Inlägg från: November83 |Visa alla inlägg
  • November83

BF oktober 2018

Hej!

Har följt er sen gruppen startades men inte vågat skriva... Idag tror jag att jag vågar :)

Plussade nyss å vet ej om jag e glad eller bara i chock eller bara försiktig för vi har inte haft det lätt. Januari i år är det 2 år sen vi börja försöka, jag har lyckats bli gravid 2 gånger på försök 4 å 6 (april å juni 2016) men missfall båda gångerna inom 14 dagar från plusset så just nu vågar jag inte fira riktigt än. Nu börjar min egna nedräkning av 14 dagar för å se om vår Trisslott vill stanna kvar :)

Ironiskt nog å glad nog inledde vi 16/1 utredning vid RMC för ofrivillig barnlöshet å dagen innan visa äl positivt så vi körde ett sista försök å kan knappt fatta d lyckades! Vår läkare misstänkte endometrios på mig å hon såg även jag har väldigt få ägg å hon har pushat för ivf vilket gjort mig stressad. Jag är överviktig (BMI 32) vilket jag håller på å fixa genom å gå ner i vikt så jag e lite rädd detta kom nu för jag hade velat gått ner mer så jag va under 30 i BMI men ja... Får hålla tummarna det går ändå! Blir till å försöka tänka på kosten å träna som vanligt å hoppas jag kan undvika allt för stor viktuppgång för jag gillar inte jag e så här stor.... Vet vilka risker d kan medföra...

Jag e gärna med i Facebook gruppen å skickar meddelande om email :)

Stort grattis alla å BF enligt app 7 oktober :)

• November83
    aegd skrev 2018-02-15 12:35:42 följande:

Hej!

Jag plussade 13/2, trodde verkligen inte att det var sant vi har försökt sen maj 2015 utan resultat. Började fertilitetsutredning i höstas som visade att mannen hade mindre spermier än normalt.

Förstår verkligen inte hur detta gått till, spenderade nyår i influensa, därefter hamnade psyket på botten, sista mensen 12-14/1 och hade ett samlag under hela januari, den 22. Den 23 blev jag sjukskriven pga mitt psykiska mående och började äta sertralin under 6dagar, tills jag insåg att jag gått upp 2kg på 6dagar(är redan överviktig och var tvungen att tappa 18kg för att få fortsätta utredningen och kunna få hjälp med ivf). Fick då börja med bupropion istället, och mådde så konstigt att jag inte kände igen mig. Så den 13/2 var jag på cd 32, har haft enstaka cykler på 31, hittade ettt utgånget gravidkollentest och tänkte jag tar det för att få bekräftat att mensen snart kommer, men såg ett litet streck. Hittade ett icke utgånget test som visade två klara streck. Trodde ändå inte på det och fick rulla tummarna i 3h tills apoteket öppnade och jag kunde köpa ett digitalt, 2-3v.

Skickade ett sms till mannen om att vi fått en inneboende, han fattade inget först men sen fick han bilden. Var till vc igår och fick så klart sluta med i stort sett alla mediciner. Undrar hur detta kommer gå, jag vågar inte tro att det är sant ännu, vet inte hur jag kommer att må utan mediciner, vet inte om medicinerna hunnit göra någon skada.

Jag är alltså i v5 (4+6, bf 16/10 vilket är min födelsedag), detta är min andra graviditet(abort 2007 i v9), vet inte vilka symptom som beror på mediciner och graviditet men hittills har jag haft molvärk, ömma bröst(framförallt bröstvårtor), konstant kissnödig, rosa blödning efter orgasm/sex, kass i magen med mkt gas.

Går gärna med i fbgruppen också=)

Åh stort grattis!!!!! Gud vad roligt <3

Känner igen mig, började försöka januari 2016, 2 MF under 2016 å sen juni 2016 har d inte hänt ett piss!

Startade utredning 16/1 i år å hade sex endast 2 gånger i januari pga vi båda va körda i botten. Också överviktig å började diet för å kunna kvala till ivf (här är det jag som var problemet, mannens spermier var perfekt kvalitet) å hade börjat kolla äggledarna å skulle meddela när mensen kom så vi kunde spola äggledarna men d kom ingen mens, tog ett test å jajamän <3
  • November83
    Monsan skrev 2018-02-28 19:53:26 följande:

Håller med om att det är lite konstigt att inte släppa in dom som vill vara med.. är ju en del som nyss pussat och är beräknad sent i oktober och därför inte haft samma chans att hinna gå med i gruppen.. jag har en son född okt 2017 och i den gruppen var vi 174 st som mest (just nu 169 st).. där valde dom som ville ha en midre grupp att starta en ny...

Håller med! Fattar inte varför det är så fruktansvärt eller stor skillnad? Alla e ju inte skriva ändå? Nej, lite dålig stil faktiskt....

Skapas det en ny så hojta gärna till! E ju kul å ha hela månadens bf i samma tycker jag!
  • November83
    Monsan skrev 2018-03-02 12:59:18 följande:

Jag går gärna oxå med ifall det startas en ny grupp.. ska på vul den 12 mars i v.7+4..

Åh du fick vul? Vad glad jag blir! Jag e också på om det dras igång en grupp till :)
  • November83
    Anonym (A) skrev 2018-03-10 17:22:24 följande:

Hej!

Jag var med i Facebookgruppen, men valde att gå ur när den stängdes, eftersom jag tyckte att det var tråkigt att inte alla som var beräknade i oktober var välkomna. Kändes inte bra att vara med i en grupp där man utesluter andra mammor (tycker också att det vore bättre att skapa en undergrupp om man vill ha en mindre grupp). Istället gick jag med i novembergruppen som även släpper in blivande oktobermammor. Ville bara tipsa om den till er som inte fick vara med!

Åh vad bra! Jag har bf 7/10 men tyckte inte alls det kändes bra de stängde gruppen... Tycker som du d känns lite elakt!

Kan man gå med i Novembergruppen även fast jag e i början av oktober? Känner liksom jag gärna vill va i en grupp som välkomnar alla å som du säger: vill man ha liten å intim grupp kan man göra en vid sidan om
  • November83
    Anonym (Bfoktober2018) skrev 2018-03-14 20:25:24 följande:

De tar emot medlemmar igen. De gjordes en omröstning i den gruppen. Därav de inlägget över de här. De är för både oktober och november. En riktigt trevlig grupp

Hur blir man medlem?
  • November83
    familjenl skrev 2018-04-07 09:59:41 följande:

FACEBOOK grupp! Nu har jag startat en ny grupp, men den är hemlig och det verkar som jag bara kan bjuda in vänner. Så ni som vill vara med kan citera detta inlägg så skickar jag ett privat meddelande med min info så får ni bli vän med mig så lägger jag till er i gruppen! :)

Jag vill va med :)
Svar på tråden BF oktober 2018