ironiskt nog å glad nog inledde vi 16/1 utredning vid RMC för ofrivillig barnlöshet å dagen innan visa äl positivt så vi körde ett sista försök å kan knappt fatta d lyckades! Vår läkare misstänkte endometrios på mig å hon såg även jag har väldigt få ägg å hon har pushat för ivf vilket gjort mig stressad. Jag är överviktig (BMI 32) vilket jag håller på å fixa genom å gå ner i vikt så jag e lite rädd detta kom nu för jag hade velat gått ner mer så jag va under 30 i BMI men ja... Får hålla tummarna det går ändå! Blir till å försöka tänka på kosten å träna som vanligt å hoppas jag kan undvika allt för stor viktuppgång för jag gillar inte jag e så här stor.... Vet vilka risker d kan medföra...

Jag e gärna med i Facebook gruppen å skickar meddelande om email :)

Stort grattis alla å BF enligt app 7 oktober :)

• Anonym (Bkj11)

Hej!

Grattis till er alla!

Själv plussade jag i fredags, fjärde barnet.

Jag vet varken ut eller in.. fjärde barnet?! ibland orkar jag knappt med mina tre.. är det rätt med en fjärde? Eller ska jag göra det min man vill, avsluta graviditeten?

Min känsla säger nej nej och återigen nej, samtidigt som en annan del av mig säger ?han kanske har rätt..?

Mina barn är 7år, 4år, och 2år. Jag är bara 25år.

Det är de stora barnet som är utanför/i kläm.

Det är hon som behöver mer uppmärksamhet och vår tid än de två andra, men det är de två små som snor all vår uppmärksamhet. Hur kommer det bli för våra barn om en fjärde kommer in i familjen?!

Förutom mitt graviddilemma, sade jag upp mig från min provanställning en vecka innan jag plussade.. jag har fått erbjudande om två andra tjänster; ett vik på 20mnd och en annan tjänst som är via bemanningsföretag de första 6mnd sedan ev en rekrytering.

Vad ska jag välja? Där jag har störst chans att få jobb efter föräldraledigheten? Men om vi avbryter graviditeten, då är bemaningstjänsten bäst, för den ligger närmast har ungefärligt samma villkor som vikariatet...

Det känns som hela min världs har vänts upp och ner. Jag önskar allt kunde lösa sig själv, medan jag ligger i sängen med täcket över huvudet.... eller om jag kunde vända världen upp och ner, och skaka ut ett svar på vad som är rätt eller fel..

• Anonym (Bkj11)

Måste också tillägga att;

Visst jag är bara 25år, en fjärde nu är vad som gäller, om vi nu ska ha ett barn till. Jag är mitt inne i småbarnslivet så det är nu det i sådana fall skulle passa. Jag får höra ?du är ju så ung. du kan skaffa barn om 10år?. Nej, absolut inte.. mannen vill klippa strängen nu oavsett om vi avslutar graviditeten eller behåller (det bestämde han sig för när han fick det svart på vitt att fjärde låg i min mage). Så om vi nu avslutar graviditeten och vill ha en fjärde så småningom, då är det försent för att han har klippt strängen (och nej, han kommer aldrig återgärda strängen för att skaffa en fjärde även fast han skulle vilja ha en fjärde).

Jag vill inte ha något påhopp för att vi inte vet hur vi ska göra. Jag skriver här för att få stöd och råd, bolla mina tankar..

• Blixt3

Jag ansluter också:) gjorde ett test idag på BIM -2. Så glad! Fick missfall i september och sedan har det tagit ett tag att bli gravid igen! Det blir andra barnet<3

• Storafamiljen89

Hejsan.

Igår fick vi äntligen ett plus på stickan (stickorna), var tvungen att få ett par plus innan jag var övertygad. Enligt graviditetsiträknaren har vi bf den 12 oktober. Det är min andra graviditet men förra gången var för mer än 8år sedan så är lite ringrostig på graviditetskunskaperna, hehe.

Jag har tvillingar sedan ett tidigare förhållande och blivande pappan har 3 barn sedan sitt tidigare förhållande så nu blir det nummer 6 i barnaskaran som ska bakas =)

Jag är 28, min sambo är 39 år och vi bor i södra Skåne.

Hur mår ni andra? Jag var övertygad om att det inte skulle ha tagit sig denna månaden då jag för en gångs skull inte var skengravid. Jag är lite tröttare än vanligt och lite småont i brösten men annars har jag känt mig mer gravid de månaderna jag inte fått något plus tycker jag. Hahaha.

• Anonym (Djdjd)

Jag vill gärna vara med i fb gruppen.

Bf enligt preglife 5/10 hoppas de går vägen kommer bli mitt första:)

• MJasseF

Kul att det kommit så många nya. :)

Stort grattis till er allihopa. Jätte roligt att vi är så många som ska ha i oktober.
    Ska bli så kul att vi kan följas åt.

Hoppas att det går vägen för oss alla. :) <3

Gå gärna med i vår facebook grupp. Det är lite mer aktivitet där.
    För att gå med så kan ni skicka meddelande till mig här med er mejladress som ni har kopplad till facebook.

Svar på tråden BF oktober 2018