• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-05-21 08:59:57 följande:

Han har gjort två till och med.. första visade nedsatt rörlighet så läkaren ville göra om det för att se om det bara var en tillfällighet. Så 7 veckor senare gjorde han det igen och tyvärr fick han ännu sämre då, nedsatt rörlighet och antal. Min man hade det på kän, inför första hade han tagit massor specialtillskott och ätit bättre, men inför andra hade han slarvat. Det blev väldigt tydligt att det påverkar hur han lever så nu inför ivf är det nyttig mat och tillskott som gäller!

Ska din få göra prov snart? Hoppas du får göra spolning! Jag ville verkligen göra det, tänkte att jag skulle känna mig så "ren" efteråt, men när jag fick svaret kände jag mig bara smutsig och missbildad där nere :( men hellre att man vet hur det ligger till antar jag!

Fan va trist med spermaprovet ... vi får svar från killens prov på torsdag förmodligen. Vi e beredda på det värsta, lika bra. Förstår vad du menar att man känner sig missbildad :(. Ja misstänker endometrios pga smärta vid samlag och konstig mage vid mens. Man bara känner att det liksom inte står rätt till.. hur går den andra genomgången Av livmodern till? Kram
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Fröken Rabarber
    LillaAw skrev 2018-05-21 10:48:51 följande:

Nu är äggplocket klart. Hade 16 äggblåsor och i dem fanns 16 ägg. Är lite groggy nu men det gick så bra. Äggledarspolningen var 100 gånger värre än den här operationen. Nu ska de bara befruktas med, så man vågar knappt ta ut någon lycka än. <3

Grymt bra resultat! Hoppas ni har ert guldägg där. Låter lovande att spolningen var värre än äggplocket, lugnande inför framtiden. :)
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-05-21 15:10:37 följande:

Härligt!! När blir det insättning? Har läst bloggen. Starkt jobbat med sprutor o allt :) kram!

Antingen på onsdag eller lördag beroende på hur det går med befruktningen :) helst på lördag för då har de utvecklats till blastocyster och de är större chans till graviditet om man får tillbaka det. Men blir få befruktade så vill man inte riskera att de inte klarar 5 dagar utanför kroppen och då sätter de in redan på onsdag..

spännande! Imorgon får jag reda på hur de gått...

:) kram!
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • LillaAw
    Fröken Rabarber skrev 2018-05-21 19:18:40 följande:

Grymt bra resultat! Hoppas ni har ert guldägg där. Låter lovande att spolningen var värre än äggplocket, lugnande inför framtiden. :)

Ja! Man får ordentligt med morfin och lugnande så man är ganska dåsig. Min första äggledarspolning gick åt skogen och jag svimmade och läkaren var inte så bra. Använde sig av en gammal metod fick jag reda på sen där de blåser upp en ballong i livmodern som trycker rejält. Gjorde mitt andra försök till spolning på Sophiahemmet och då gick det utmärkt! :)
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-05-21 15:24:20 följande:

Fan va trist med spermaprovet ... vi får svar från killens prov på torsdag förmodligen. Vi e beredda på det värsta, lika bra. Förstår vad du menar att man känner sig missbildad :(. Ja misstänker endometrios pga smärta vid samlag och konstig mage vid mens. Man bara känner att det liksom inte står rätt till.. hur går den andra genomgången Av livmodern till? Kram

Håller tummarna för att ni får ett positivt resultat! Så länge det finns några spermier kan man ju göra nästan vad som helst med ivf!

Jag misstänker också att jag har endo, kan bocka av så gott som alla symptom :/ och den där känslan av att det inte står rätt till!

På nästa undersökning (hysteroskopin) kommer jag att få lugnande och lokalbedövning, sen för dom in en kamera vaginalt och filmar för att få en bättre bild av livmodern än man får med ett ultraljud. Man ska ta några tabletter innan som jag läst använda när man ska framkalla ett missfall, dom ska mjuka upp livmodertappen eller liknande. Livrädd nu för jag har läst att dom gör att man blöder i upp till en månad efter och kan ge hemska biverkningar. Känns inget roligt alls att stoppa i sig.
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-05-22 10:36:03 följande:

Håller tummarna för att ni får ett positivt resultat! Så länge det finns några spermier kan man ju göra nästan vad som helst med ivf!

Jag misstänker också att jag har endo, kan bocka av så gott som alla symptom :/ och den där känslan av att det inte står rätt till!

På nästa undersökning (hysteroskopin) kommer jag att få lugnande och lokalbedövning, sen för dom in en kamera vaginalt och filmar för att få en bättre bild av livmodern än man får med ett ultraljud. Man ska ta några tabletter innan som jag läst använda när man ska framkalla ett missfall, dom ska mjuka upp livmodertappen eller liknande. Livrädd nu för jag har läst att dom gör att man blöder i upp till en månad efter och kan ge hemska biverkningar. Känns inget roligt alls att stoppa i sig.

Ja samma här. Kan typ oxå bocka av allt. Hur länge har du känt endo symptom? Mitt började efter p piller stop... om de går in i din livmoder kanske dom kan se om du har endo oxå. Om man nu vill veta det... okej fasen va drygt. Hoppas det inte kommer drabba dig! När har du bokat in detta?
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Aamon
    bebis2018 skrev 2018-05-22 17:06:27 följande:

Jag har endo så känns som man aldrig kommer bli gravid :(

Är ju inte något som det behöver vara kört för. Jag har endo. Haft ett x och ett ma, men jag har iaf lyckats bli gravid. Känner en som hade fruktansvärd endo med sammanväxningar i hela buken som nu har en dotter.
  • LillaAw

Av 16 ägg igår på äggplocket va det bara 3 som blev befruktade och klarade sig till idag. Imorgon ska jag få tillbaka ett om det finns kvar något. Är ledsen och orolig. Hade fått höga förväntningar av så många ägg. Min killes spermier va inte så pigga som förväntat så de fick göra icsi-injektion med alla äggen. Det är förmodligen det som varit problemet. Nu vet vi det iaf :/

• Fröken Rabarber
    LillaAw skrev 2018-05-22 21:46:50 följande:

Av 16 ägg igår på äggplocket va det bara 3 som blev befruktade och klarade sig till idag. Imorgon ska jag få tillbaka ett om det finns kvar något. Är ledsen och orolig. Hade fått höga förväntningar av så många ägg. Min killes spermier va inte så pigga som förväntat så de fick göra icsi-injektion med alla äggen. Det är förmodligen det som varit problemet. Nu vet vi det iaf :/

Jag hejar på er! Ett steg i taget så går det förhoppningsvis bra! Lycka till med insättningen, är inte alla föräldrar som kan säga exakt när deras barn blev till. ;)
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år