BF oktober 2018
Hej!
Grattis till er alla!
Själv plussade jag i fredags, fjärde barnet.
Jag vet varken ut eller in.. fjärde barnet?! ibland orkar jag knappt med mina tre.. är det rätt med en fjärde? Eller ska jag göra det min man vill, avsluta graviditeten?
Min känsla säger nej nej och återigen nej, samtidigt som en annan del av mig säger ?han kanske har rätt..?
Mina barn är 7år, 4år, och 2år. Jag är bara 25år.
Det är de stora barnet som är utanför/i kläm.
Det är hon som behöver mer uppmärksamhet och vår tid än de två andra, men det är de två små som snor all vår uppmärksamhet. Hur kommer det bli för våra barn om en fjärde kommer in i familjen?!
Förutom mitt graviddilemma, sade jag upp mig från min provanställning en vecka innan jag plussade.. jag har fått erbjudande om två andra tjänster; ett vik på 20mnd och en annan tjänst som är via bemanningsföretag de första 6mnd sedan ev en rekrytering.
Vad ska jag välja? Där jag har störst chans att få jobb efter föräldraledigheten? Men om vi avbryter graviditeten, då är bemaningstjänsten bäst, för den ligger närmast har ungefärligt samma villkor som vikariatet...
Det känns som hela min världs har vänts upp och ner. Jag önskar allt kunde lösa sig själv, medan jag ligger i sängen med täcket över huvudet.... eller om jag kunde vända världen upp och ner, och skaka ut ett svar på vad som är rätt eller fel..