Jooosen skrev 2018-05-21 15:24:20 följande:
Fan va trist med spermaprovet ... vi får svar från killens prov på torsdag förmodligen. Vi e beredda på det värsta, lika bra. Förstår vad du menar att man känner sig missbildad :(. Ja misstänker endometrios pga smärta vid samlag och konstig mage vid mens. Man bara känner att det liksom inte står rätt till.. hur går den andra genomgången Av livmodern till? Kram
Håller tummarna för att ni får ett positivt resultat! Så länge det finns några spermier kan man ju göra nästan vad som helst med ivf!
Jag misstänker också att jag har endo, kan bocka av så gott som alla symptom :/ och den där känslan av att det inte står rätt till!
På nästa undersökning (hysteroskopin) kommer jag att få lugnande och lokalbedövning, sen för dom in en kamera vaginalt och filmar för att få en bättre bild av livmodern än man får med ett ultraljud. Man ska ta några tabletter innan som jag läst använda när man ska framkalla ett missfall, dom ska mjuka upp livmodertappen eller liknande. Livrädd nu för jag har läst att dom gör att man blöder i upp till en månad efter och kan ge hemska biverkningar. Känns inget roligt alls att stoppa i sig.